1.8 TSI CDAA nemaže

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Honza Kolář píše:Víko vaček nalepeno silikonem - tenká vrstva.

Co se týká vyvažovaček, ty byly venku - blok byl na brusu, protože v 2. válci byla rejha jak prase. Vyvažovačky jsem vracel zpět původní.

Chystám se teď na výměnu olejového filtru (koupil jsem origo, nyní je tam MAN) a současně s tím vyndám a zkontroluju ventil pod filtrem. Ale moc tomu nedávám.

Co ten přestavovač tlaku co je v horním dílu olejové vany? četl jsem, že když se odpojí, zůstane nastavený na vysoký tlak. Ale i kdyby, problém to nevyřeší....
Tak postupně, ale info Tě asi moc nepotěší ... Tlak hned po složení a prvním startu sis asi nezměřil, že? Ono u těhle potvor je nejlepší si tlak změřit ještě před rozborkou, aby se předešlo překvapení po složení.

Na to víko je třeba dát co tam patří, ani když dáš slabou vrstvu něčeho jinýho, není to dobře, víko a hlava jsou ložiska samotná, žádný vložený šálky ...

Ty vyvažováky vidím jako průser ... Jak šly ven, jakou měly vůli, a pro montáž zpět, mrazils, jak šly zpět do bloku? Na ty pouzdra v bloku jsi asi nemrkl ...

Filtr samotný nezlobí, problém bývaj jen ty o-kroužky na trnu co je vsunut ve středové šachtě se závitem pro filtr, viz to vlákno co už postnul Roman.

Ten ovládací ventil N428, co zajištuje přepínání čerpadla mezi redukovaným a normálním tlakem, to je opravdu jen nouzovka to jeho odpojení, ale třeba pro zajetí po GO se to nechá použít stejně jako to naprogramovali v ECU pro prvních 1000km, kdy není po tyhle km ovládán 8) Pro testovací odměření tlaku ho odpoj a uvidíš, jestli po startu bude tlak padat nebo ne.

S hledem na těch 350km ujetých, kdy nevíme kolik to mazalo po složení mám ale obavu, že se něco stalo kolem vyvažováků a bude to na další rozborku ...

P.S. - na olejové trysky s ventily (ve šroubech) pod písty se nešahalo? No zřejmě muselo minimálně na dvojce kvůli tomu brusu ... Tam vše sedlo zpátky jak mělo?
Naposledy upravil(a) Rayx dne 05 kvě 2021, 08:37, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ten motor opravovat je jeden velkej průser...
Ta Q5 co jsme měli u nás,majitel si poptal tu opravu někde na klíč tak chtějí 60 za opravu motoru a 25 komplet za práci včetně všeho
Jakmile jim ale řekl že to nemaže tak mu řekli že je to tak na novej motor nebo oprava motoru min 100... (noteeth)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jo, jsou to libustky, ale to dnes všude kde jsou ty regulovaný olejový čerpadla s redukovaným tlakem mazání, to neodpustí nic ...
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Rayx píše:
Honza Kolář píše:Víko vaček nalepeno silikonem - tenká vrstva.

Co se týká vyvažovaček, ty byly venku - blok byl na brusu, protože v 2. válci byla rejha jak prase. Vyvažovačky jsem vracel zpět původní.

Chystám se teď na výměnu olejového filtru (koupil jsem origo, nyní je tam MAN) a současně s tím vyndám a zkontroluju ventil pod filtrem. Ale moc tomu nedávám.

Co ten přestavovač tlaku co je v horním dílu olejové vany? četl jsem, že když se odpojí, zůstane nastavený na vysoký tlak. Ale i kdyby, problém to nevyřeší....
Tak postupně, ale info Tě asi moc nepotěší ... Tlak hned po složení a prvním startu sis asi nezměřil, že? Ono u těhle potvor je nejlepší si tlak změřit ještě před rozborkou, aby se předešlo překvapení po složení.

Na to víko je třeba dát co tam patří, ani když dáš slabou vrstvu něčeho jinýho, není to dobře, víko a hlava jsou ložiska samotná, žádný vložený šálky ...

Ty vyvažováky vidím jako průser ... Jak šly ven, jakou měly vůli, a pro montáž zpět, mrazils, jak šly zpět do bloku? Na ty pouzdra v bloku jsi asi nemrkl ...

Filtr samotný nezlobí, problém bývaj jen ty o-kroužky na trnu co je vsunut ve středové šachtě se závitem pro filtr, viz to vlákno co už postnul Roman.

Ten ovládací ventil N428, co zajištuje přepínání čerpadla mezi redukovaným a normálním tlakem, to je opravdu jen nouzovka to jeho odpojení, ale třeba pro zajetí po GO se to nechá použít stejně jako to naprogramovali v ECU pro prvních 1000km, kdy není po tyhle km ovládán 8) Pro testovací odměření tlaku ho odpoj a uvidíš, jestli po startu bude tlak padat nebo ne.

S hledem na těch 350km ujetých, kdy nevíme kolik to mazalo po složení mám ale obavu, že se něco stalo kolem vyvažováků a bude to na další rozborku ...

P.S. - na trysky pod písty se nešahalo?

Nene, trysky pod písty bez zásahu/výměny, ale oddělané a vymyté byly.
Tlak jsem měřil až jak to začalo dělat problém. Auto se ke mě dostalo nepojízdné, takže měřit tlak ani nešlo.
Nicméně majitel se zmínil , že mazání občas probliklo i před opravou dokud auto jezdilo...Tedy by to mělo být v něčem, co jsem já neměnil - ale i tak je toho spousta.

Jak řešíš ty vyvažovačky. Nové komplet? Pouzdra v bloku u vyvažovaček jsem ani neviděl. Dával jsem bacha jen na ty sítka. A ano, vyvažovačka s tím hliníkovým pouzdrem ve které jsou i ty sítka šly do bloku poměrně snadno...
Kolca
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No tak je asi jasné, pokud mu to blikalo i před odstavením, to nemazalo pořádně už před tím, a je jedno jestli do 3500 nebo nad 3500ot. ...

Jediný co ty moduly drží v bloku jsou ty hliníkový obaly, co jsou taky jen kluzný pouzdra pro ty samotný vyvažováky. Pokud šly zpět poměrně volně i bez zmražení, je to špatně, bylo to na nové ... Pouzdra jsou jen na koncích, taky specialita, viz co jsem psal
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 29#1284629
Předpis je vždy nové, nejlépe tedy nevyndavat ...

Pokud motor neběžel, tak jasan, to před opravou tlak nezměříš. Problém nejen u CDA s těmi tryskami je ten, že se unavujou pružinky těch ventilků a trysky pak pouštěj i při volnoběhu ... Rus to léčí tak, že dává trysky z BZB motoru, který maj vyšší otvírací tlak. Ale to ber jen jako extra info. Když jsi je měl venku a vymýval, škoda žes je nezměřil a neporovnal mezi sebou, kdy otevřou.
https://youtu.be/5Y5FIS0Oj7A?t=8328

Já to neopravuju, ale zajímá mě, kam to automotive dopracoval po letech vyvoje, kdy nikdo není schopen plnit stále přísnější emise bez takovýhle řešení, až benzíny museli dostat OPF filtry ... Taky mám jedno CDAA ....

Tady je spoustu zkušeností a info
https://www.instagram.com/suslikrus/
https://www.youtube.com/channel/UCiuHVk ... Zsg/videos
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Rayx píše:No tak je asi jasné, pokud mu to blikalo i před odstavením, to nemazalo pořádně už před tím, a je jedno jestli do 3500 nebo nad 3500ot. ...

Jediný co ty moduly drží v bloku jsou ty hliníkový obaly, co jsou taky jen kluzný pouzdra pro ty samotný vyvažováky. Pokud šly zpět poměrně volně i bez zmražení, je to špatně, bylo to na nové ... Pouzdra jsou jen na koncích, taky specialita, viz co jsem psal
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 29#1284629
Předpis je vždy nové, nejlépe tedy nevyndavat ...

