1.8 TSI CDAA nemaže

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Josefbmw
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 24 lis 2018, 12:03
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Josefbmw »

To jako je v DP napsáno, že má být ojniční vůle 0.1mm?
To bývá poloviční né?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, 0,1mm , to už je po smrti, vůle má být do 0,05mm, nejlepší na změření radiální vůle kliky je Plastic Gauge od Kolbenschmidtahttps://www.ms-motorservice.com/en/tech ... tic-gauge/
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Díky za reakci.
Jde ale o to, že v DP, je skutečně u uložení ojnice na klice předepsaná vůle 0.1 až 0.35 mm. Taky se mi to zdá moc, ale je to tam.
Nehledě na to, že staré šálky a fungl nové mají rozdíl vůle méně než 0.01 mm.
I na starých šálkách a ani na klice není patrné opotřebení. Na nových (které najely 400 km) také není patrné opotřebení.
Pro upřesnění dodám, že vše bylo měřeno mikrometry.
Motor má najeto cca 130 tis. km.
Jste si jistí těma 0.05 mm vůle na klice a ojnicích max?

Díky Honza
Kolca
Josefbmw
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 24 lis 2018, 12:03
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Josefbmw »

Těch cca 0.1 až 0.3 je ale axiální vůle ojnice, nikoli radiální.
Tou radiální vůlí jsem si opravdu jist, jinak bych si nedovolil reagovat.
S takovouhle radiální vůli a olejem 0W20 se to nemůže vůbec natlakovat.
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

OK, dejme tomu. Jak ale vysvětlit žádný rozdíl mezi novými a starými šálkami a naprosto identické průměry na klice bez známky opotřebení? To mi nejde do hlavy.

Díky Honza
Kolca
Josefbmw
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 24 lis 2018, 12:03
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Josefbmw »

To je divné...
Změřil bych oko ojnice jestli není natažené.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

pro nové součástky je radiální vůle kliky 0,017-0,037, mez opotřebení 0,15 , ale to už je podle mě úplně KO, na ojnicích má být radiální vůle 0,02-0,06mm, mez opotřebení je 0,09mm, axiální vůle ojnic 0,1-0,35mm mez opotřebení 0,4mm, jinak jak jsem psal, nejlepší je to změřit tou plastickou hmotou, kolik se naměřilo na té klice, když nemá známky opotřebení? hlavní je 58mm, ojnice 47,8mm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@Huml
tos našel nějaký zdroj info přímo pro CDAA a podobné? Že by jiné než české DP byly podrobnější? No vypadá to zajímavě, ale s ohledem na tu chybu rozměru hlavního čepu, kterou bohužel maj i ti Škoda/VAG experti ve svých DP než to opravili v pozdějších, by mě zajímal zdroj těch dalších info. 58mm u CDAA není (to platí jen pro BZB a další z Gen1), tady už je jen pěkných 52mm, takový CJSA sundali až na 48mm (2.0 maj vždy více, 1.8 nee) ... S tím plastickým kalibrem ale souhlas, taky jsem to tu zmínil, bez toho se ta radiálka v ložiscích odměřit nedá, to ale není pro motoráře nic nového a bylo to už i za socíku.

Když se koukám do DP co mám, tak radiálku pro hlavní čep nevidím nikde uvedenou, v nových už opět jen upozornění nedemontovat ...
A pro ojky jsem to cos postnul našel jen pro trojhrnek 1.0 TSI
radiální vůli měřit plastickou hmotou:
❑ nová součást: 0,020 … 0,060 mm
❑ mez opotřebení: 0,070 mm
❑ při měření radiální vůle neotáčet klikovým hřídelem

tak nyní ale koukám, že erWin pro nezávislé garáže a nadšence asi nemá simultání data z ELSA PRO pro autorizáky ...

No, pro CDAA je pro hlavní čep a jeho vůli opravdu platné to co postnul Huml, při kontrole plastikem se víko šálky dotahuje 60Nm.

