Preplach naftou pred vymenou oleja

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Asi tak
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Propláchni Coca-colou,amíci na to jezdí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pája 19 píše:Prohlásit, že v zemědělství opravujou traktory jen debilové je stejně trefné jako, že je to tady samej arogantní neomylnej chytrák.
Samozřejmě, dělal jsem v podniku se samými vesničany a musím říci, že tam bylo mnoho šikovných lidí, bez kterých by se socialismus zastavil..A proč je to rozdíl od dnešní doby? Tehdy nebylo nic, z čeho čerpat, v učení tě nenaučili nic, vše si museli osahat a odvodit...A o tom to je, dotyčný musí pochopit funkci, aby mohl jít dál, zatímco dnes fekálek koukne na net a je v obraze hned. Jaké je umění mít plnou podporu a zprovoznit stroj, když vše je popsané na netu? Ale tehdy nebyly díly, stroje byly staré kraksny, tak se vymýšlelo, upravovalo a třeba u exotických aut se zjišťovalo, která součástka z dostupu se dá použít na tento nám neznámý výtvor. Ti kluci si dělali doma čerpadla , opravovali hydrauliku a mohli učit vlastní mistry, kteří byli jenom ve straně...Nikdy nelze házet všechny do jednoho pytle, i když to člověka často svádí..
nepropadat panice...
balon
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 13 led 2016, 07:35

Příspěvek od balon »

Jak řikal můj děda: dřív se opravovalo, dneska se vyměnuje.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Proto vždy nejdřív otevřít kapotu motoru a podívat se,jestli je tam motor A NÉ hned k počítači a ptát se tady,proč to nejede.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to tak no ale proč by se měl dotyčný snažit když mu druzí poradí že ;)
K tomu výplachu naftou - je to blbost,nalejt místo oleje naftu, co se asi stane, co na to vačka,hydrauliky, v případě novějších motorů různý nastavovače na vačkách,šponováky řetízků atd
Ještě bych si dokázal představit jak je psáno na začátku nalejt tam půl litru,no budiž,ty různé výplachy fungují na podobné bázi ale nutno si uvědomit že ta nafta "zaleze" úplně všude a automaticky pak naředí nový olej
Jak někdo zmiňoval že staré motory na M6A,jasně,to jo ale copak máte někdo v autě motor DT,IFA,Zetor z 60tých let? já myslím že ne (noteeth)
Prostě měnit olej raději dříve, já věšinou podle velikosti náplně doporučuju 10tis.(HTP kde jsou 3L oleje ), 12-15max u všech ostatních, jak si to přebere majitel jeho věc
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

balon píše:Jak řikal můj děda: dřív se opravovalo, dneska se vyměnuje.
Měl pravdu, ale dnes je situace opravdu jiná. Díly se vyměňují dokonce preventivně, což je i ochrana mechanika. Něco se stane a vznikne otázka, např. a proč se nevyměnila i ta pumpa H2O? Odpověď- neměla žádný únik a po tolika km ukázala, že je spolehlivá a ty nové jsou často průser. Moderní auta jsou časované bomby popírající veškeré zvyklosti minulosti. A mechán je vždy ten, "který to zkurvil" , protože dokázat že koupil fejk je v nedohlednu. Lidé si často neuvědomují, jaké pasti si kupují ovlivněny reklamou a nadšenými testy "zaplacených" motonovinářů. Jejich první cesta by měla vést ke svému mechanikovi /pokud nějakého má/, který je v obraze a prostě se zeptat..Můj dobrý známý, milovník koncernů kupuje ojetiny od známých dovozců s "původním nájezdem" ,/ což tvrdí oni/ tak do 100000km , nejlépe klepnutý a tak okolo 180000km už to dává protiúčtem a zase bere jiné...novější. Když se ho ptám, co tak najednou? Tak řekne, teď už se to bude jen srát. Už jsem vyléčen, Passaty opravovat.. (rofl)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, to říkával i můj děda a taky to dělal, dokázal vyrobit spoustu dílů protože ty díly prostě nebyly,nýtovalo se obložení na staré brzdové destičky protože nebyly kde koupit, max v rakousku kam se každý nedostal atd
O opravách motorů,převodovek,čerpadel a podobně nemluvě ale když si vzpomenu na tu pracnost a zdlouhavost,nebyly pořádně telefony,auto tam stálo půl roku a dotyční posílali dopisy kdy si pro to můžou přijet kdy že to bude opravené, sice je fajn že nakonec to fungovalo ale dneska by si nevydělal ani na slanou vodu, doba je prostě taková a nic s tím nenaděláme,bum bum,zaplať a odejzd, v něčem lepší, v něčem horší... (crazy)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

