1.8 TSI CDAA nemaže

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

1.8 TSI CDAA nemaže

Příspěvek od Honza Kolář »

Ahoj,

potřebuji radu. Dělal jsem repasi motoru CDAA. Žral olej- klasika.
Vyměněny písty, kroužky, výbrus (kvůli rýze), hydroštěly, opravené ventily. Nové šály na klice i ojnicích, nové rozvody, šroub přestavovače.....
Sestava bez problému. najeto 350 km a najednou varování na nízký tlak oleje. Čidla vyzkoušena a OK. Měřil jsem tlak a po nastartování naběhne na necelý 2 bary, ale po 5 s spadne na nulu a při zvýšení otáček se už nezvedne. Zhasnu to a nastartuju znova s stejný výsledek. 5s maže, pak spadne na nulu.
Kde to hledat. Čerpadlo?
Díky za typy. Honza
Kolca
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Někde to utíká, chtělo by to změřit výstup z čerpadla a pak dál. Prohlédl bych filtr oleje a vše co s mazáním souvisí. Voda je čistá?
nepropadat panice...
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

tlak měřen na čidlech- obou. Voda je čistá.
Nejvíc je divný, že po startu maže normálně a po 5 s spadne na nulu. Kdyby byla někde normální díra, nějaký tlak by zůstal a s vyššíma otáčkama by taky vzrost. Ale tady nic.
Kolca
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 861
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Na volnoběh by tlak měl být určitě ke 3 barům
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 709
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Máš dobře poskládám olejový filtr? Nechybí Ti v něm něco? (LOL)
To je situace!
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

DIAGNOSTIK píše:Máš dobře poskládám olejový filtr? Nechybí Ti v něm něco? (LOL)
nene. Jak jsem psal 350 km bez problému.....
Kolca
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Čert píše:Na volnoběh by tlak měl být určitě ke 3 barům
2 bary jsou OK, podle příručky 1.2 až 2.1 při volnoběhu. Prvních 5s po staru ukazuje necelý 2 - tedy OK
Kolca
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Sundej vanu a mrkni na kos...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

dhfool píše:Sundej vanu a mrkni na kos...
Jojo vanu budu sundávat. Ale jak jsem psal motor je po go.
Jaká je pravděpodobnost že bude vadné čerpadlo a utíká to pojišťovákem?
Měnil někdo z Vás olejové čerpadlo, že by bylo vadné? Spíš zjišťuju že to čerpadlama nebylo. Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Kolca
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Někde se něco uvolnilo po GO. Třeba i ten olejový filtr.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Teď jsem tu anomálii zažil na 2.0TFSi Q5 viz vlákno :

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=177400

Projev stejný jak u tebe studený to chvíli mazalo pak to na volnoběh spadlo na nulu,čerpadlo nový, beze změny
Mrkni na ten komínek pod olejovým filtrem to mi tu kluci poradili, ty gumičky na něm spíš nebyly než byly, ale stejně to nepomohlo
My teda GO nedělali, majitel si to nakonec pořeší někde sám a vůbec mi to nevadí...
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 861
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Honza Kolář píše:
Čert píše:Na volnoběh by tlak měl být určitě ke 3 barům
2 bary jsou OK, podle příručky 1.2 až 2.1 při volnoběhu. Prvních 5s po staru ukazuje necelý 2 - tedy OK
- to ale platí pro motor CDAB se 112kW....

pro motor CDAA je 2.7-4.5 bar / 2000 ot.
< 7.0 bar / < 2000 ot.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Čert píše:- to ale platí pro motor CDAB se 112kW....

pro motor CDAA je 2.7-4.5 bar / 2000 ot.
< 7.0 bar / < 2000 ot.
Neblbni, z čeho čerpáš? Jestli z ofiko DP, tak ses překoukl, jinak je to nesmysl. To cos napsal platí pro první generaci téhle řady EA888, tedy BZB, CAWB apod., tedy verze s neregulovaným čerpadlem. CDAA i CDAB je už generace 2, tedy dvoustupňový olejový čerpadlo. Jasný rychlý rozlišení jsou jedno nebo dvě čidla pod olejovým filtrem ...

By mě zajímalo, jak a čím si Honzo nalepil víko vaček, a zda se něco dělalo s vyvažovacími hřídeli nebo ne 8)
To že tlak padne chvilinku po startu je dáno tím, že při startu to tlačí naplno kvůli rychlému promazání, ale jakmile v systému vzroste tlak na cca 1,8bar, tak se čerpadlo začne přestavovat na redukovaný tlak (daný snížením čerpaného množství a tedy snížením průtoku), který holt na ty zvětšené profily míst tlakového mazání už nestačí ... stačilo na to evidentně jen 350km (crazy)
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 zář 2021, 12:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 861
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Aha, tak díky za info, čerpám z online Haynes, měl jsem za to, že první CDAA r. 2008 to měly víc natlakovaný... :-)
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Rayx píše:
Čert píše:- to ale platí pro motor CDAB se 112kW....

pro motor CDAA je 2.7-4.5 bar / 2000 ot.
< 7.0 bar / < 2000 ot.
Neblbni, z čeho čerpáš? Jestli z ofiko DP, tak ses překoukl, jinak je to nesmysl. To cos napsal platí pro první generaci téhle řady EA888, tedy BZB, CAWB apod., tedy verze s neregulovaným čerpadlem. CDAA i CDAB je už generace 2, tedy dvoustupňový olejový čerpadlo. Jasný rychlý rozlišení jsou jedno nebo dvě čidla pod olejovým filtrem ...

By mě zajímalo, jak a čím si Honzo nalepil víko vaček, a zda se něco dělalo s vyvažovacími hřídeli nebo ne 8)
To že tlak padne chvilinku po startu je dáno tím, že při startu to tlačí naplno kvůli rychlému promazání, ale jakmile v systému vzroste tlak na cca 1,8bar, tak se čerpadlo začne přestavovat na redukovaný tlak (daný snížením čerpaného množství a tedy snížením průtoku), který holt na ty zvětšené profily míst tlakového mazání už nestačí ... stačilo na to evidentně jen 350km (crazy)

Obrázek
Ahoj,

jo je mi jasné kolik má mazat.
Víko vaček nalepeno silikonem - tenká vrstva. Dávám bacha aby nevlezl kam nemá. Tady bych problém neviděl. Auto má najeto 150 tis. a jezdí na 15 tis intervaly. Uložení vaček se nezdá být špatné - vytahané a vydřené.
Co se týká vyvažovaček, ty byly venku - blok byl na brusu, protože v 2. válci byla rejha jak prase. Vyvažovačky jsem vracel zpět původní. Na sítka jsem dával bacha, ale nové jsem nedával - ani v autorizáku jsem je nekoupil....

Klika i ojnice jsou na nových šálech. Klika měřena a bez známek opotřebení....

Chystám se teď na výměnu olejového filtru (koupil jsem origo, nyní je tam MAN) a současně s tím vyndám a zkontroluju ventil pod filtrem. Ale moc tomu nedávám.

Další krok co uvažuju, je kontrola ložiskového rámu vaček, jak je v něm ten ventil pro nastavovač sací vačky. tam by to mohlo být vydřené co myslíš? Současně s tím bych vyndal a rozebral čerpadlo. Nevím ale o nikom, kdo by měl čerpadlo KO....

Co ten přestavovač tlaku co je v horním dílu olejové vany? četl jsem, že když se odpojí, zůstane nastavený na vysoký tlak. Ale i kdyby, problém to nevyřeší....

Kde jinde ještě hledat?
Kolca
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“