1.5 dci Renault problém se sáním nafty

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

1.5 dci Renault problém se sáním nafty

Příspěvek od Jardoslav »

Má Renault Thalia I. podávací čerpadlo nebo vše funguje na podtlaku vysokotlakého čerpadla? Díky za odpovědi. Zavzdušňuje se mi palivová soustava, tak potřebuji najít příčinu. V nádrži bohužel není čerpadlo jediné co mi napadá, že by podávací čerpadlo bylo někde na trase od nádrže k filtru.

_____________________________________________________
Moderátor: upraven název, opravdu sem nechodí pitomci co nepoznají že se jedná o otázku.
Naposledy upravil(a) Jardoslav dne 16 kvě 2021, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nemá
Projiít vše kolem palivovýho filtru,přepady na vstřikách
Jak se to projevuje že se to zavzdušňuje ?
U těchto čerpadel klekne první právě podávačka v CR čerpadle
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

Po delším zkoumání jsem zjistil, že na vracečce z čerpadla jdou bubliny do filtru. Na vstupu do vysokotlakého čerpadla není vidět žádný problém. Před jízdou raději odvzdušňuji balónkem u filtru a vyháním vzduch do vracečky ,aby nedošlo k problému že půjde vzduch do čerpadla. Do toho byl problém s podtlakem v nádrži , ale to uz jsem vyřešil. Možná to zpusobilo přisáváni vzduchu pres čerpadlo do soustavy.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a systém vstřikování? delphi a kolik najeto?
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

Delphi slyšel jsem, že nic moc. Nedávno se měnilo čerpadlo po totálním kolapsu,byl zanesen palivový systém šponky z čerpadla.
Nyní čerpadlo z vrakáče. Snad se scénář nebude opakovat. Najeto melo cca 190000km. Nikdo nezna příčinu snad jen ze system byl zavzdusneny po kolapsu
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jardoslav"]Delphi

pokud máš případ že jezdíš v pohodě vpneš motor a pak už nenatočíš rpoblém muže být ve vstřikovsčích, po vypnutí umí jakoby vrzat, prostě si odfrknou do přepadu pěnu, z pěny se udělají bublinky a ty nasaje zas čerpadlo,

oprav vstřik nebo to de udělat tak že přepad z čerpadla necháš v okruhu a přepad ze vstřikovačů napojíš T kusem na vratku do nádrže

seetkal jsem se stím jen z rumunského delphi 1,5 poprve týden bádání (wallbash) (wallbash)
podobný jev jsem jakřiv u delphi a jiného motoru neviděl ;)
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

Zkusím jiný servis co mi řeknou. Dle všeho to bude asi banalita , protože motor má výkon, dobře startuje akorát ,když preventivně neovzdušním před jízdou tak se filtr naplní vzduchem a motor zhasne. Jako se mi to stávalo před zničením předchozího čerpadla. Stačilo k tomu cca 200 km jízdy se škubáním a zhasínáním motoru. Přisuzoval jsem to k nekvalitní naftě. To jsem netušil, že se zavdušnuje soustava až když bylo pozdě. Zahrávat si se zavzdušněním čerpadla je dost na hraně a úspěšná cesta k jeho zničení !
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hovořit o zavzdušnění čerpadla CR je hodně zajímavé téma, tlak které to třípístové čerpadlo vtvoří jsou přes 1000 at a jakákoliv bublinka a je po tlaku

od slova zavzdušnění bych přešel raději k bublince ;) de vidět ve vodováze ale smrtící pro cr je stokrát zmenšená ;)
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

Není to bublinka, ale čtvrt filtru vzduchu po ujetí cca 100km, vzduch se tam prostě střádá. Po ujetí zhruba 50 km cesta do práce a zpět odvzdušňuji ručně balónkem kde se ukáže cca 50 cm prazdná hadice přepadem z filtru do nádrže a pak po naplnění filtru teče nafta. Nafta z nasavacího potrubí nezapadává ani jsem nenašel únik nafty z filtru a okolí. Je to záhada. Nezapadává ani přepad. Jediné co se dá pozorovat při spuštěném motoru je, že z čerpadla do filtru po impulzech pár sekund vychází kumulace pěny cca 15 cm dlouhá. Z filtru jde do čerpadla nafta bez bublin než dojde k celému zavzdušnění filtru jako se stávalo v případě starého čerpadla. Když byl filtr plný vzduchu auto vzdechlo, po krátké pauze naskočilo toto se opakovalo cca 3x za cestu do práce po dálnici ve stejném místě cca 3 jízdy vždy do kopce. Z práce už jsem neodjel nenastartoval. Bylo po čerpadle a ucpaných vstřikách špony z čerpadla byly po celém systému i v nádrži
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

Jestli je příčina ve vstřiku tak to nebude tak drahé doufám, Pokud by přisávalo čerpadlo vzduch tak by to bylo horší protože nevím kde bych hledal místo přisávání když ze sání by nepřisávalo. Napadla mě hřídel nebo netěsnost na sací části čerpadla. Každopádně čerpadlo dle všeho na odpis
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, to jsem čekal...
A i když, tam dáš funglovku a důkladně nevycistis vše okolo vedení nafty i nádrže můžeš to dělat pořád dokola
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

Pro přesnější informace se s tímto motorem děje tohle https://youtu.be/bFP9vP5Q6Vg
Co s tím?
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

slovacek.milos píše:
Jardoslav píše:Delphi

pokud máš případ že jezdíš v pohodě vpneš motor a pak už nenatočíš rpoblém muže být ve vstřikovsčích, po vypnutí umí jakoby vrzat, prostě si odfrknou do přepadu pěnu, z pěny se udělají bublinky a ty nasaje zas čerpadlo,

oprav vstřik nebo to de udělat tak že přepad z čerpadla necháš v okruhu a přepad ze vstřikovačů napojíš T kusem na vratku do nádrže

seetkal jsem se stím jen z rumunského delphi 1,5 poprve týden bádání (wallbash) (wallbash)
podobný jev jsem jakřiv u delphi a jiného motoru neviděl ;)
Hurá čerpadlem to není, odpojil jsem a ucpal přívod od vstřiků. Vstřiky nechal stékat do lahve. Najednou bubliny z čerpadla nikde. To je ale blbě řešený motor. Pochopitelný je že když čerpadlo vypouští naftu tak sebou strhává naftu ze vstřiků a snadno se dostane vzduch tam kam nemá . Blbý je že to nejde ani odvzdušnit za běžícího motoru, ale jen když motor stojí tak balónkem. Tvl. To je systém na p...ču i technik mi to potvrdil.Jinak moc děkuji za Vaší pomoc.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

třeba ve strážnici je gumex a tam se kupují ty potřebné T kus na přepojení,

no nekecám když sem to řešil poprve snad deset dní bádání a málem mě mrdlo, co jsem ještě slyšel tak výdrž tohoto vstřikovacího systému u tohoto motoru z rumunska je kolem 150.000 km
Jardoslav
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 13 kvě 2021, 16:54

Příspěvek od Jardoslav »

To jsou věci předpokládal jsem že Renault je čistě Francouz, Dacii jsem nechtěl ☹️. Snažil jsem se to překolíkovat tak uvidíme jestli to pomůže. Díly jsem sehnal u nás akorát asi budu muset hodit zpět před technickou nevím.
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“