Závodní nafta

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Závodní nafta

Příspěvek od Lokotka »

Přátelé, chtěl bych se zeptat, kde se dá sehnat, případně co je pod tím pojmem skryto, případně z čeho a v jakých poměrech se míchá?
Co lze od ní očekávat z hlediska výkonu (navýšení, ale i průběh) = asi bude rozhodovat výhřevnost, tak jakou tedy má?
Jakou má hustotu, mazivost a cetanový číslo (index)?
Je na ni nutné přemapovávat ŘJ?
Trošku na toto téma diskutuju v sekci Diskuse o autech a tam se zaměřuju na HVO.
Doufám, že tento dotaz zde psychicky unesete a nebudete ho přesouvat, či slučovat, poněvad6 bych byl rád, aby ho mohlo shlédnout a hlavně na něj odpovědět větší počet znalých lidiček, takže budu rád i za informace, na které mně nenapadlo se ani zeptat.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Co to je závodní nafta,kde jsi k tomu přišel ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Abych pravdu řek, tak nevím, ale občas na ten pojem v diskusích narazím, tak ho třebas někdo osvětlí.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
HANZTD
Přispěvovatel
Příspěvky: 284
Registrován: 24 črc 2008, 13:09
Bydliště: ÚSTI NAD LABEM - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HANZTD »

svojeho času , sem naftu ZÁVODNĚ řezal 100° octanem od oka (rofl)

jj TELECÍ léta (LOL)
TOTALNÍ LAIK 774634483 hanzoctavia@seznam.cz
OI r.v 97 1,9TDÍ SEDAN AGR 4X4 JÁ,TDIfun,TDIgarage 290HP 510NM
T5 r.v 04 1,9TDÍ L0ONG AXB 2X4 JÁ,TDIfun,TDIgarage 172HP 387NM
S2 r.v 11 2,0TDí COMB CFGB 4X4 ....,TDIfun, 200HP 427NM
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zkus napsat do Renovaku, myslím, že nějaké závodní palivo měli v nabídce co jsem kdysi viděl u nich v provozovně.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Re: Závodní nafta

Příspěvek od šulda »

Lokotka píše:Doufám, že tento dotaz zde psychicky unesete a nebudete ho přesouvat, či slučovat,
Kde jsi přišel na to, že je tohle o psychice?
Lokotka píše: poněvad6 bych byl rád, aby ho mohlo shlédnout a hlavně na něj odpovědět větší počet znalých lidiček, takže budu rád i za informace, na které mně nenapadlo se ani zeptat.
To jako že když to bude v drogerii tak se na to podívá víc lidí než když to bude v potravinách? Rozumnej člověk si projde nová témata a příspěvky z celého fóra a reaguje podle toho zda ho to zajímá a něco o tom ví. Už podle názvu tématu uváží zda má vůbec cenu téma otvírat. Pár takových tu je, vybavuje se mi např. Huml. Jinak je to jen plkání z nudy, trollování, úchylka atd. K úchylce mě napadá momentálně Wob kterej je u klávesnice bourák a uráží ostatní. Toliko výchova :D

Nevím do jakýho auta to máš, ale myslím si že ani sebelepší nafta Ti výkon nezvýší. Ještě když sem měl 1.9 TDI PD v O II, tak sem porovnával najetejch 50tkm s neprémiovou naftou a 50tkm s prémiovou. Obojí ale tankováno v AT. Prémiová od BP a Turmöl kde bylo deklarováno cetanové číslo 61-63 byl oproti obyč rozdíl v několika směrech. První rozdíl samozřejmě cena. Druhej byl chod motoru. Fakt stačilo po prémiový natankovat tři nádrže obyč a motor "zhrubl". Třetí spotřeba o 0,5l/100km. A čtvrtej emise. Ježděno z cca 80% stejný trasy. Nikdy sem ale neznamenal zvýšení výkonu. Podle mě je pitomost řešit jen palivo, k výkonu bude potřeba hlavně motor. Z traktoru lepší palivo letadlo neudělá.
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Já bejt Lokotka, tak se z těch odpovědí asi oběsím. (LOL)

Šuldo nevím, jestli jsi to ještě nepostřehl, ale Lokotka je známý honič spotřeby, takže předpokládám, že se shání po palivu s vyšší účinností, aby mohl být ještě úspěšnější v eco-rallye, které se účastní. Tak buď je Lokotka trouba, že to u každého svého tématu nenapíše hned na začátku velkým červeným písmem, nebo jsem asi jedinečnej génius, že to dojde jen mně.

Jo a ještě jeden postřeh na Šuldu... Když tak vehementně zlehčuješ vliv paliva na výkon, tak doufám, že to máš taky pečlivě změřeno, jako jsi pečlivě měřil změnu spotřeby a emisí. ;)

A nechci nikoho urazit, drtivé většiny zdejších borců si vážím, tak z toho tady prosím nedělejte flejm, nebo ótéčko. :)
Jen jsem se snažil uvést téma na pravou míru...
Oct asv 2000, DieselPower
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

To šulda
Děkuju za smysluplnou odpověď.
Přesun toho původního tématu jsi proved osobně a víceméně mně to nevadilo. Jenže nyní to v tý sekci "Diskuse o autech" je děs a běs, prostě lidi si sem choděj pokecat a absolutně je nazajímá, že absolutně mimo téma. Snažím se to ignorovat, včetně invektiv.