Pro ojky jsem ale našel taky toto trochu velkorysejší v detailu na datech 2017
nová součást: 0,020 … 0,069 mm
mez opotřebení: 0,120 mm
při měření dotahovat 50Nm
přičemž to co postnul Huml je uváděno také pro CDAA ve starší verzi dat 2015 bez detailu ... To je neskutečný bordel, skoro jak u doktorů ... Tady s detaily k oběma radiálkám maj stále hlavní čep uveden jako 58 (crazy)

@Josefbmw
No to by musel mít natažený všechny ojky (crazy) Do tohoto motoru nepatří 0W20, je to už taky babička a tuhle vodičku maj psaný jen novější výtvory z posledních cca 3-4 let. Tady patří minimálně 5W30 s VW504.
Jinak na tom limitu povoleného opotřebení radiálního rozměru i "zákazu" demotáže kliky je vidět, kam se to posunulo a proč nelít tu 0W20, když ty samé motory posledních let (ne toto CDAA) maj stále povoleno VW504 pro LL interval a v zemích s vyšší prašností stále i VW502 na fix interval.

@Honza Kolář
Jaks tu naznačil, že vačky i víko hlavy jsou dost poškrábané, jak to že to neřešíš dál? Nebo to bylo jen zdání?
S těma rozměrama neporadím víc než to co jsem dohledal, ale myslím si, že pokud na klice ani původních ložiscích kliky i ojek nevidíš opotřebení, tak do změření plastikem se necháš těmi mikrometry a dutinkami jen mást a problém je nahoře a ne dole. Když jsi motor skládal, po namontění kliky s novými ložisky šla protočit jak? Je zajímavý, že nová klika má mít maximální vůli na hlavním čepu jen 0,037, a opotřebení povolené až k 0,15 ...

Když si rozebral čerpadlo, píšeš uvniř bez poškození? Myšleno tedy v tom obalu v místě pohybu ozubených kol? Co ty pružiny, hlavně ta u přesuvného pístku s ozubeným kolem, je celá? Ta by se snad unavit neměla v těhle najetých km, aby dovolila redukovat množství a tedy tlak více než má, pokud by dovolila menší překrytí ozubených kol. Když tlak po vyřazení ventilu regulace nepadá ale je stále malý, ukazuje to na díru ...

BTW. na turbu to snad neutíká, tak se zkus vrátit k té hlavě. Majitel přiznává, že mu to nemazalo už před umřením, je tedy opravdu ale veliká škoda žes ten tlak nezměřil hned po zborce. Pokud je nemáš ještě nemontěný, porovnej si mezi sebou starý i nový ventilky ostřiků 8) Původní budou tutově slabší, ale zase nevěřím, že by byly jediným problém toho nulového tlaku po zregulování čerpadla po startu.

Přísun oleje do hlavy je OK, při tom broušení bloku není něco v kanálku? Ten ventilek na spodku hlavy je jen zpěták, pokud chodí volně i těsní, OK, obráceně do hlavy snad nejde ... Na tak malý mazání by měl správně zareagovat variátor/časování a mělo by to mít proto problém s emisema, proto by se MIL měla rozsvítit dřív něž začne svítit olejnička ...
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 zář 2021, 12:16, celkem upraveno 1 x.
Josefbmw
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 24 lis 2018, 12:03
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Josefbmw »

Myslím, že každý seriózní motorář, než vloží šály do uložení, tak změření hlavního oka supitem vždy provede.
To, že je taková zažitá praxe v autoservisech, že se provede jen prostá výměna, je pravda.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Měření je základ, Honza se zdá ví co dělá, jen nemá podklady. Na ojkách mu to ale podle všeho opravdu neutíká, jen by mě zajímalo změření na plastiku ...

Takže jsem ještě hledal a ta radiálka pro hlavu a vačky se nechá taky v ELSA najít a to nevypadá dobře.
radiální vůle: 0,024 … 0,066 mm ale někdy uváděj až do 0,085 mm, hroznej bordel ...
házení max.: 0,04 mm
samozřejmě požadavek na změření plastikem
viz jako tady
https://www.youtube.com/watch?v=R_FtsBWcYS4
moment není stanoven ale normálně se dotahuje jen na 8Nm+90, takže stačí podle mě jen těch 8Nm rukou, jen bych držel pořadí dotahování a ne jako na tom YT
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Bordel v datech je ocividne u vsech znacek. Motory se vyviji rychlej, nez dokumentace k nim (LOL)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co tolerance v případě opotřebení provozem, to tam není nebo výrobce nepočítá s delší životností? Tyhle setiny jsou samozřejmě krásná věc, ale pokud motor nikdo nerozebíral a jen jezdil, připadá mi to jako slepá cesta..Musí být přece určitá rezerva...
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Však tolerance na klice pro hlavní i ojniční čepy jsou uvedeny a ne vůbec malé, že to praktiky až nechává v údivu. Ale ta hlava to je průser, uložení bez šálek přímo materiálu hlavy+víka, na vršku, že to muselo dostat ten zpěták do kanálku, aby to při startech bylo mazaný co nejdříve a nemusel se vršek plnit olejem znovu celý.

Nevím jak to vymysleli u Gen3, např to CJSA. který maže ještě menším tlakem a ten zpěták to ve hlavě nemá, ale navíc variátor i na výfuku ... Vůle i opotřebení to má ale psané pro ojky, hlavu i kliku stejné jak tato Gen2, přitom na hlavní na klice jsou nové rozměry v detailu uvedeny
48,00mm (rozměr cca ojničního čepu ...) s tolerancí -0,022 –0,042
a požadují kliku nikdy nedemontovat a usměvným "U dílenského vybavení není možné měřit vůli ložiska klikového hřídele." ...
Ti co ty podklady tvoří neví která bije, GO je tady vždy otázka a autorizák to bude jistě řešit nabídkou výměny agregátu ...
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20

Příspěvek od Honza Kolář »

Ahoj, tak jsem pokročil dál:

- měřil jsem vůli vaček, kliky i ojnic tou páskou od Kolbenschmidtu.
Výsledky najdete níže na fotkách, ale asi takto:

- klika cca 0.03 mm
- ojnice cca 0,045 - 0,05 mm
- vačky cca 0,04 - 0,045 mm

Takže by to mělo být podle tohoto měření OK.

Následně jsem vyrobil přípravek na test ostřikovačů pístu a tady je to nejzajímavější:

- staré 3 ks otvírají kolem 1 atm + 1 ks při cca 1.5 atm
- nové na porovnání otvírají při cca 1.8 - 1.9 ATM

Ty hodnoty tlaku nejsou absolutní, spíš jen pro porovnání...Takže to vidím asi tady ten problém.

Co vy na to? Honza

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Kolca
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Bezva, měření na plastik s namontovaným dílem je uplně jinde než měření mikro na demontovaných dílech 8) Na té hlavě bych ale ohlídal i kvalitu povrchu všech uložení, vůle v jednom směru je jedna věc, vydřené drážky druhá ...

klika hlavní
mikro 0,08
plastik 0,03

klika ojky
mikro 0,1
plastik 0,04-0,05

hlava vačky
mikro 0,1
plastik 0,04-0,045

Ty ostřiky a hlavně ty jejich ventily jsou tedy jasný, rus to má zmáklé. Jaký jsi tedy koupil ty nový, postni pls jejich číslo.
Ty tedy přispějí udržení tlaku na volnoběh hodně, je ale otázka, jestli jsou tím hlavním problémem nebo ne. No já bych tipl že nee ...

Už posledně mě zarazila ta informace, žes na spodku hlavy měl jiný ventil, než to co jsem postnul já, kdy byl focený zvršku, který je vsunut do hlavy.
Mohl bys prosím sfotit to co tam máš ty, pokud je to opravdu něco jiného než 06H103175B?

Psals, žes dal taky všechny nové hydroštely. Jaký jsi dal, psals INA, tak jen pro sichr číslo?

Ložiskovou stěnu/rám na konec vaček dáš tedy novou poslední revize. Ale jen pro zhodnocení té staré, v jejím prostoru který rozvádí olej do kanálků v hlavě a taky samotné stěně k variátoru a konci výfukové, je tam stále sítko neporušené? A pokud je porušené nebo už ani není, je tam zpěták/redukční ventil? To by taky dělalo problém s tlakem oleje ;)
Jsme si vlastně ani nenapsali, kdy byl tento motor vyroben, má to štítek na horním krytu rozvodu?


K čerpadlu oleje samotnému, musíš posoudit sám, zda tam vidíš něco takového nebo ne. A to samé stav těch pružin.
Prostě dublovaná kontrola, abys to po složení nemusel snad už nikdy znovu otvírat ;)

Krom toho už tam podle mě není moc věcí, co by mohlo tlak mazání ovlivnit a zatím jsme si o nich nepsali. Tedy podtlakovou pumpu a turbo. To si necháme doufám na jindy či lépe nikdy 8)
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 zář 2021, 12:18, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“