Chlapci, já jezdím na ONO bez aditiv (ty si dávám sám) úplně běžně a nestěžuju si.
Jen prostě jednou ročně jezdím ECO soutěž a předloni se mně vysoce osvědčil MaxxMotion od OMV a to asi ani ne kvůli výkonu, ale měkkýmu běhu motoru, kdy si ten motor nechal líbit ještě o cca 150ot/min. méně, než u běžný nafty.
Jenže dřív se právě OMV chlubilo vysokým podílem HVO v té jejich naftě a teď je ticho po pěšině.
Článek o tom, že to HVO obsahuje některá Verva jsem čet, ale nikde jsem to uvedený na dodáku u benzínek nenašel. Vono jen ten vopruz a zapírání vedoucího, kterej zrovna není přítomen atp., tj. vopruz 1. kategorie.
Všichni člověka ujišťujou, že právě jejich palivo je super, hyper, ne-li sonic, ale jediná skoro jistota je, že pravděpodobně plní alespoň ČSN, což je základních 51cet, někde uvedou min. 55cet., ale skutečnost se víceméně nelze dozvědět.
Děs - běs.
Závodní nafta
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Závodní nafta
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závodní nafta
Občas jsme v závoďácích používali toto, ale je to dost drahé - cetanové číslo 68:
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závodní nafta
Jinak je samozřejmě potřeba, aby bylo možné využít naplno benefitů jakéhokoliv paliva, upravit mapy v řídící jednotce.
Upravuješ si to sám?
Upravuješ si to sám?
Re: Závodní nafta
Neupravuju nic, to neumím.
Za ten odkaz děkuju, ale za ty prachy holt přežiju, že nebudu pravidelně na bedně, ale jen když se zadaří.
Voni se pořadatelé letos zase vrátili k ploužení se po silnicích a zdržování provozu, tak pomalu přemejšlím, že se na to vykašlu.
Jinak koukám, že ta nafta má menší výhřevnost, než ta běžná, takže chápu potřebu těch úprav a je teda i otázkou, v jakým režimu provozu motoru by měla přínos. U trucků a běžnýho závodění to chápu.U velmi nízkýho zatížení se mně osvědčilo to dřívější 60cet MaxxMotion diesel od OMW s HVO. Osvědčilo výsledkově i pocitově, ale žádný testy jsem neprováděl.
Za ten odkaz děkuju, ale za ty prachy holt přežiju, že nebudu pravidelně na bedně, ale jen když se zadaří.
Voni se pořadatelé letos zase vrátili k ploužení se po silnicích a zdržování provozu, tak pomalu přemejšlím, že se na to vykašlu.
Jinak koukám, že ta nafta má menší výhřevnost, než ta běžná, takže chápu potřebu těch úprav a je teda i otázkou, v jakým režimu provozu motoru by měla přínos. U trucků a běžnýho závodění to chápu.U velmi nízkýho zatížení se mně osvědčilo to dřívější 60cet MaxxMotion diesel od OMW s HVO. Osvědčilo výsledkově i pocitově, ale žádný testy jsem neprováděl.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Re: Závodní nafta
Zkus tady. Třeba ti odpoví: http://rcf.czLokotka píše: ↑04 bře 2021, 13:32 Přátelé, chtěl bych se zeptat, kde se dá sehnat, případně co je pod tím pojmem skryto, případně z čeho a v jakých poměrech se míchá?
Co lze od ní očekávat z hlediska výkonu (navýšení, ale i průběh) = asi bude rozhodovat výhřevnost, tak jakou tedy má?
Jakou má hustotu, mazivost a cetanový číslo (index)?
Je na ni nutné přemapovávat ŘJ?
Trošku na toto téma diskutuju v sekci Diskuse o autech a tam se zaměřuju na HVO.
Doufám, že tento dotaz zde psychicky unesete a nebudete ho přesouvat, či slučovat, poněvad6 bych byl rád, aby ho mohlo shlédnout a hlavně na něj odpovědět větší počet znalých lidiček, takže budu rád i za informace, na které mně nenapadlo se ani zeptat.
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Re: Závodní nafta
Nemám na Ferrari, tak zkouším vymáčknout ze své "nafty" co to dá ?
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch