Teplota motoru 1.4tsi

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tomas6 píše:Jinak na co tam jsou ty termostaty dva? Notabene ten na 105 stupňů. I co jsem sledoval live teplotu motoru tak to nikdy nevylezlo výš jak na 94. A to už jsem tomu musel dávat řádnou čočku.
Patrně jeden bude na hlavu motoru a druhý na blok motoru.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Takže stav neměnný. Dnes ráno 12 stupňů. Na 90 za cca 7km.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

roman1648 píše:Termostat, chladivo CALORSTAT by Vernet TH7274.87
Číslo dílu: TH7274.87
Skladem
Před slevou 253 Kč
vaše cena 245 Kč
202,48 Kč bez DPH
montovaná strana: vnější
Otevírací teplota [°C]: 87 °C

Termostat, chladivo CALORSTAT by Vernet TH7266.105
Číslo dílu: TH7266.105
Skladem
Před slevou 340 Kč
vaše cena 330 Kč
272,73 Kč bez DPH
montovaná strana: vnitřní
Otevírací teplota [°C]: 105 °C

co to máš za divný ceny??? :o
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Vysoký či malý ceny? Podle mě akorát 8) Zřejmě MLParts

https://mlparts.cz/termostat-chladivo-c ... t-th727487
https://mlparts.cz/termostat-chladivo-c ... -th7266105

Tenhle motor asi nebude mít moc zbytkovýho tepla, přestože benzín. Chladící systém je mňamka ...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ten 105°C termostat je na malej okruh, nemůže být nějakej problém v tom uložení termostatu v té vodní pumpě? že by to nějak netěsnilo? mám dva golfy, ten novější se ohřeje po 2km, v zimě po 3km a rafika drží, ten druhej starší, se dejme tomu ohřívá stejně nebo o trochu pomaleji, ale v zimě vyběhne rafika na 90 a mám po cestě do práce delší klesání a vždy padne teplota na 70-80°C a během chvíle zas vyleze na 90, teď jak je teplo je to ok, když jsem vypnul topení, tak to nedělalo, na rychlo jsem v zimě zkusil vyměnit ten 87°C termostat, ale beze změny, takže asi je problém s tím 105°C, jestli teda není nějakej problém v tom tělese té vodní pumpy
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Vizuálně na tom tělese termostatu žádná chyba nebyla. Termostaty tam sedly jak měly. Kdyby se to nezahřívalo od koupě, řekl bych že je to normální. Kdybych to neporovnával s tím Touranem tak asi taky. Ono když vypnu topení, tak je to o něco lepší, ale jak ho znovu zapnu tak teplota leze dolů. Teda hlavně když je venku okolo nuly a míň. Kdybych jel celou cestu z kopce bez plynu taky bych to neřešil. Jak vyjedu z dědiny, a začnu tomu šlapat abych se dostal na 100km/h tak to vyleze nahoru, ale jakmile vjedu znovu do dědiny a jedu těch 50-60 tak to leze zase dolů.
Nic, zamáčknu slzu a koupím tu skříň novou. Jako i teď v tomto teplém počasí, včera ráno bylo 12 stupňů tak teplota oleje vylezla na 60 až po nějakých 15km... Ten motor jezdí studený a to mi vadí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Sám výrobce v podkladech ty pozice termostatů a značení okruhů motá, že je to jeden guláš ...

Zaměnit nejdou, ten 105°C, co je vyměnitelný jen po sundání čerpadla z tělesa, je pro okruh bloku motoru, ten 87°C, který se musí "zatočit" pod žebra v tělese a je pod malým víčkem, ten je pro okruh hlava motoru. Dohledejte si třeba na ulozto např. D4B802A2BB3 nebo D4B8051ADFF, SSP511 taky není špatný, až na ty prohozený pozice 1 a 2 ;) Ve vedení je taky několik zpětáků, že by i toto mohlo dělat problém v tom duálním systému, pokud netěsní v zavíracím směru?

Navíc koukám, že tam na začátku s tím tělesem čerpadla a vedením šašili v 2013, pro motory do 14.5. maj aktuálně 04E121600CR, pro mladší 04E121600CB ... rozdíl v tom víčku pro termo malého okruhu.

A jen pro srovnání, za kolik vám to jezdí? Tomas6 zacal problém s ohříváním pozorovat, až když nechal vyčistit vstřiky a začala mu padat dlouhodobá spotřeba, že? No termo by to měl přesto udržet ...

No a pak je otázka taky to samotný čidlo G62, který v hlavě s termostatem otvírajícím při 87 měří vlastně kolik? Má někdy šanci naměřit to co je v bloku? Však víte, kdy ukazuje rafika 90 8) Nejen proto taky 1.5TSI dostala G82 pro blok hned pod G62 na hlavě ...

Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Rayx dne 06 čer 2021, 12:17, celkem upraveno 1 x.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak já aktuálně jezdím za 6,5 až 7l. Záleží kdy kde a jak. S vozíkem i výrazně víc. To že ve vedení jsou zpětné ventily jsem vůbec netušil. Na to se budu muset zaměřit páč už jsem to tu asi někde psal, že se vrchni rožek chladiče je vlažný a prohřívá se odvzdušněním od komory termostatu. Nicméně tomu jsem moc důležitost nepřikládal, považoval jsem to za normální. To schéma co jsi tu postnul jsem předtím nikde nenašel. Je pravda že já a angličtina jsou dvě úplně rozdílné věci.
Ano rozdíl jsem poznal po vyčištění sání, je možné že předtím se to hřálo líp, jelikož jsem tomu.musel dávat víc za uši, ikdyž to si nemyslím.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Sice to nejsou rakety, ale jednoduchý to taky není a bez podkladů se to vše hledá blbě ...
To studijní SSP 511 bohužel asi není nikde v češtině dostupný, tak dále jen v němčině, ruštině či fránině ;)
Ty zpětáky maj v SSP viz ty printy výše, no ale v DP to ukazují jen pro 1.2 nebo 1.0 TSI ... Netuším, jestli tedy 1.4 je má taky nebo ne, oni ale ty DP opravují, tak třeba mám jen ty starší verze ...

Myslím že při této spotřebě by neměl být problém to držet na 90, ale nedokážu posoudit, proč to teplotu nedosáhne a nedrží. A to jsou tady ještě jen hloupý termostaty, ne šoupátka s motorky jako jinde ...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No tak jsem to trochu studoval, ty zpětné ventily tam jsou, jsou v hadičkách odvzdušnění. A asi i fungují, páč hadičkama se to neprohřívá. Měl jsem to odpoledne nastartované a měl jsem trochu čas okolo toho chodit a studovat. Hadice od termostatové skříně k chladiči, ta horní se ohřívá a tím i vršek chladiče. Akorát teda netuším jestli je to dobře nebo ne.
Když se koukám na to schéma tak vnitřní kroužky okolo válců vedou do jedné hadice s těma venkovníma, nicméně mi není jasné jestli přes termostat nebo ne.
Mám na mysli to v tom černém kroužku. Protože jestli to šedé v tom kroužku je termostat, tak část chladící kapaliny jde rovnou do chladiče aniž by cokoliv regulovalo teplotu.
Obrázek
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nejhorší je, že celý to těleso tý pumpy je z plastu, když to bude prasklý někde vevnitř a může to propouštět mezi okruhama, ani to nemusí téct ven, já uvidím jak se to bude chovat příští zimu, jestli se to nebude zhoršovat
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jestli tam ty zpětáky jsou, jen to ukazuje na ten bordel, co ve VAGu maj v podkladech ... Proto stojí za to kouknout pro srovnání i na DP pro EA211 1.2, případně i další, který tohle duální řešení maj, a to třeba i MPI.

Ten nákres z toho SSP511 je jen orientační, nemyslím si, že by si dovolili pustit skrz chladič nekontrolovaně nějaký okruh, to by se jim pak vůbec neohřálo ;)

Co je ale podstatné info, to je tam napsáno pod tím detailem pumpy. kde prohodili ty pozice ...

Tedy, termostat malého okruhu otvírající při 87 otvírá zpátečku z chladiče do pumpy. No a termostat velkého okruhu otvírající při 105 otvírá výstup z bloku do chladiče.
Takže když se vrátíme k tomu, že na tom schema to vypadá, že jedna cesta přívodu z pumpy do chladiče je stále otevřená, tak není, protože je tam ten 87 stupňový na zpátečce a pokud ten těsní, tak dokud není na hlavě 87, tak nemůže do chladiče nic. Pokud tedy těsní ten zpětáček 8) Sedí ten 87 termostat dobře v tělese pumpy pod těmi žebírky za ta křidílka na jeho těle?

A jen hint, že by v tom dělal bordel systém chlazení sání, tedy V188 řízená nějak pomateně ... To jen aby se něco nepřehlídlo.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no je to přesně naopak, malej okruh 105 a velkej 87
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No nevím, malý velký neřeším, blok otvírá pozdějc při 105, hlava dřív při 87. A je to tedy malej 87 (bez chladiče do 87) a velkej 105 (už s chladičem otevřeným při 87) ;) Tady jsou vlastně stavy tři a ne dva, tak si nevystačí s malým a velkým ... (crazy)

Psal jsem to rychle, takže ještě pár korekcí. To že se prohřívá horní přívodní hadice do chladiče od pumpy je OK, je to díky tomu vedení k baňce, kde je jak ten zpěták, tak zůžený místo za T. Větší kruhy kolem válců je blok s 105 termostatem na výstupu, menší kruhy je hlava s otevřenou cestou do radiátoru topení i chladiče, kterej je ale neprůchodný dokud hlava není na 87. Do tý doby čerpadlo honí jen cestu hlava a baňka+topení ;) Stlačený vzduch tedy neřeším.
Takže prověřit, jak funguje a hlavně jak v tělese sedí a těsní ten 87 termo, nevím, jestli by šlo víčko namontit, pokud by pod ním termostat neseděl v tělese pod žebirky ale nad nimi, viz detail na fotce se správnou pozicí.

Co vidím na drive2 u rusáků, tak těm se to ale taky ohřívá hůř, hlavně když topí, holt tam asi opravdu není moc zbytkovýho tepla ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nic objednám to těleso pumpy s termostatama. A teď. Být odvážný a koupit třeba inu viz https://granex.cz/autodily/skoda/octavi ... Id=1299906
Nebo zatlačit slzu a koupit originál za nějakých 5500 Kč?
Jako tutovka je že problém musí být asi někde v těch termostatech. To prohřívání hadice a chladiče nejde přes odvzdušňovací hadičky, normálně horní hadice je horká a podle toho schématu by to měl držet ten 105 termostat. Chlazení cooleru bych do toho netahal, páč to bylo studené i když se motor na volnoběh.ohřál na 90.
S tím zbytkovým teplem samozřejmě máš asi 5aky pravdu ale když se ten Touran na stejné trase ohřeje na 2 km při nějakých 5-6 stupních venku a dneska ta octa při 14 stupních na 90 vyleze za 7-8km a to jsem ani netopil. A to se pořád bavíme o 90 na budíku, kdy ten motor má jen 75, tak kdy vyleze na skutečných 90 je ve hvězdách. Ale teplota oleje dneska vylezla na 80 tak po 20ti km, což když jsem v zimě sledoval teplotu vody on-line, tak teplota oleje plus mínus kopírovala teplotu vody. Takže ten motor jezdí stále podchlazený a to mi vadí. Už to že s ním jezdím tak krátké trasy, cca 25km jedna cesta do práce a dalších 25 z práce mu asi úplně moc nesvědčí a pokud jezdí imrvere studený, tím tuplem.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“