Jak vyčistit motor zanesený friťákem?

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

z vlastní zkušenosti po X set tisících na oleje v X autech bych doporučil před výměnou nalejt do oleje litr petroleje (čistí ale zároveň maže), nechat běžet 15 minut, občas to protočit do 2 tisíc - důkladně vypustit a nechat vykapat do poslední kapky.. vyměnit filtr, pak koupit pár litrů toho nejlevnějšího oleje na proplach - já dával 2 litry oleje a 2 petroleje, zase nechat 10 minut běžet a zase vypustit a vykapat, vyměnit filtr nalejt olej co tam patří a jedeš. Ale vystavuješ se jednomu velkému riziku, a to, že se motor "sžil s usazeninami", tzn když to začneš radikálně čistit, viz moje mengeleho metoda, můžeš ucpat kanálky apod, tzn pokud to běží, možná bych se na to vysral a měnil jen častěji, já měním osobně na PDčku co 4-5 tisíc km, leju nejlevnější 5w40 505.01 asi za 500kč 5l, 96kW Passat Highline soft na 120kW, pořád dálnice 180kmh nebo taham plato.. a mam to v píči :)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tak v pátek jsem vyrazil a dojel asi 2 km od baráku a začalo víc a víc svítit mazání, až svítilo skoro pořád. Kontrolka občas na pár sekund zhasla akorát na volnoběh. Takže otočka a opatrný návrat domů. S kamarádem jsme to otevřeli a byl totálně ucpaný sací koš, sítko úplně prohnuté dovnitř od podtlaku, jak sálo čerpadlo. Olej byl jen lehce jetý a načernalý, měl najeto asi 500 km. Celý spodek motoru od usazeného friťáku, všechno olepené klovatinou, takže opucovat, kam až jsem dosáhnul. Pakárna na půl víkendu. Potom nastal čas na eXiho metodu. Nalili jsme olej s petrolejem, 4:1 a nechali 20 minut běžet. Pak 2x po sobě 45 minut 2l oleje a 2l petroleje. No a nakonec 4l 5W30 longlife, jestli to ta vyčistí a rozpustí, hlavně nahoře v hlavě. Po celou dobu testu s petrolejem cvakaly hydroštely na 4 válci u spojky. Po nalití samotného oleje to o 90 % ztichlo, takže snad bylo cvakání jen tím, že byl olej s petrolejem moc řídký a čerpadlo to u posledního válce nestačilo pořádně umazat. Teď už se to snad vyčistí a bude to ok.
Takže už teď vím, že s přímým vstřikem už NIKDY v zimě (a radši ani jindy) na studený olej.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="pepe276"]Tak

když si vzpomenu tak jsem i někdy zvítězil ale taky zadřel a taková perla naháněla mě kvůl oleji i hospodářská kriminálka stálo mě to 11.000 kč za to že jsem nemohl víc pomoct ;)
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, moje zkušenost je taková, že olej se postupně zahušťuje, do nějakého stupně to je pořád ještě tekuté a nelepí se to na stěny motoru.
Když už to dojde do stavu, že se to začne lepit na stěny motoru tak je podle mé zkušenosti hotovo. Měl jsem to dvakrát na motoru 2,5 TDI AEL.
Jediné čím to šlo nějak nažrat byl lakožrout na barvu. On je to polymer, žádné ředidlo ani jiný ropný produkt na to nefungoval. Čím větší teplota v daném místě tím tvrdší krustu to udělá. Po několika tisících km od želé v olejové vaně se zapekly pístní kroužky, spotřeba oleje naprosto šílená.
Jeden válec byl i přidřený. Tolik moje vlastní zkušenost.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

petrs007 píše: Tolik moje vlastní zkušenost.
zkušenost je i v tom že před startem si řidiř nebo strojník skontroloval olej, to bylo boží a dané jmenovalo se to údržba dneska se na to sere je jiná technologie servisu a prostě spolymeruješ a zadřeš
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Několikrát jsem to viděl na dovozech z itálie,olej zjevně neměnili několik let,urvaná ojnice z pístu,písty jsme vytloukali přes dubový špalek palicí... (noteeth)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:Několikrát jsem to viděl na dovozech z itálie,olej zjevně neměnili několik let,urvaná ojnice z pístu,písty jsme vytloukali přes dubový špalek palicí... (noteeth)
nebo z německa favorit ekotronik najeli na tom 70.000 km a jak blyl slyšet motor dotahls dom poklad, třicet litrů vývar (noteeth) nebo karbec a rozdělovač a ještě víc ;)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“