Fabia 1 BME - špatný první ranní start VYŘEŠENO!!!

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Fabia 1 BME - špatný první ranní start VYŘEŠENO!!!

Příspěvek od OťasTDi »

Po cca 12tis km zaznamenávám první problém...první ranní start mi jakoby nechce chytit...jak kdyby do válců nešel benzín...zastartuji, zamlátí jakoby na sucho, startuji podruhé a chytí, i když i to není na brnk....poté už chytá perfektně a jízda naprosto v pořádku...

Auto má 112tis km...

1. rozvody dělané před 6 tis km komplet ET Engineteam na přípravky
2. následná kontrola sací vačky, hodnota konzultována tady na fóru
3. Svíčky mají 12tis km NGK
4. Výpis závad bez chyby
5. Po těch rozvodech provedeno základní nastavení klapky a egr (klapku jsem tenkrát čistil)
6. začalo to z ničeho nic
7. Tlaky měřeny před 12tis km a byly dobré...za studena se zavřenou klapkou 11-11-11 což jste mi tenkrát psali, že jsem dělal blbě a že by na teplém a s otevřenou byly větší
8. Palivový filtr MANN dle VIN a konzultován s Humlem a Tomasem, takže ok na správný tlak
9. Benzín pouze Efecta + VIF

Kde začít bádat?
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 03 srp 2021, 06:30, celkem upraveno 5 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

třeba inulý týden jsem to měl, nové čerpadlo, nový filtr, měřím tlak paliva a menší, někdo měnil čerpadlo a a špatně zatáhl sponu hadičky na čerpadle tlak tudy unikal

měř to palivo další vychtávka je regulátor tlaku pliva ve filtru jsou na 3 a na 4 atm, snadno zaměnitelné
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Prave milosi ten filtr mam na 1000% spravny.....vim o tom problemu...cerpadlo puvodni a 12tis km to nezlobilo....pred tydnem zaclo
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

změř tlaky napsat 11 to je spodní hranice a po nájezdu 12.000 km (wallbash) tam přeci dojedeš dom v pohodě a ráno máš tlak 3 2 3 a nenatočíš, po tom tlaku bych šel za studena, rozpraskané ventily a oštípané válce z prachu katu, stačí někd sdělat dole výfuk z katu a posvítit, jak tam vidíš vypálené díry baterkou už víš že ten motor jede na konečnou, při deceleraci si sosne pripjati město duchů ;)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Mrkni za studena do měřených hodnot na teplotu motoru, kolik tam bude. Ono to čidlo dokáže pěkně fixlovat a studené starty pak můžou zlobit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

změř studené tlaky
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

udělám obojí...mám dokonce i nový tlakoměr, tak by to mělo být i přesné...co klapku, mám nechat zavřenou, nebo otevřít?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

OťasTDi píše:udělám obojí...mám dokonce i nový tlakoměr, tak by to mělo být i přesné...co klapku, mám nechat zavřenou, nebo otevřít?
palivo tak měř celý pruběh až po vpnutí,. na klapku zapni klíček nastaví se startovací koktejl
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle dělala nová Fabia v záruce u známé ,několikrát to měli v autorizáku/byl to tříválec/ a i poté nikdy nevěděla, že odjede, tak ještě záruka neskončila a ona už ten sráč prodala. Tak se jí ptám, a co vám v tom autorizáku říkali? Něco jako imo prý za to mohlo a pak zase něco jiného... (rofl)
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jedna paní povídala. Teda jeden Jericho píše nesmysly. Ano i z výroby bývají špatné kusy, ale konkrétně BME motor není zas špatný. A znám jich hromadu.co.maji bez poruchy odjeto víc jak 300 tis. A s tím nestartováním, je to o měření.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Jak píšu...do teď to makalo...něco se tam změnilo...jev pozoruji cca týden...první co, změřím tlaky a pro jistotu ještě kouknu na úhel sací vačky, dále pak za studena teplotní čidlo a pak naposled si někde půjčím průtokový tlakoměr a zkusím pak to palivo...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Co lambda? Je OK? Ta taky dokáže otrávit život :)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

OťasTDi píše:Jak píšu...do teď to makalo...něco se tam změnilo...jev pozoruji cca týden...první co, změřím tlaky a pro jistotu ještě kouknu na úhel sací vačky, dále pak za studena teplotní čidlo a pak naposled si někde půjčím průtokový tlakoměr a zkusím pak to palivo...

třeba ty tlaky velmi dobře víme že přijedeš domů v pohodě výkon ok a ráno nenatočíš tlak 3 2 3 motor KO kdvbych to neviděl tak ani nevěřím
niceman
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 31 kvě 2009, 10:47

Příspěvek od niceman »

mam podobny problem na 1.4 BXW
ranny štart z motorom len zatrepe a nechyti,druhy štart už chyti,ale 2-3 sekundy treba kym sa motor ustali. začalo to robit cca po prehriati katu a nasledne jeho rosypanim. takto zle to štartovalo 2 roky,ale len v lete,v zime bez problemu....po tych 2 rokoch som kat vymenil a nič,tak som mal možnosť vymeniť vstrekovače z dakej totalky a hned po vymene vstrekovačov to bolo rapidne lepšie a do par dni už štartoval ako ma. A teraz po 2 rokoch od vymeny vstrekovačov na vlas zas ten isty problem.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

OťasTdi: Tohle dělal na Fabii 2 BZG snímač váčky..Nic to nepsalo,jen ten studený start na podruhé.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“