Fabia 1 BME - špatný první ranní start VYŘEŠENO!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Opětovné starty můžou být naprosto v pohodě, při slabém tlaku paliva to už lehce ohřáté chytá a jede normálně, jen ty první starty jsou špatné, hlavně když je venku trochu chladnějc. Jestli jsi naměřil 3.8 napřímo na čerpadle, to je málo. Hlavně ještě změř tlak než to nastartuješ. Já mám nějaký budík co jsem koupil v hydraulice, z něj hadici, T kus a připojím.to vždy před lištu. Teda u fabie, tam je hadice nasponkovaná. Hned jak otevřeš dveře tam musí skočit 4bary a držet. A být tam celou dobu i při startu. Budík si vytáhnu na sklo pod okno abych viděl co se děje.
Co jsem se s tím že to nechytalo setkal, tak po otevření dveří tlak vylezl na třeba 3,5 a hned jak čerpadlo vyplo lezl dolů a ani při startu nevylezl výš jak na těch 3,5. Minutu dvě to hrčelo a pak už to chytalo normálně.
Co jsem se s tím že to nechytalo setkal, tak po otevření dveří tlak vylezl na třeba 3,5 a hned jak čerpadlo vyplo lezl dolů a ani při startu nevylezl výš jak na těch 3,5. Minutu dvě to hrčelo a pak už to chytalo normálně.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
mám toho celý kufr jak dávám auto do šrotu poberu různé redukceMarek001 píše:Ano ja mám tlakomery tiež len glycerínové z hydrauliky k tomu meracie hadičky a dostanem sa všade.
jak se na to vyseru tak ti ho pošlu
na co se těším že dojde k nějakému řešení, už jsem mockrát psa soused naporoti ho má a nic jsem nepořešil. jezdí jen ho děsí ten první start ale třeba tři měsíce to nedělá a u mě v garáži nikdy, vcds osciloskop, atodata, měřáky jaké chceš a nic
Môj tajný tip je aj tak ten snímač vačky. Užil som si s nimi svoje, nielen na HTP... Ano treba pozrieť osciloskopom priebeh, ktorý aj keď na pohľad môže vyzerať OK, ale stačí o kúsok kratší "impulz" a RJ už to nezoberie. Prípadne nepatrný posun signálu v prípade neorigo snímača a problém je na svete. A pri meraní treba kostru aj signál brať na RJ.
Marku pokud jeste nevyresim tu vec s tlakem, tak ho kupovat nebudu...ale beru v patrnost a kdyz nepomuze spravny tlak, tak ho objednam origo vw......ale tady evidentne a tim bych tedy i vyloucil vadny geko tlakomer.....je problem ze kdyz nechyta, ma pouze na liste 1,5 baru......takze pokud na 1000% ma mit cerpadlo proti meraku 7 tak ja jsem lehce za polovinou...reseni je tedy bud male napeti pri prvnim startu, nebo slabe snad pridrene cerpadlo
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Skus na volnobeh odpojit modru hadicu od filtru /prepad/ a uvidis ci potece benzin. Alebo si tam nasad hadicu a do flasky. Ked potece benzin z filtru do prepadu tlak je dobry. Potom mozes najst rele palivoveho cerpadla otvorit ho a u toho prveho startu ho treba na minutu zatlac prstom aby sa cerpadlo rozbehlo a natlacilo max. tlak potom nastartujes a uvidis ci bude start lepsi alebo rovnaky.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Jasné bol by som nerád ak by si niečo kupoval/menil zbytočne, preto som aj písal že je to len tipOťasTDi píše:Marku pokud jeste nevyresim tu vec s tlakem, tak ho kupovat nebudu...ale beru v patrnost a kdyz nepomuze spravny tlak, tak ho objednam origo vw......ale tady evidentne a tim bych tedy i vyloucil vadny geko tlakomer.....je problem ze kdyz nechyta, ma pouze na liste 1,5 baru......takze pokud na 1000% ma mit cerpadlo proti meraku 7 tak ja jsem lehce za polovinou...reseni je tedy bud male napeti pri prvnim startu, nebo slabe snad pridrene cerpadlo
Marku jasný, já to beru...jo a jak jsi se ptal...no samozřejmě osciloskop nemám a ani s ním neumím....šlo mi o hodnoty z vagu, které zůstaly stejné od výměny rozvodů...cca 6 tis km zpátky...tuším 29/91
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak zase jsem něco vyzkoušel, ale bohužel nikam mě to neposunulo...