Pokud motor neběžel, tak jasan, to před opravou tlak nezměříš. Problém nejen u CDA s těmi tryskami je ten, že se unavujou pružinky těch ventilků a trysky pak pouštěj i při volnoběhu ... Rus to léčí tak, že dává trysky z BZB motoru, který maj vyšší otvírací tlak. Ale to ber jen jako extra info. Když jsi je měl venku a vymýval, škoda žes je nezměřil a neporovnal mezi sebou, kdy otevřou.
https://youtu.be/5Y5FIS0Oj7A?t=8328

Já to neopravuju, ale zajímá mě, kam to automotive dopracoval po letech vyvoje, kdy nikdo není schopen plnit stále přísnější emise bez takovýhle řešení, až benzíny museli dostat OPF filtry ... Taky mám jedno CDAA ....

Tady je spoustu zkušeností a info
https://www.instagram.com/suslikrus/
https://www.youtube.com/channel/UCiuHVk ... Zsg/videos
Ahoj,

díky moc za info. Pročtu si ty linky.
Jen mi není jasná jedna věc: vyvažováky jsou v hliníkovejch pouzdrech. Tedy že se ty pouzdra zevnitř od hřídele vydřou, tomu rozumím, ale na montáž do bloku by to nemělo mít vliv. Nebo jestli jo tak jakej. Vždyť v bloku se to netočí....

Díkes
Kolca
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No v bloku se umí taky protočit, nebo to mechanikovi rovnou prdne, když to do bloku cpe ...
https://www.instagram.com/p/CN9ekUtogwd/

Ono jde o to, že to hliníkový pouzdro musí taky v bloku těsnit příslušný olejový kanálek 8)

Pro CDAA geneze sady vyvažováků
06H198205C odpadlo
06H198205D odpadlo
06H198205E odpadlo
06H198205M aktuální

u Gen3 dostaly vyvažováky valivá ložiska, to je z mýho pohledu spolu řízenýma ostřikama pod písty jediný skutečný vylepšení oproti Gen2, jinak je to opět samý chyták k horšímu ...
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Po delší době (nebyl čas) jsem se k tomu vrátil.
Vyzkoušeno těsnění pod filtrem - beze změny.
Odpojil jsem zkušebně přepínač tlaku čerpadla a pokles tlaku po 8 s po nastartování nenastal - takže přepínačem to taky není.
Motor jsem vyndal z auta a aktuálně jsem rozebral olejový čerpadlo. Uvnitř bez známky opotřebení nebo poškození, ale...

Vyvažovací hřídele jdou z bloku a do bloku lehce, ven i dovnitř jedním prstem takže asi to bude jasné.
K tomu jsem kontroloval vůli na pomocném rámu vaček a v těch průměrech je to taky volnější...
Zítra přeměřím vůli v zadních pouzdrech vyvažovaček a vůli v pomocném rámu vaček.
Ostřikovače pístů jsem ještě nevyndal - musí ven klika.
Uvažuju, jestli sundávat hlavu. Uložení vaček by mělo být OK, to jsem kontroloval už prve a hydroštěly jsou nové. Nebo je v hlavě ještě něco ke kontrole?

Díky Honza
Kolca
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ty vyvažováky jsou jasný, v DP popsáno jasně, pokud tam leze volně bez podchlazení, nebo tam někdo natluče nový bez podchlazení, může to dělat znovu ...
V důsledku minimální vůle mezi vyvažovacím hřídelem a blokem válců je příp. třeba montovat vychlazený vyvažovací hřídel!
Zkontrolovat, zda je možné nasunout vyvažovací hřídel do bloku válců bez vynaložení síly. Pokud tomu tak není, je třeba vyvažovací hřídel před montáží vychladit.

k tomu ještě ty plastový rukávy kolem nich, který taky musí pásnout na místo ...

