Jak vyčistit motor zanesený friťákem?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
z vlastní zkušenosti po X set tisících na oleje v X autech bych doporučil před výměnou nalejt do oleje litr petroleje (čistí ale zároveň maže), nechat běžet 15 minut, občas to protočit do 2 tisíc - důkladně vypustit a nechat vykapat do poslední kapky.. vyměnit filtr, pak koupit pár litrů toho nejlevnějšího oleje na proplach - já dával 2 litry oleje a 2 petroleje, zase nechat 10 minut běžet a zase vypustit a vykapat, vyměnit filtr nalejt olej co tam patří a jedeš. Ale vystavuješ se jednomu velkému riziku, a to, že se motor "sžil s usazeninami", tzn když to začneš radikálně čistit, viz moje mengeleho metoda, můžeš ucpat kanálky apod, tzn pokud to běží, možná bych se na to vysral a měnil jen častěji, já měním osobně na PDčku co 4-5 tisíc km, leju nejlevnější 5w40 505.01 asi za 500kč 5l, 96kW Passat Highline soft na 120kW, pořád dálnice 180kmh nebo taham plato.. a mam to v píči
Tak v pátek jsem vyrazil a dojel asi 2 km od baráku a začalo víc a víc svítit mazání, až svítilo skoro pořád. Kontrolka občas na pár sekund zhasla akorát na volnoběh. Takže otočka a opatrný návrat domů. S kamarádem jsme to otevřeli a byl totálně ucpaný sací koš, sítko úplně prohnuté dovnitř od podtlaku, jak sálo čerpadlo. Olej byl jen lehce jetý a načernalý, měl najeto asi 500 km. Celý spodek motoru od usazeného friťáku, všechno olepené klovatinou, takže opucovat, kam až jsem dosáhnul. Pakárna na půl víkendu. Potom nastal čas na eXiho metodu. Nalili jsme olej s petrolejem, 4:1 a nechali 20 minut běžet. Pak 2x po sobě 45 minut 2l oleje a 2l petroleje. No a nakonec 4l 5W30 longlife, jestli to ta vyčistí a rozpustí, hlavně nahoře v hlavě. Po celou dobu testu s petrolejem cvakaly hydroštely na 4 válci u spojky. Po nalití samotného oleje to o 90 % ztichlo, takže snad bylo cvakání jen tím, že byl olej s petrolejem moc řídký a čerpadlo to u posledního válce nestačilo pořádně umazat. Teď už se to snad vyčistí a bude to ok.
Takže už teď vím, že s přímým vstřikem už NIKDY v zimě (a radši ani jindy) na studený olej.
Takže už teď vím, že s přímým vstřikem už NIKDY v zimě (a radši ani jindy) na studený olej.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ahoj, moje zkušenost je taková, že olej se postupně zahušťuje, do nějakého stupně to je pořád ještě tekuté a nelepí se to na stěny motoru.
Když už to dojde do stavu, že se to začne lepit na stěny motoru tak je podle mé zkušenosti hotovo. Měl jsem to dvakrát na motoru 2,5 TDI AEL.
Jediné čím to šlo nějak nažrat byl lakožrout na barvu. On je to polymer, žádné ředidlo ani jiný ropný produkt na to nefungoval. Čím větší teplota v daném místě tím tvrdší krustu to udělá. Po několika tisících km od želé v olejové vaně se zapekly pístní kroužky, spotřeba oleje naprosto šílená.
Jeden válec byl i přidřený. Tolik moje vlastní zkušenost.
Když už to dojde do stavu, že se to začne lepit na stěny motoru tak je podle mé zkušenosti hotovo. Měl jsem to dvakrát na motoru 2,5 TDI AEL.
Jediné čím to šlo nějak nažrat byl lakožrout na barvu. On je to polymer, žádné ředidlo ani jiný ropný produkt na to nefungoval. Čím větší teplota v daném místě tím tvrdší krustu to udělá. Po několika tisících km od želé v olejové vaně se zapekly pístní kroužky, spotřeba oleje naprosto šílená.
Jeden válec byl i přidřený. Tolik moje vlastní zkušenost.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
nebo z německa favorit ekotronik najeli na tom 70.000 km a jak blyl slyšet motor dotahls dom poklad, třicet litrů vývar nebo karbec a rozdělovač a ještě vícroman1648 píše:Několikrát jsem to viděl na dovozech z itálie,olej zjevně neměnili několik let,urvaná ojnice z pístu,písty jsme vytloukali přes dubový špalek palicí...