1. Napětí baterie před startem 12,4V a následně to tedy nechtělo chytit, takže baterii vylučuji
2. Teplotní čidlo na domečku termostatu s šedým konektorem jsem odpojil a to samé, div ne ještě horší - takže čidlo to taky není
Teď tedy ještě vyzkouším ten přepad z vratky, abych to sem mohl napsat, ale začínám být zoufalej...není někde třeba před lištou, nebo v té liště něco, co by mohlo tohle způsobit (pořád vycházím z toho naměřeného slabého tlaku 1,5 Bar).....
Jako já bych třeba vyměnil čerpadlo (což se mi kvůli financím jen tak na blind nechce) ale mě to nevychází logicky...jestliže natlakuje v mžiku 3,8 baru, rego to uškrtí na 3 Bary...dobře i kdyby byl 4Bar tak 3,8 by se dostalo až dopředu...tak kčemu by mi bylo, že umí 7Barů.....takže podle mě čerpadlo dává tlak dostatečný....ale jak se může ztratit po cestě?
1. Napětí baterie před startem 12,4V a následně to tedy nechtělo chytit, takže baterii vylučuji
2. Teplotní čidlo na domečku termostatu s šedým konektorem jsem odpojil a to samé, div ne ještě horší - takže čidlo to taky není
Teď tedy ještě vyzkouším ten přepad z vratky, abych to sem mohl napsat, ale začínám být zoufalej...není někde třeba před lištou, nebo v té liště něco, co by mohlo tohle způsobit (pořád vycházím z toho naměřeného slabého tlaku 1,5 Bar).....
Jako já bych třeba vyměnil čerpadlo (což se mi kvůli financím jen tak na blind nechce) ale mě to nevychází logicky...jestliže natlakuje v mžiku 3,8 baru, rego to uškrtí na 3 Bary...dobře i kdyby byl 4Bar tak 3,8 by se dostalo až dopředu...tak kčemu by mi bylo, že umí 7Barů.....takže podle mě čerpadlo dává tlak dostatečný....ale jak se může ztratit po cestě?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Ještě mám dotaz...nemohl jsem něco rozjebat tím, že jsem svého času vymazal adaptační hodnoty a udělal základní nastavení EGR a klapky a volnoběhu? Dle VISu...tuším něco se dělá teplé, něco studené, něco na běžícím motoru a něco jen na klíček...skupiny 074, 075 a možná ještě nějaká...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Každé čerpadlo vyrába pri uškrtení vyšší tlak. Je rozdiel systémový tlak pri behu motora a maximálny výtlačný tlak samotného čerpadla. Rezervu (vyšší tlak) potrebuje na to, aby pri akcelerácii a následnom vyššom odbere paliva si mal vždy potrebný tlak pre systém. Ak by čerpadlo dávalo menej, tak pri akcelerácii by ti padol tlak na 1 bar napr. a nešlo to. Takže tak pre pochopenie systému. Tie čerpadlá majú v sebe ochranu proti pádu paliva späť. Niektoré spätný ventil, iné konštrukciou,... Jednoducho ti čerpadlo pri prvom štarte ide na prázdno a neskôr dotlačí palivo na požadovaný tlak. Bežný problém u forda a problémovom prvom štarte. Tam som čerpadlá menil XY, alebo si majiteľ 3x zapol spínačku nech dotlačí a bol kľud