Auto mám jedno a je vždy dole pod příspěvkem v podpisu. Skoro všechny svý dotazy směřuju ke svýmu koníčku, kdy se jednou ročně jezdím vyblbnout na Škoda Economy Run a nejezdím se tam pouze zúčastnit, na to mám holt "závodního" ducha. Jinak moc Eco nejezdím, ale za maximálkou se nehoním.

Poslední ročník tý soutěže a 2 měsíce před ní, jsem absolvoval na MaxxMotion a shoduju se s Tebou v tom, že je mnohem tišší motor. Navíc tzv. "jde líp za plynem" a to i od velmi nízkých otáček, které se při těchto soutěžích samozřejmě používají ve zvýšené míře. Jednoznačně je na toto palivo motor schopen snášet ještě o cca 100-150 ot./min. méně, než na běžnou naftu a to při stejným zvukovým projevu.
A tady si vůbec nejsem jist, jestli to je "jen" díky těm cetanům, bez ohledu na to, čím byly dosažený, tedy běžně aditivy, nebo to způsobilo to HVO, které předloni v Maxxovi prokazatelně bylo (měli to na svejch stránkách a nyní už to tam nemaj!).
S tou úsporou paliva si nejsem vůbec jist, z čeho plyne.
Možnost jet na nižší otáčky bez podřazení (tedy pomaleji) je jasná.
O tom se ale při úsporách při používání takovýchto paliv nikdo nezmiňuje.
Pakliže teda nezměním svůj způsob jízdy a ani nevyměním převodovku za delší nebo nepřekopu motor, či mapy v ŘJ, tak ta nižší spotřeba může plynout pouze z vyšší výhřevnosti paliva, nebo z toho, že se to palivo díky lepší (rychlejší) vznětlivosti spálí dřív, tedy blíže za horní úvratí, čímž vyvine na píst větší tlak, což přinese větší výkon. Pozor na to, nejde tady o navýšení v oblasti maximálního výkonu, ale o lepší výkon - využití právě vstříknuté dávky paliva, tedy vlastně účinnost při daném režimu jízdy.
Takže ta úspora je pak dosažená tím, že aby jel motor stejně = udržel mnou zvolené otáčky, tak nemusím ten plyn tolik sešlápnout, prostě ty otáčky se udržej i s menším množstvím nafty.
Další úsporu je možné dosáhnou čipem, tedy dodáním více paliva s tím, že pak to auto vyjede i prudší stoupání bez podřazení, ale to jen pro úplnost, to do tohohle mýho dotazu nepatří.

Takže zpět k mýmu dotazu.
Existuje tedy vůbec nějaká "závodní nafta", či nikoli?
A pokud ano, co obsahuje, z čeho se dá namíchat a případně kde se to vše dá sehnat?
A když to propojím s mým dotazem v tý druhý sekci, co nyní obsahují tzv. prémiová paliva s cetanovým číslem nad 60. HVO, či aditiva (oboje)? A mají v sobě MEŘO, či ne?
Kde a jestli se dá sehnat samotný HVO?

Nechci na to pravidelně jezdit (v běžným provozu si nepotřebuju nic dokazovat, zvlášť když ostatní nesoutěží, že), jen bych rád obhájil vítězství v závodě (tam naopak programově závodí všichni), toť vše.
A prostě mně chyběj informace ke získání legitimní = povolené výhody.