Na ta zadní pouzdra na koncích vyvažováků v bloku jsem taky zvědav ;)

S ložiskovou stěnou/rámem, tam toho moc nevymyslíš, navíc nová 06H103144K má vylepšenou oporu sacího hřídele, podpírá na delší dráze než původní 06H103144J, která už je proto taky zakázaná ... Proto rovnou objednej novou.
https://a.d-cd.net/ebc6b01s-1920.jpg
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 11#1286011

Ty ostřiky ber jen jako doplňkový info, vím, je to oser že se nenechaj jednoduše vyndat, navíc pro čtvrtej musí i ta klika ven ...

Když jsi tedy odpojil ten řídící ventil, kolik to mazalo na volnoběh, nechals to běžet déle, do zahřátí? To je dobrá cesta jak motor zajet po GO, Gen3 těhle motorů už má možnost přes diag znovu aktivovat na 1000km, aby motor mazal naplno tedy tenhle ventil nebyl po startu aktivován, tady u Gen2 bohužel jen natvrdo odpojit ... taky voser kterej se moc neví a platí pro všechny nový motory s regulovaným mazáním, co podstoupily GO ...

Pokud si stojíš za tím jak hlava/vačky vypadaly a jak a čím jsi nalepil víko, tak ji můžeš nechat namontěnou jak je, uvidíš po vsazení nových vyvažováků zda dojde ke změně ;) Ale zas jeden chyták, zpěťák, co je v olejovém kanálku na spodku hlavy, jako přívod do hlavy, ten vypadal jak, zkoumals? 06H103175B
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 zář 2021, 12:16, celkem upraveno 1 x.
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Ahoj, tak nové poznatky:

- mám nové vyvažováky- origo škoda. Podrobil jsem je měření:

nové hřídele jsou vzadu na ložiskovém kroužku o 0.015 mm větší než staré
ale na průměrech hliníkového tělesa, které by měly těsnit v bloku jsou průměry nových hřídelí MENŠÍ o 0.02 mm než staré.

Takže i bez zkoušky vím, že do bloku půjdou lehce vsunout když i ty staré jdou lehce.

Měřil jsem i kompletní vůli a výsledky jsou takové:
- vzadu na kluzném kroužku (starém) a s původními hřídelemi je vůle 0.04 mm na průměru, s novými tam bude 0.025 mm. Myslím tedy že zadní pouzdra budou i nyní OK protože s ještě menší vůlí by se to už netočilo dobře...
- vepředu na hliníkách je původní vůle 0.02 mm, ale s novými tam bude až 0.04 mm

V mé příručce jsem k tomuto motoru našel jen informaci o tom, že po demontáži se musí vyvažovačky montovat nový, ale o chlazení při montáži nic...

Blok motoru v uložení vyvažovaček neukazuje žádné poškození a všechny otvory ukazují na stejnou plusovou toleranci....

Vůle v ložiskové stěně/rámu vaček je aktuálně 0.1 mm na průměru na obou hřídelích, tady vidím největší pravděpodobnost úniku, ale nedokážu posoudit, zda je to v takovém rozsahu, že to v podstatě zabije mazání...
Ložisková stěna objednána nová.

Nechápu, proč jsou nové hřídele dokonce menší než staré....ale, jediná vizuální změna je , že na zadní třecí ploše není na nových mazací drážka. To je ta inovace nebo je inovace i vevnitř (tam samo nevidím)

Dochází mi nápady.

Jinak, tlak oleje po startu s odpojeným přestavovačem byl stejný, jen neklesnul. Po ohřátí klesl ještě více. Studený pod 2bary, teplý cca 1 a míň.

Ostřiky vyměním, pro sichr....
Co se týká zpěťáku v hlavě, ten jsem měl vyndaný kvůli kontrole hlavy. Ale byl tam jiný než ten co jsi mi poslal fotku. Já tam měl jen mosazný kroužek s kuličkou a pružinou...

Chystám se vzít kompresor a některé okruhy profoukat, resp mrknout, kolik a kde to syčí. Ale nevím ještě jak to půjde napojit nebo utěsnit...

Kolik by měla být vůle mezi klikou a šálkama? Mám je nový, ale když půjde klika ven, uvažuju přeměřit ještě toto.

čerpadlo jsem rozebral taky a bez známek opotřebení.....

Ten motor je děs. milion míst, kde se ten tlak může ztrácet....
Nicméně vím, že nemazal už před mou opravou, takže to ukazuje na věci, který jsem já neřešil
Kolca
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak s těmi vyvažováky je to i pro mě nové info. Překvapuje mě, žes na nových naměřil u těch pouzder v místě kde sedí v bloku menší rozměry než u těch vytažených z motoru. Když ty staré jdou nyní vytahovat volně, to neslibuje nic dobrého ... To na těch starých není vidět ani stopa po tom jak byly zasunuty do bloku v místě toho obrobení, kde to má sedět/těsnit?

Zkusils taky jakou vůli mají samotné vyvažováky v těch hliníkových pouzdrech? Jsou ty použité stejně "pevné", nebo už v pouzdrech cítíš vůli?

To jak jsem plácnul že i samotná hliníková pouzdra se umí v bloku protočit je samozřejmě blbost, neuvědomil jsem si že oba dva jsou v bloku držené šroubem ...

Co se týká kvalit info v DP, máš jen jednu verzi DP? Koukám, že ta pro Yeti z 2009 nepíše o chlazení nic, ta pro Octu z 2004 ano, ale třeba společná verze D4B8029FA43 je ještě podrobnější, viz to co už jsem postnul ...

Nový vyvažovací hřídel vložit na 30 min do mrazáku nebo jej ostříkat běžným chladicím sprejem.
Před utažením šroubu -1- zkontrolovat, jestli vyrovnávací hřídel doléhá na blok válců.


Ta zadní pouzdra i chybějící drážka na nových vyvažovácích, co k tomu dodat ... Koukám, že třeba tady u těch vyvažováků ukazují výrazně více variant čísel, ETKA něktré ani nezná ... Brals je tedy v autorizáku, nebo nějaký jiný dodavatel?

Ten zpěták na spodku hlavy, ten sice neovlivní tlak, ale zajištuje, že hlava po startu nepojede bez oleje. Postnutá fotka je jeho vrchní část, která je vidět až po vytažení ventilu z hlavy. Nevím, že by tam byla kulička (jako je třeba ve zpětáku ložiskové stěny), ani že by tam dávali někdy něco jiného než 06H103175B.

Pokud to s odpojením N428 teplý mazalo míň jak 1,2, tak to opravdu někde utíká a ani to odpojení by nestačilo na dostatečný mazání.

Ke klice ta DP D4B8029FA43 píše jen toto
axiální vůle u nového hřídele: 0,07…0,23 mm
mez opotřebení: 0,30 mm

k vůli na šálkách nic k konkrétním rozměrům kromě přiřazení z výroby a značení na bloku a klice, to je i v té nejstarší DP. Rozměry šálek maj až v ETKA, ale taky pěkný chaos, stejný rozměry s rozlišením roku, horní 561 / spodní 591, 5 rozměrů, některý modely ne všechny přestože jde o ten samý motor ze stejný linky ...
bíla 2,516-2,512
modrá 2,512-2,508
žlutá 2,508-2,504
červená 2,504-2,500
černá 2,500-2,496

a třeba u TT ti experti uvádí ještě další dva rozměry, barva žlutá opakovaně ...
žlutá 2,524-2,520
fialová 2,520-2,516

Takže ony ty nový šálky na klice taky můžou být pěkný problém ...

Pokud je ložisková stěna vyběhaná, mám obavu i o vůle vaček v hlavě :(
Jak třeba vypadaj konce vaček co sedí v té ložiskové stěně?

Jen pro info, jak odměřuješ vůli hřídelí v uložení, posuvkou/mikro na opotřebení hřídele nebo třeba přes třeba Plastigage přímo pro samotnou vůli hřídele v uložení?

