Hyundai Terracan - spojka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Hyundai Terracan - spojka
Ahojte, riešim trochu zvláštnu vec. Mám tu jeden Terracan 2,9 CRdi, na ktorom sa občas stane (hlavne po zahriatí) že nevráti spojkový pedál, resp. vráti ho len tak do štvrť dráhy a musí sa zodvihnúť nohou aby sa zas dala vymačknúť spojka a preradiť rýchlosť. Na začiatku spojka nefungovala vôbec, nebola tam kvapalina a tiekol pomocný valec (je namontovaný zvonku a priamo tlačí na vypínaciu vidlicu spojky, okruh spojky má svoju vlastnú nádobu aj kvapalinu). Vymenil som teda ten valec (pre istotu rovno aj hlavný), asi 10x odvzdušnil, spojka zaberá dobre ale pedál stále sem-tam ostáva na podlahe. Čo je ale zaujímavé, pri vypnutom motore môžem na pedál šliapnuť aj 100x a vždy sa vráti, ale akonáhle naštartujem, začne ostávať na podlahe. V hydraulike evidentne problém nebude, nevracia sa vidlica spojky, akonáhle za ňu trochu zatiahnem vráti sa a tým pádom sa aj pedál vráti hore. Čo to môže robiť? Žeby bol naprd tanier a už dobre nevracal alebo len mrkva na prevodovke bude suchá? Inak spojka nepreklzuje a má to dvojhmotu a SAC prítlačák. Rozobraté to zatiaľ nemám.
Tak nakoniec bol v háji zotrvák, ale tanier tiež nič moc aj keď páčky neboli poprepadané. Zatiaľ som to ale nevyskúšal, lebo auto nejde neštartovať a neviem prečo. V pamäti je chyba P0340-snímač vačky nedôveryhodný signál. Hneď som išiel pozrieť rozvody či to náhodou z nejakého dôvodu neskočilo, ale tie sedia na značky. Osciloskopom som meral indukčný snímač kľuky, signál vyzerá dobre, ale nepodarilo sa mi namerať signál vačky (tam je hall). Referencia 5V aj kostra tam je, ale na výstupe som videl len nejaké nezmysly, zajtra to skúsim pre istotu pozrieť ešte raz. Dúfam že to bude len tým senzorom vačky ale trochu sa obávam aby bolo správne nalisované impulzné koleso na tom novom zotrváku, nenapadlo ma porovnať ho s tým starým. Tlak v raile nabieha pekne, tým to nebude (vstreky a čerpadlo boli komplet robené presne pred rokom). Pri štarte vidím v meraných hodnotách otáčky 20/min, ale točí to normálne. Nemá niekto nejaký nápad? (trochu sa mi nezdá že by ten senzor vačky odišiel z ničoho nič, aj keď to by bol ten najlepší scenár)
Tak sám si odpoviem - spojka je už OK, asi to bolo tým tanierom a ktovie aký mal na tom všetkom podiel aj zotrvák ten bol ozaj na šrot. Čo sa týka štartu, už to ide. Najskôr som vymenil senzor vačky za Delphi, ale problém bol že jeho signál zodpovedal (fyzicky) impulznému výbežku vačky. Problém vyriešený až OEM snímačom vačky ktorý generuje signál s potrebným posunom.