Mercedes Vaneo 1.7 CDi- modrý kouř- Vyřešeno

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Mercedes Vaneo 1.7 CDi- modrý kouř- Vyřešeno

Příspěvek od Pepíček »

Zdravím všechny.
Dávám si pro sebe dohromady Mercedes Vaneo 1.7 CDi 55kW. Bylo KO turbo, Alternátor, tak jsem to jakštakš zpojízdnil, ale při otáčkách, cca 2000 se začne valit štiplavý modrý kouř(nafta) a motor trochu zakopává. Turbo je repas od Janouška a pracuje správně. EGR jsem na zkoušku zaslepil ale nepomohlo to. Žhavky jsou všechny OK. Na volnoběh a i zvýšenej, jde motor jak z alabastru a z výfuku jde krásně nasládlej smrádek, jak má být. Ještě dodám, že když přidám plyn při stojícím autě, tak se ten kouř projeví až asi za 5-10 sekund. Palivový filtr je nový. Vzduch v palivovym systému není. Hlavně aby to nebylo čerpadlo a vstřiky, to by mě už asi odvezli do Havl. Brodu do blázince. Diagnostika motoru bez chyb. MIL Nesvítí.
Máte nějakej TIP po čem jít?
Naposledy upravil(a) Pepíček dne 25 kvě 2021, 21:37, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 10 pro 2009, 18:54

Příspěvek od puskas »

prešiel si autom pár kilometru? ked si mal turbo KO tak výfuk sa ti zaniesol olejom a to sa musi vypáliť . ked všetko OK tak len vstrekovač ti bude vadný niektorý
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Ano, fýfuk byl plný oleje a ten jsem už vypálil. Radši jsem to byl projet po setmění, protože to byl hulán jako prase. Smrad z oleje zmizel a zůstal jen štiplavý modrý dým z nafty. Odpoledne přijede kamarád a podívá se mi přes diag na vstřiky. Ty naštěstí mám z jinýho auta, který by měli být OK. Podle zvuku vynechávání motoru, to vypadá asi fakt na jeden vstřik. Dal jsem do nafty trochu víc VIFu a zdá se to být maličko lepší, takže asi fakt ten vstřik.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 10 pro 2009, 18:54

Příspěvek od puskas »

tak asi bude stryk treba sa pozrieť na prepad vstrekovačov ktrorý davkujem viacej a ten iste bude vadný a vieš ako sa to robí ?
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Jojo, vim. Zítra se do toho pustím. S kámošem jsme koukali na vstřiky přes diag a korekce byly po celou dobu zkoušení 0,0. Váha ukazuje to co má, tlak na railu je dle požadavku +- 3bar a ostatní čidla ukazují správně. Přepadový test napoví více. Díky za tip.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano vyzerá to na vstrek. Korekcie sú naozaj pre všetky valce 0? To je zaujímavé akou diagnostikou to pozeráš?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Pepíček"]

nafta EO optimal přidal bch aditiva a jezdil problém bch řešil třeba po ujetí 1000 km
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Marek001: Mám k dispozici pouze WOW Delphi, tak se tomu nedivím. Někdy ta diag dost kecá. Popravdě mi to taky bylo divný. Tlak na railu skákal podle požadavku ale korekce pořád 0.0 a přitom motor zakopával (LOL)

Miloš: Naftu tam teď mám Čepro+VIF zaručeně bez biosložky(ukazovala mi dodák moje známá, pumpařka). Po neděli jedu na STK, tak se to cestou třeba trochu srovná. Přepadovej test jsem nědělal, protože zrovna nemám k dispozici úhlovou koncovku na vstřik. Tam je to tak blbě udělaný, že by člověk blil. je to v podstatě to samý co MB A Class. K ničemu neni na motoru přístup. Ani ten vzduchovej filtr normálně néévyyměěěníííš (rofl)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote=" Někdy ta diag dost kecá.

kamoš 33 km vzdálený dělá jen diag a vždy dává na rejl i tlakoměr, to piezoelektrické čidlo tě vypače kdykoliv
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Tak vyřešeno. Modrý kouř je pryč a zakopávání motoru taky. Pomohlo prolití VIFem a pořádnej ceres do pořádnýho kopce. Bral jsem ho lesní cestou odhadem do 30° kopce na dvojku a pak svižnější jízda asi 15km. Podle mě byly asi přicpaný trysky, jak porouchaný turbo žralo olej. Emisema jsem prošel s odřenejma ušima(kouřivost max 1,40 a byla 1,40 :D ) Technik povidal, že od konce prázdnin se máme na co těšit a ať si radši šetřim na elektrokolo nebo elektromobil :roll:
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Pepíček píše:Tak vyřešeno. Modrý kouř je pryč a zakopávání motoru taky. Pomohlo prolití VIFem a pořádnej ceres do pořádnýho kopce. Bral jsem ho lesní cestou odhadem do 30° kopce na dvojku a pak svižnější jízda asi 15km. Podle mě byly asi přicpaný trysky, jak porouchaný turbo žralo olej. Emisema jsem prošel s odřenejma ušima(kouřivost max 1,40 a byla 1,40 :D ) Technik povidal, že od konce prázdnin se máme na co těšit a ať si radši šetřim na elektrokolo nebo elektromobil :roll:
technik je šulín, nafta de utáhnout na váze tak, že vzadu dýcháš čistý vzduch ;)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Re: Mercedes Vaneo 1.7 CDi- modrý kouř- Vyřešeno

Příspěvek od Pepíček »

Budu pokračovat vy svym vláknu :)
Kluci, prosímvás jaké trysky patří do té mé 1.7 CDi? Mám na mysli trysky(např. DLLA......, ne vstřikovače.
Díky.

Edit: Tak po dlouhym pátrání jsem je našel. Jsou tam DLLA 153P1090+
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Odpovědět

Zpět na „Mercedes-Benz“