Pokud ten motor měl problém s tlakem mazání už před odstavením pro KO píst/válec, tak to jistě mělo vliv na všechna místa mazání, a teď je to na detektiva, co to dohledá. Až vyndáš ty ostřiky pod písty, zkus je otestovat na ten otvírací tlak. Hodnota v DP (1,6…1,9 bar) prý platí jen pro Gen1, u Gen2 (CDAA) otvíraj díky nižšímu tlaku systému dříve, maj mít nižší otvírací tlak, ale ofiko nikde neuvedený, aspoň o tom nevím ...
Gen1
06F103154
06F103154C

Gen2
06J103154B
06J103154AA

Na tom motoru se vyřádili, a ti co jim spravujou čísla i ETKA samotnou ten motor asi nikdy neviděli a sypali do systému data od pomatených techniků ...
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Díky moc za snahu.

- vyvažováky mám origo ze škodovky dodané škodovnou
- vůle měřím mikrometrama na hřídelích a v pouzdrech dutinovýma mikrometrama - na to jsem vybaven :)
- dneska vyhodím ven kliku a mrknu na šálky
- chystám se shodit i víko vaček a mrknout se tam....ale už jsem to předtím kontroloval...

Co se týká šálek, našel jsem označení na klice RRRRR, ale na bloku jsem žádný značení nenašel, kde by podle příručky měly být....tedy zde je situace nejistá. Každopádně starý šálky nevypadaly zle, měnil jsem je spíš preventivně a ze zásady.
Uvažuju co by se stalo dát tam ty nejsilnější (přece jen, klika je už taky zaběhlá, nějaká setina už taky chybí....)

Ano, příručku co mám tak se o vyvažovákách zmiňuje jen v tom, že po demontáži vyměnit.
Nyní jsem na vážkách co tím získám, když jak jsem psal, rozměrama to bude ještě horší. Na starých vyvažovačkách jde vidět lehký otisk od bloku, ale žádný rejhy nebo tak....Co se týká uložení vyvažovaček v tom duralu, na nových i starých je znatelná jen axiální vůle, radiální žádná...

Kdyby v té zasr....příručce psali limitní radiální vůli....pak to změříš a máš tutovky jestli je ta vůli OK nebo už NOK...protože vůle tam být musí...

Celý víkend medituju o tom, jestli ty vyvažováky do bloku nezalepit metalepoxidem....prasárna, ale zoufalá situace = zoufale činy.

Jasně hliník se protočit v bloku nemůže....to by se muselo asi stát něco jiného :)

Vidím to tak, že když je to rozebraný zase na atomy, začnu od začátku:

- rozměr kliky
- rozměr ok v bloku s šálama
- rozměr ok v ojnicích
- nový ostřikovače
- nový vyvažováky (+ možná zalepit)
- proměřit uložení vaček
- nový pomocný rám vaček....

To bude děsnej opruz....
Kažkopádně škola dobrá. To se mi nikdy nestalo, že se v motoru takhle utopím...

Díky moc za pomoc.
Postupně sem dám vědět co a jak jsem zjistil a jak pokročil - možná i pro ostatní bude dobré....

PS. níže obrázek nové a staré vyvažovačky - viz drážka nahoře na staré je, na nové nee

Obrázek
Kolca
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Já se do toho svýho zatím taky nepustil, zatím baští jen olej víc než by měl, maže ale stále dost, tak si dělám plán co a jak dopředu :)

Přehlídl jsem, že DP i SSP uváděj ke klice ještě tedy rozměr uložení a to motory 1,8 l: 52,00 mm

no a třeba KS má tři sady
77 908 600, síla šálky 2,510mm, pro kliku 51.958-51.978mm
77 908 610, síla šálky 2,635mm, pro kliku 51.708-51.728mm (sada +0,25mm)
77 908 620, síla šálky 2,760mm, pro kliku 51.458-51.478mm (sada +0,5mm)

Podle 5xR na klice tedy byly spodní šálky jen červené, tedy síly 2,504-2,500mm

Na tom bloku pro horní šálky uváděj 2 možná místa, kde má být značeno
Označení na bloku válců může být umístěno na těsnicí ploše
olejové vany (-šipka- ukazuje směr jízdy) nebo na čelní stěně
bloku válců (strana převodovky).


