1.5 dci Renault problém se sáním nafty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.5 dci Renault problém se sáním nafty
Má Renault Thalia I. podávací čerpadlo nebo vše funguje na podtlaku vysokotlakého čerpadla? Díky za odpovědi. Zavzdušňuje se mi palivová soustava, tak potřebuji najít příčinu. V nádrži bohužel není čerpadlo jediné co mi napadá, že by podávací čerpadlo bylo někde na trase od nádrže k filtru.
_____________________________________________________
Moderátor: upraven název, opravdu sem nechodí pitomci co nepoznají že se jedná o otázku.
_____________________________________________________
Moderátor: upraven název, opravdu sem nechodí pitomci co nepoznají že se jedná o otázku.
Naposledy upravil(a) Jardoslav dne 16 kvě 2021, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Po delším zkoumání jsem zjistil, že na vracečce z čerpadla jdou bubliny do filtru. Na vstupu do vysokotlakého čerpadla není vidět žádný problém. Před jízdou raději odvzdušňuji balónkem u filtru a vyháním vzduch do vracečky ,aby nedošlo k problému že půjde vzduch do čerpadla. Do toho byl problém s podtlakem v nádrži , ale to uz jsem vyřešil. Možná to zpusobilo přisáváni vzduchu pres čerpadlo do soustavy.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Jardoslav"]Delphi
pokud máš případ že jezdíš v pohodě vpneš motor a pak už nenatočíš rpoblém muže být ve vstřikovsčích, po vypnutí umí jakoby vrzat, prostě si odfrknou do přepadu pěnu, z pěny se udělají bublinky a ty nasaje zas čerpadlo,
oprav vstřik nebo to de udělat tak že přepad z čerpadla necháš v okruhu a přepad ze vstřikovačů napojíš T kusem na vratku do nádrže
seetkal jsem se stím jen z rumunského delphi 1,5 poprve týden bádání
podobný jev jsem jakřiv u delphi a jiného motoru neviděl
pokud máš případ že jezdíš v pohodě vpneš motor a pak už nenatočíš rpoblém muže být ve vstřikovsčích, po vypnutí umí jakoby vrzat, prostě si odfrknou do přepadu pěnu, z pěny se udělají bublinky a ty nasaje zas čerpadlo,
oprav vstřik nebo to de udělat tak že přepad z čerpadla necháš v okruhu a přepad ze vstřikovačů napojíš T kusem na vratku do nádrže
seetkal jsem se stím jen z rumunského delphi 1,5 poprve týden bádání
podobný jev jsem jakřiv u delphi a jiného motoru neviděl
Zkusím jiný servis co mi řeknou. Dle všeho to bude asi banalita , protože motor má výkon, dobře startuje akorát ,když preventivně neovzdušním před jízdou tak se filtr naplní vzduchem a motor zhasne. Jako se mi to stávalo před zničením předchozího čerpadla. Stačilo k tomu cca 200 km jízdy se škubáním a zhasínáním motoru. Přisuzoval jsem to k nekvalitní naftě. To jsem netušil, že se zavdušnuje soustava až když bylo pozdě. Zahrávat si se zavzdušněním čerpadla je dost na hraně a úspěšná cesta k jeho zničení !
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Není to bublinka, ale čtvrt filtru vzduchu po ujetí cca 100km, vzduch se tam prostě střádá. Po ujetí zhruba 50 km cesta do práce a zpět odvzdušňuji ručně balónkem kde se ukáže cca 50 cm prazdná hadice přepadem z filtru do nádrže a pak po naplnění filtru teče nafta. Nafta z nasavacího potrubí nezapadává ani jsem nenašel únik nafty z filtru a okolí. Je to záhada. Nezapadává ani přepad. Jediné co se dá pozorovat při spuštěném motoru je, že z čerpadla do filtru po impulzech pár sekund vychází kumulace pěny cca 15 cm dlouhá. Z filtru jde do čerpadla nafta bez bublin než dojde k celému zavzdušnění filtru jako se stávalo v případě starého čerpadla. Když byl filtr plný vzduchu auto vzdechlo, po krátké pauze naskočilo toto se opakovalo cca 3x za cestu do práce po dálnici ve stejném místě cca 3 jízdy vždy do kopce. Z práce už jsem neodjel nenastartoval. Bylo po čerpadle a ucpaných vstřikách špony z čerpadla byly po celém systému i v nádrži
Pro přesnější informace se s tímto motorem děje tohle https://youtu.be/bFP9vP5Q6Vg
Co s tím?
Co s tím?
slovacek.milos píše:Hurá čerpadlem to není, odpojil jsem a ucpal přívod od vstřiků. Vstřiky nechal stékat do lahve. Najednou bubliny z čerpadla nikde. To je ale blbě řešený motor. Pochopitelný je že když čerpadlo vypouští naftu tak sebou strhává naftu ze vstřiků a snadno se dostane vzduch tam kam nemá . Blbý je že to nejde ani odvzdušnit za běžícího motoru, ale jen když motor stojí tak balónkem. Tvl. To je systém na p...ču i technik mi to potvrdil.Jinak moc děkuji za Vaší pomoc.Jardoslav píše:Delphi
pokud máš případ že jezdíš v pohodě vpneš motor a pak už nenatočíš rpoblém muže být ve vstřikovsčích, po vypnutí umí jakoby vrzat, prostě si odfrknou do přepadu pěnu, z pěny se udělají bublinky a ty nasaje zas čerpadlo,
oprav vstřik nebo to de udělat tak že přepad z čerpadla necháš v okruhu a přepad ze vstřikovačů napojíš T kusem na vratku do nádrže
seetkal jsem se stím jen z rumunského delphi 1,5 poprve týden bádání
podobný jev jsem jakřiv u delphi a jiného motoru neviděl
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice