Teplota motoru 1.4tsi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Teplota motoru 1.4tsi
Kluci mám menší problém s mou OIII 1.4tsi. Kód motoru CHPA 103kw.
Auto se špatně zahřívá. Ráno když topím tak na 20ti km co jedu do práce se to zahřeje sotva na 70. V jednom úseku to vyleze k 80, ale zastavím na křižovatce a teplota pomalu padá. Bavím se o reálné teplotě dle vagu. Samozřejmě na budíku je chvíli i 90, nicméně i ta pak spadne někde k 70... A to nemusí být venku ani moc kosa, stačí okolo 0. První co mne napadlo je vyměnit termostaty, nepomohlo. Měnil jsem oba dva co jsou u vodní pumpy. Není tam někde ještě jeden termostat? Buď už mi z toho houká, nebo nevím. Mám dojem že na podzim to takový bordel nedělalo. A že to tedy i líp topilo. Mám manuální klimu a abych skoro celých 20 km co ráno jedu do práce musel mít teplotu na max, to si myslím že určitě nebylo.
Auto se špatně zahřívá. Ráno když topím tak na 20ti km co jedu do práce se to zahřeje sotva na 70. V jednom úseku to vyleze k 80, ale zastavím na křižovatce a teplota pomalu padá. Bavím se o reálné teplotě dle vagu. Samozřejmě na budíku je chvíli i 90, nicméně i ta pak spadne někde k 70... A to nemusí být venku ani moc kosa, stačí okolo 0. První co mne napadlo je vyměnit termostaty, nepomohlo. Měnil jsem oba dva co jsou u vodní pumpy. Není tam někde ještě jeden termostat? Buď už mi z toho houká, nebo nevím. Mám dojem že na podzim to takový bordel nedělalo. A že to tedy i líp topilo. Mám manuální klimu a abych skoro celých 20 km co ráno jedu do práce musel mít teplotu na max, to si myslím že určitě nebylo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32834
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Miloši a co naměřím. chladič je studený. To poznám rukou, hadice k chladiči horní je teplá, spodní studená.A nevím jestli ta horní může být teplá nebo ne. To samo jakým způsobem to chlazení funguje. Co jsem měnil tak jsou tam dva termostaty, jeden na 86 stupňů a druhý na 106. Tolik ta chladící kapalina nikdy neměla ani když jsem tom v horku opravdu dával za uši. Tak na co tam je, nebo co který termostat reguluje? Dneska ráno 4 stupně a motor zas studený. Mojí O1 se zahřívá líp...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Nemohlo. Měl jsem odpojené jen hadice od výměníku v sání a ty přehodit nejdou. Termostaty originál škoda, všechno těsnění nové. Já už fakt nevím. Nejhorší ze nemám srovnání s jiným autem. O víkendu přijede Touran 1.4 ale 110kw, tak prubnu ho, mám dojem že ty motory jsou stejné. Pak už jedině zkusit druhou sadu termostatů, jestli náhodou není vadný i nový.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tak test octa vs Touran, Touran 90 po asi 3km,octa po asi 10km. I dneska ráno bylo 10 stupňů a trvalo asi 7km než to vylezlo na 90. Ještě jsem prohlížel jestli jsem nemohl nějak přehodit ty hadice jak jsem dělal to sání, nemohl. To nejde, každá jde jiným směrem. Já asi zamáčknu slzu a koupím komplet termostatovou skříň i s pumpou a uvidím. Nějak už mne nenapadá co jiného by mohlo způsobit to že se to nezahřeje jak termostat.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Termostat je origo Škoda ale je to buď ITW nebo Behr nebo něco takového a protože jsem v ITW dělal na termostatech kvalitáře 7 let tak vím co je to zač,voskové elementy jsou od israelského výrobce a víš kolik bylo reklamací na to že se auta nezahřívají nebo že blbě topí ? Tisíce každej rok...
Problém bych hledal primárně v tom, zkus dát termostaty od výrobce Vernet ( Francie ) pokud si to pamatuju správně jeden otevírá při 87°C a druhý při 105°C
Problém bych hledal primárně v tom, zkus dát termostaty od výrobce Vernet ( Francie ) pokud si to pamatuju správně jeden otevírá při 87°C a druhý při 105°C
Dobře, za to už nic, maximálně mu je vrátím. Sic ta výměna není šup šup, Ale za pokus to stojí. Jsem se díval tak Vernet jsou zhruba po 600kč. Origo něco okolo litru, celá skříň s pumpou origo 5500...
Já už fakt nevím, přitom hadice studené. Jen odvzdušnění které je propojené mezi chladičem a skříní termostatu je teplá a lehce prohřívá vršek chladiče.
Jinak na co tam jsou ty termostaty dva? Notabene ten na 105 stupňů. I co jsem sledoval live teplotu motoru tak to nikdy nevylezlo výš jak na 94. A to už jsem tomu musel dávat řádnou čočku.
Já už fakt nevím, přitom hadice studené. Jen odvzdušnění které je propojené mezi chladičem a skříní termostatu je teplá a lehce prohřívá vršek chladiče.
Jinak na co tam jsou ty termostaty dva? Notabene ten na 105 stupňů. I co jsem sledoval live teplotu motoru tak to nikdy nevylezlo výš jak na 94. A to už jsem tomu musel dávat řádnou čočku.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Termostat, chladivo CALORSTAT by Vernet TH7274.87
Číslo dílu: TH7274.87
Skladem
Před slevou 253 Kč
vaše cena 245 Kč
202,48 Kč bez DPH
montovaná strana: vnější
Otevírací teplota [°C]: 87 °C
Termostat, chladivo CALORSTAT by Vernet TH7266.105
Číslo dílu: TH7266.105
Skladem
Před slevou 340 Kč
vaše cena 330 Kč
272,73 Kč bez DPH
montovaná strana: vnitřní
Otevírací teplota [°C]: 105 °C
Číslo dílu: TH7274.87
Skladem
Před slevou 253 Kč
vaše cena 245 Kč
202,48 Kč bez DPH
montovaná strana: vnější
Otevírací teplota [°C]: 87 °C
Termostat, chladivo CALORSTAT by Vernet TH7266.105
Číslo dílu: TH7266.105
Skladem
Před slevou 340 Kč
vaše cena 330 Kč
272,73 Kč bez DPH
montovaná strana: vnitřní
Otevírací teplota [°C]: 105 °C