jericho-3 píše:
balon píše:Jak řikal můj děda: dřív se opravovalo, dneska se vyměnuje.
Měl pravdu, ale dnes je situace opravdu jiná. Díly se vyměňují dokonce preventivně, což je i ochrana mechanika. Něco se stane a vznikne otázka, např. a proč se nevyměnila i ta pumpa H2O? Odpověď- neměla žádný únik a po tolika km ukázala, že je spolehlivá a ty nové jsou často průser. Moderní auta jsou časované bomby popírající veškeré zvyklosti minulosti. A mechán je vždy ten, "který to zkurvil" , protože dokázat že koupil fejk je v nedohlednu. Lidé si často neuvědomují, jaké pasti si kupují ovlivněny reklamou a nadšenými testy "zaplacených" motonovinářů. Jejich první cesta by měla vést ke svému mechanikovi /pokud nějakého má/, který je v obraze a prostě se zeptat..Můj dobrý známý, milovník koncernů kupuje ojetiny od známých dovozců s "původním nájezdem" ,/ což tvrdí oni/ tak do 100000km , nejlépe klepnutý a tak okolo 180000km už to dává protiúčtem a zase bere jiné...novější. Když se ho ptám, co tak najednou? Tak řekne, teď už se to bude jen srát. Už jsem vyléčen, Passaty opravovat.. (rofl)
Ty si vieš predstaviť alebo poznáš nejaké staré auto ktoré by najazdilo 200tis km bez toho aby nepotrebovalo go motora? Myslím auta do roku 1985. Vtedy auta jazdili 60tis a musel celý motor na GO dnes nájazdi auto 200tis vymenia sa tri veci a jazdí ďalších 100tis a stále sa niekomu nepáči ze sa to auto v 300 tis poserie, nechápem.
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ten můj známý si už vše vyzkoušel, prošel si martyriem jako vy všichni. Má plnou půdu dílů z koncernu. Když jsem mu dělal prvního- rotačku , a měnil mu píst, tak jej po nějaké době prodal a dodnes na to vždy narazí..víš že ten můj první Passat pořád jezdí? Měl jsem si jej nechat. Ale šel poté do PD a ostatní znáte, máte doma také plno šrotu..A co se týče životnosti, tak Sˇ120 najela na ty své hliníkové písty ze sraček tak 80000 Km než žrání oleje bylo již neůnosné, litinová hlava byla vymlácená šály vykloktané, U Fiatů motory přežily kastli, pokud je neopravoval nějaká magor..Dacia , pokud se povedla jezdila bez problémů, motor Renault najel 150000km v pohodě. Lada najezdila podstatně víc, stačilo jen hlídat řetěz a sem tam udělat ventily. Peugeoty měly motory dobré, diesely vynikající a koncern v té době také..A je třeba brát v ůvahu že tyhle motory jezdily na obyčejné oleje , to co bylo v podnicích i do Zetorů. a dnes? Kosmické oleje přesně podle čísla motoru, /koncern/ a každých 60000km výměna olejů v převodovkách atd. Majitelé ojetých vozů trnou hrůzou , když se jim rozsvítí kontrolka a mechán i u hovadiny, jako je demontáž žhavicí svíčky., Musíš taky brát, po čem se jezdilo a po čem se jezdí dnes. Z toho by dnešní květinka za volantem dostala psotník. A nakonec to pro motor důležité, auta měla hlavně čtyřkvalty, na přímý záběr už po stovce motor řval jako dábel, točil se jako blázen, což mu z jedné strany svědčilo z druhé jej opotřebovávalo. A dnes? S dnešním sráčem je problém se i rozjet, dlouhé kvalty a nenatlakované turbo z nich udělaly městské lenochody, a naopak jsou jejich motory podtáčené nejen šetřílky ale i automaty. Mě nevadí vývoj, ale přeplácanost veškerých konstrukcí a vlastně nemožnost koupit ojetinu s aspoň minimální jistotou, že to nebude fatální průser. Kdy lidé chtějí na opravy kravin splátky.. :?
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Len vtedy si nové auto dokázal kúpiť malo kto a koľko na to musel robiť dnes je auto spotrebak a nejaky základný model nemáš problém kupit za za ročný plat pomaly, tiež som mal aj škodu 120 2x robená go vtedy nehorázne prachy na tu dobu aj gokfa od 1 až po 3 rôzne motorizácie a kadejaké iné auta a nevidím to tetaz až tak tragicky zase golf 1.6 D keď som natočil tak to klepalo ako krava teraz si to neviem predstaviť žeby som v tom behal vtedy som bol rad ale doba ide proste dopredu , stal si na semaforoch a ani okno si nemohol otvorit co si sa išiel za dusiť z výfukových plynov do toho ešte nejaká avia a stará tatra a hotovo.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Předtím byly jiné materialy a technologie. Staré auta cca 100tis a GO. Ty ještě starší se dělaly i po 10tis.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

Já prodával Š 120 GLS ve 120 tisících po GO motoru. Naprosto v kondici, nežrala olej, jezdila jako drak. Tedy na svou dobu. Ale než šla na GO, měla něco okolo 80 tisíc, byla to dýmovnice a splňovala technický předpis. 1l oleje/1000km. :D
VW Sharan
1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já nevím no, zrovna výkvět techniky ČSSR v podobě Š120 bych nebral jako příklad (noteeth)
Vem si takovýho GI 1.5D nebo GII 1.6D/TD což jsou koncepčně 80tá léta kdyby ty auta nezhnily tak jezdí dodnes, kdysi jsem měl 1.6GTD s najetýma 750tis.km a kdyby se kvůli rzi neurvaly kolejnice sedačky z podlahy tak ho mám dodnes ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Taky to nebyl, to byla technická ostuda naší technické invence. Když jsme otevřeli cizí motor , kde byla 5krát uložená klika, hliníková hlava válců s gufírky na ventilech, zezačátku jen u výfuku, tak jsme byli v realitě. I třeba Žiguli byl v té době na úrovni. Na druhou strana Tatra s jejich vzduchovými motory byla v obraze, i když samozřejmě životnost vzduchového motoru je omezena..A u motorek produkčních to bylo obdobné, Když jsem jako učedník s pionýrem J 555 před dílnou měl tu čest opravovat Pucha 50ccm se čtyřkvaltem a vzhledem moderní motorky, normálně klasicky jsem záviděl , jaké ti mladí "parchanti" z kapitalismu mají možnosti.... :o
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“