To Pája 19
Ano, jde mi 1x ročně o spotřebu a světe div se, co funguje na snížení spotřeby, tedy lepší účinnost, tak funguje i na výkon. Proto to nepíšu v úvodu svých dotazů a ti méně tupí si z toho můžou vzít to svý.
Děkuju, žes to jako jeden z mála pochopil.
Jinak už mi zde na diesel power foru spousta lidí dobře poradila a byli to právě honiči maximálek po stránce rychlosti a maximálního točáku. Já to jen použil obráceně, páč vím, že a jak to funguje.
Každou chvíli tady čtu debilní poznámky o "šudlání" (podtáčení) a jeho vlivu na ničení auta bez toho, aby si to ti pisatelé srovnali v hlavě a pochopili, že žádnej závod se nedá vyhrát s autem, který je v bordelu, či jakkoli omezený po technický stránce. Navíc většina z nich ani neví, co to to "podtáčení" vlastně je.
No, plakat není moje parketa. Toliko k vysvětlení a vraťme se, prosím, k tématu.
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 08 bře 2021, 14:21, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Pája 19 píše:nebo jsem asi jedinečnej génius, že to dojde jen mně.
Zas tolik bych si nefandil :D
Pája 19 píše:Jo a ještě jeden postřeh na Šuldu... Když tak vehementně zlehčuješ vliv paliva na výkon, tak doufám, že to máš taky pečlivě změřeno, jako jsi pečlivě měřil změnu spotřeby a emisí. ;)
Nejseš ty redaktor z novinky.cz :D O jakou že vehemenci a pečlivost se tu jedná?
Nikdy sem nezaznamenal zvýšení výkonu = nepoznal jsem že by se zvýšil výkon.
Spotřebu vypočítávala aplikace, mě to stálo jen cca 2min času navíc. To je pečlivost?
Emise = STK
Jako génius bys mohl taky pochopit proč sem reagoval.
Člověk se pořád učí.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 701
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Určitě záleží kde tankuješ, plky o tom, že je nafta jen jedna a vozí ji všem stejná cisterna, to jsou pohádky pro děti.
U benzínu je kvalita asi poznat výrazněji, to jsem na našich okolních pumpách poznal hned. Ono je rozdíl, jestli nějaký úsek kopce co znáš jedeš trojkou lehkým plynem, trojkou s plynem na podlaze, nebo na pohodu za dvě a i spotřeba je rozdílná.
U nafty si myslím, že ty rozdíly ve výkonu nejsou tak snadno poznatelné. To jde spíše o osobní odhad na základě pocitu, jinak měřit zrychlení a čas.
Spotřebu jsem nikdy neporovnával, toho nejsem schopen, ale tankuju tam, kde to jede nejlépe. Za všechny ty roky jsem bral naftu kdysi od Shell, teď snad 15 let Verva od Benziny.
A ne, Efekta a Verva nejsou stejné nafty. Efekta nejede tak dobře jako Verva a Efekta s Vifem nebo Efekta bez Vifu jedou obě uplně stejně na prd, ten Vif v tom nemá žádný přínos a rozdíl proti Vervě je znatelný.
Ale nikomu to necpu, je to zkušenost cca 800k km v naftě.
Oc1 81kw, kategorie veterán. Už není mezi námi.
Oc2 BKD.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

šulda píše: Nejseš ty redaktor z novinky.cz :D O jakou že vehemenci a pečlivost se tu jedná?
Nikdy sem nezaznamenal zvýšení výkonu = nepoznal jsem že by se zvýšil výkon.
Spotřebu vypočítávala aplikace, mě to stálo jen cca 2min času navíc. To je pečlivost?
Emise = STK
Jako génius bys mohl taky pochopit proč sem reagoval.
Když něco tvrdím, tak to mám nějak podložený.
Emise měříš, spotřebu měříš, ale o měření výkonu ani zmínka, tak se nediv mé skepsi ohledně tvého tvrzení, že dobrá nafta nezvýší výkon motoru.
Osobně pocitově výkon nikdy neodhaduji, rád si všechno ověřuji měřením. Možná proto jsem odbrzdil mnoho úprav na svých i cizích motorech.
Oct asv 2000, DieselPower
fero
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 19 říj 2006, 06:12

Příspěvek od fero »

velmi davno tu na fore jeden "varic" dal takyto recept:olej do dvojtaktu(mineralny),riedidlo s 6000,riedidlo s 6006 bezaromatik a na vylepsenie chuti kapku izopropylenu (asi bol gurman).toho oleja asi pol litra na 60l nadrz,1dc s6000,3dc bezaromatiku.pomery si vyskusaj sam,uzivaj s rozumom a na vlastne riziko.
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Tak jsem si ověřil, že současnej seriál Trucků už jede na čistý HVO a hlásej vyšší výkony.
Jen jsem nesehnal info, kde ho teda berou.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: Závodní nafta

Příspěvek od favo »

Asi tankuji u špatné pumpy, ale bral jsem dlouhá léta naftu Vervu u Benziny a nestěžoval jsem si, ale když už nevěděli co si za tuto naftu účtovat začal jsem jezdit na Efektu a popravdě žádný rozdíl. Pak jsem po delší době, rozumněj když ceny začali lezt nahoru jak na teploměru, zkusil vzít naftu u Tank ONO a popravdě jsem nezaznamenal žádný rozdíl a to v ničem, ani ve spotřebě ani v hluku ani ve výkonu.
Možná že teď kdy mám jiné vstřikovače a spotřeba mi šla konečně rozumně dolů, bych ten rozdíl poznat mohl, ale při rozdílu ceny Vervy a Efekty si nejsem jist, jestli mi to zato stojí. Dokud byl rozdíl cca 1,4 Kč tak mi to bylo fuk, ale nyní kdy je to i víc jak 2,5 Kč jim na Vervu z vysoka kašlu, tankuji i 3x měsíčně plnou a i s naftou od Tank ONO, kde je nafta o 2,- Kč levnější proti Efektě, mám výkonu na předjíždění dost.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Závodní nafta

Příspěvek od Tomas6 »

Já jezdil.jak TDI tak teď jezdím TSI na ono a nemám a neměl jsem jediný problém s palivem. V moto jsem měl minulou zimu vervu a na jaře jsem nemohl nastartovat úplně stejné jak každý rok kdy tam byl benzín z ona... A vzhledem k tomu jaké na tom onu stávají řady a jaké auta tam stávají, nemyslím že by tam to palivo mělo být méně kvalitní.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“