Z toho všeho by se nechalo vycházet, co bys měl asi naměřit ;)

Lepit ty vyvažováky, do toho bych nešel. Tedy upřímně bych byl dost nas..., kdybych zjistil, že nové jsou ještě menší než ty co byly v motoru ... No pokud jsou staré jen nepatrně obtisklé, tak bych tam ty nový asi vůbec nedával, když nejsou ani v pouzdrech pevnější, a mílýmu koncernu bych ty nové vrátil (crazy) Nemyslím si, že by jen ten rozdíl na konci (bez drážky a + 0,015mm) udělal zázraky.

Ty jsi ty vačky viděl, ty opravdu vypadaly OK, včetně jejich uložení v hlavě i víku? Tam to bývá problém stejně jako na té stěně. Info k tomu ale taky skoro žádný, udávaj jen házivost ...

Takže i já děkuji za info, i pro mě je to škola, tak doufám že odhalíš kde je hlavní problém a tenhle pro mě projem příjemný motor zprovozníš ;)
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Tak jsem dnes trochu pokročil.
Vyndaná klika a šálky kliky i ojnic.
Výsledek opotřebení po 400 km: žádné - ani náznak opotřebení
Vyndal jsem i ty ostřikovače a zítra je zkusím otlakovat - nemám zkoušečku, ale něco si asi vyrobím.
Ale....
Pustil jsem se do toho dál a to tak, že jsem vyndal víko hlavy a vačky ven.
A tady se dějou věci:
- hřídele jsou viditelně odřené v místech uložení
- uložení na hlavě bez poškození, bez škrábance...(ano to je očekávané)
- uložení ve víku je ale horší než prve bylo - jsou patrné škrábance
- dosedací plocha hlavy a víka bez vad, těsnění jen tam kde mělo být, dosedací plocha absolutně čistá bez tmelu v ploše - vše se vymáčklo jak má

Co z toho plyne?
- buď jsem blbej a slepej a skládal to poprvé tak jsem to přehlídl že už to bylo (ač to vždy kontroluju, přece jen jsem řešil motor s KO písty tak pozornost mohla být v ....)
- nebo to nebylo a stalo se to během 400 km co to najelo a pokud ano, jak se to mohlo stát? To by ta hlava nemohla vůbec mazat!!!!
- nebo už vidím i to co tam není - to se zjistí zítra měřením hřídelů vaček a uložení

Postřeh:
vyměněny všechny hydroštely za Ina a nyní po kontrole po 400km je jich 5 na sací vačce KO - úplně měkký! To jsem ještě neviděl.....uvažuju jestli to s mazáním a nízkým tlakem souvisí....

Nicméně dnešní závěr:
- spodek motoru se jeví OK
- ostřikovače ještě nevím
- hlava - nevypadá dobře

Ty vyvažováky se mi vrátit nepodaří - řeknou že jsou v toleranci a nazdar

Dám vědět jak dál....
Kolca
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Ahoj,

neměl jsem moc času pokračovat, ale posunul jsem se zase dál, nicméně příčina stále neznámá:

- vyndaná klika, přeměřená znova a změřený i průměr v šálkách na klice i ojnicích. Vypočítaná vůle na průměrech je na klice 0.08 mm a na ojnicích 0.1 mm
- totéž jsem udělal se starými šálky a rozdíl mezi novými a starými prakticky není (méně než 0.01 mm)

- sundal jsem i hlavu, celou prošel, zkontroloval zpětný ventilek a ten je naprosto v pořádku

- měřil jsem průměry uložení vačky na vačkách a v složené hlavě s víčkem. Výsledná vůle je 0.1 mm, ovalita uložení v hlavě a víku je cca 0.02 mm

Podle toho, co píšou v příručce o vůlích, je to všechno ve stavu OK.

Ostřikovače jsem koupil nové. Staré jsem neměřil.
Asi to začnu zase dávat dohromady, protože už nevím co dál kontrolovat.
Směřuje mě to zpět k čerpadlu oleje - to mám ale demontované a vnitřek naprosto bez vad a viditelného opotřebení.

Máte někdo nápad?
Kolca
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“