Teplota motoru 1.4tsi

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nojo, ty sis dal tu výměnu termostatů už 2x, tak holt nyní nový celek ... 8)

Já bych si vybral provedení, kde už bude těleso hliníkový, konkrétní tip ale nedám. Dohledat případně podle staršího čísla 04E121600AD nebo té novější už uvedené revize 04E121600CR. Těžko říct, jestli jim to těleso uvnitř někde praskalo, chtělo by to ověřit na vydaná TPI. Když si ale vemete, jaký moduly čerpadel nebo olejových filtrů dnes z plastu dělaj, asi by se o tom vědělo více i veřejně, kdyby se tak dělo ...

Jinak když si znovu prohlídneš to schématko v mém posledním včerejším postu, tak jsem tam zakreslil/zvýraznil žlutě ten 87 stupnový termostat, co otvírá zpátečku z chladiče, ten pokud by těsnil a nešlo na něj z hlavy těch cca 87 a víc, tak skrz chladič nesmí protýct ani kapka. Přívodní hadice do chladiče se ale prohřeje díku té propojce k baňce, která je sice škrcená a s menším průřezem, ale je tam. Chladič to ale prohřát nemůže, pokud se to děje, je ta zpátečka otevřená ...
105 stupnový zakreslený/zvýrazněný zeleně, který otvírá výstup z bloku motoru do chladiče, ten jen otevře spodek motoru do systému chlazení, tedy přidá se v cestě k tomu, co už dávno teče z hlavy 8) Pokud otvírá dřív, ovlivní pochopitelně i otevření toho 87 stupnovýho, kterej je podle těch řezů a schemat hned za ním.

Tohle je ze staršího SSP pro řetězovýho TSI, už tehdy to koukám mělo tenhle duální chladící systém s dvěma termostaty, jen čerpadlo měli jinde ... V principu to samé jak tady jen navíc s čerpadlem.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

No a kdyby ta angličtina nudila, tady je SSP od škodovky přímo na CHPA a další EA211 v řeči kmene našeho dolíku ;)

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/file/gRRd6lpINVWF/101-zazehove-motory-rady-ea211-pdf#!ZJExMwR2AQL4MGyxMGSuZmSyL2SwZRMKIx5EqUN3Zxc2EQEuAt==
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Rayx píše:Tohle je ze staršího SSP pro řetězovýho TSI, už tehdy to koukám mělo tenhle duální chladící systém s dvěma termostaty, jen čerpadlo měli jinde ... V principu to samé jak tady jen navíc s čerpadlem
Jenom taková poznámka mimo téma, ona ta stará řetězová 1.2TSi má od nějakého data vodní pumpu s clonkou, ovládanou podtlakem, někde jsem si četl i tu teplotu, nebo čas, po který po studeném startu je vodní pumpa prakticky off.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To jsem nevěděl, jsem měl za to, že s clonkama na pumpě si hráli jen na dieslech. Se po tom zkusím kouknout.

Ještě mě zajímalo, jak tam ten 87 termostat vlastně sedí a jak vypadá to víčko. No špatně tam tedy podle mě dát nelze, takže jen kvalita voskovýho pohonu a síla pružiny spolu s těsněním a sedlem určí, jestli tudy poteče nebo ne ... :D

Obrázek
Obrázek
Obrázek
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Pak určutě napiš jakej je výsledek, já si právě chrochtám jak ten vodní systém pěkně u té naší 1.4ky funguje :)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ty máš taky řemenovou, ale asi o něco mladší, že? Tom má verzi do května 2013.

Jsem dohledal trochu lepší verzi kde to v přiblížení ukáže, jak tam ty termostaty a okruhy v tělese jsou, orientace +-autobus. Víc už k tomu fakt nedám 8)

Obrázek
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Jojo, řemenovou rok 2018 kod CZDA 1.4 110kw. teď v létě je to ohřáty po 2km na palubních 90 bez nějakého trápení.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Obrázek
Není mi jasné to vedení označené žlutou čárou. Jestli mají v tom schématu chybu... Jinak by to asi ani fungovat nemohlo.
Ty termostaty tam sedly jak zadek na hrnec. Žádný problém nebyl. Jediné co mne napadá tak při první výměně zůstala opěrná tyčinka termostatu ve skříni termostatu a nešla vyndat. Musel jsem ji vyndat kleštěma. Nový termostat tam šel hezky. Druhou výměnu dělal kluk co je u nás na praxi, já byl odjetý pryč, ale neříkal nic že by bylo něco špatně. Zítra se ho zeptám.
No zítra skočím do škodovky, co nabídnou a za kolik. Hliníkovou skříň termostatů jsem na ničem ještě neviděl.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

S tím tělesem jsem to asi pomotal, myslel jsem si, že jsem zahlídl provedení, kde je těleso čerpadla s oběžným kolem z plastu a to bych nebral. Víko/labyrint s termostaty je plastový bohužel vždy.

Pokud tam původní tyčka zůstala viset, tak jde o to, jestli tam ten nový šel opravdu hezky nadoraz a nebo to nesedlo uplně, že těsnění termostatu nedosedlo jak mělo. To musíš vědět sám, holt druhou kontrolu jsi tedy sám neměl a je to zase zprostředkované. Pokud tyčka není nadoraz v tom středovém usazení, přestože sedí těsnění, může termo začít otvírat dříve ...
Je tedy možný, že se kolem tyčky či pod ní dostanou časem usazeníny do toho usazení, což pak zkrátí krok termostatu no a problém s dřívějším otevřením je tu ...

A s tou naznačenou žluotou cestou, však nevím, jak už to popsat jinak, už jsem popisoval dříve, máš to nyní i v tom českým SSP, a ty tři printy pro starší TSI, přestože v angličtině, tak to je snad taky jasný.
Máme okruh jen s radiátorem topení, když jsou zavřený oba termo,
když otevře 87 z hlavy, připojí se chladič, tady malý okruh,
a když pak otevře 105 výstup z bloku motoru, máme otevřený celý systém chlazení, tady velký okruh.
V tom se ta logika liší od systémů, kde je jen jeden termostat=dva stavy, tady máme stavy tři ;)

Přeci pokud zpátečka chladiče není otevřená, protože tam je ten 87 termostat, tak na přívodu už nemusí druhý termostat být, máš přítok a odtok, pokud není jedno, není ani druhé ...

Jinak ty zpětáky jsou tam kvůli rozdílnému tlaku v systému, však se dočtete ve 101. Takže to že je nezakreslili do DP je chyba CML (crazy)

A, ještě vidím, že VAG má to víko/labyrint samostatně+2x těsnění, ale to je spíš nesmyls při srovnání kompletu od aftermarketu
04E121116C
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo promiň. Včera byl náročný den. Je mi to naprosto teď po dalším prostudování jasné.
Dneska jdu do Škodovky pro nějaké díly, tak se přeptám na komoru. Dám novou komoru a budu doufat že to bude ok.
Sic ten termostat tam šel v pohodě, i pak jak jsem měl sundanou celou komoru s čerpadlem tuším že tam bylo někde vidět jak ten termostat je zavřený, otázka jestli ta opěrná tyčka je na doraz. Ta druhá výměna taky údajně bez problému. Kluk je to šikovná asi by si nějaké anomálie všimnul.
No teď je venku teplo a jezdím stejně na moto, tak další postup bude asi na delší čas. Jak bude nějaké další info dám vědět.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

V poho, hlavní je že jsme se pochopili ;)

Jsem zvědav jak to dořešíš, ono to fakt může být jen problém usazenin v tom sedle tyčinky ... Což nová komora/víko musí vyřešit.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Mám koupenou komoru s víčkem, nicméně nejni času. Mám tu rozmrdanou bouračku, manželce mám dělat prahy na O1, do toho spojku na zafiře, další rozvody na 3.6fsi, hromadu blbostí jako brzdy, oleje atd. Tak pro vyčištění hlavy jezdím do práce radši na moto a auto stojí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, vidím že je to všude stejný...
taky jsem tuhle vyrazil do prace na moto...jenže já jezdím do Brna do Slatiny takže vyrazím,najedu na silnici 23 Třebíč-Brno,provoz jako prase,takže z prdele,pak najedes na dálnici což je další otrava,zrovna v tento čas jezdí nejvíc aut kolem té půl sedmé ale jet přez město,to by bylo ještě horší,takže moto zbývá na víkend když je náhodou čas
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Musíš jezdit dřív. Já jezdím ráno okolo 5 a to je Zlín prázdný. Spíš odpoledne kol 3 je to zacpané ze všech stran. Ale na to je moto zas ideál. No nemám ani tak moc moto jak.maxi skútr. Buráka 400... Stačí
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Teplota motoru 1.4tsi

Příspěvek od Tomas6 »

Přišla zima, tak jsem dal ty termostaty s komorou, vše origo nové díly a beze změny. Já už fakt nevím. Ráno je v tom kosa a to ještě moc nemrzne. To je to s tím zahříváním fakt tak žalostné? Aby se to zahřálo na budíkových 90 je potřeba tak 6-7km a ještě k tomu to držet celkem pod krkem.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Teplota motoru 1.4tsi

Příspěvek od roman1648 »

Já včera dělal něco kámošovi tatovi na SII 1.4TSi, 4km na dílnu,asi za půl hodiny 4km zpět a rafika se sotva pohla,topení bída,a to jsem ty termostaty loni oba měnil právě kvůli tomuto,nevím no... :(
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“