Opel Sintra - VP44

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rombi
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 15 lis 2007, 20:44

Příspěvek od rombi »

Na tomto odkaze https://autobazar.hyperinzerce.cz/paliv ... ka-cela-cr predavaju repasovanu rj to znamena ze ked ju dam namiesto mojej rj tak to nemusi fungovat a cele to musi ist na kalibraciu?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ano.

Jelikož pak je to jak jsem říkal. Neznám auto které po výměně ŘJ fungovalo adekvátně. Je to stejnej humus jako repase celých čerpadel made by poland a tady v Česku různých firem nejčastěji sídlících Opava,Ostrava atd. Tam odtud repasovane čerpadlo je taky žůžo labůžo pak tu lidi chodí to žere o dva litry víc nejede kouři špatně startuje. Prostě bosch na tyto čerpadla neprodaval spoustu ND a věděl proč. No ovšem čerpadlo PSG 5 je stále ještě sehnatelné i nové i když cena není nejlepší ale při využití slev a štěstí na akci je to ještě pokud auto je top nebo ho člověk ma rád prekousnutelný. A tovární repas je zatím také reálný. Jelikož když si potom člověk spočítá investice do kutilské opravy nebo koupě výhodného repasu za 10000 Kč tak potom spotřeba,problémy,nervy s nefunkčností odtahu kvůli zavzdušnění a pak časem opětovná smrt VP tak tovární repas bosch není tak drahý ale to už musí každý sám.

No mimo momentální téma auta používající PSG16 na VP už jsou myslím teď ( nebo blízké době) úplně ve řiti. Jejich oprava = nerentabilni.



Joe: mám na tebe 2 otázky opravdu jsi si jist ze nelze zapsaná data v ŘJ PSG5 upravit?? Vím že v tovarnim repasu je vždy nová elektronika. Je to jen pro moje osobní info. A potom bych měl ještě jednu ty umíš klon PSG5??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

rombi píše:To znamena ze ked ju dam namiesto mojej rj tak to nemusi fungovat a cele to musi ist na kalibraciu?
Už nebudem k téme nič písať, lebo to evidentne nemá význam, keďže chýba schopnosť čítania s porozumením.

Keď napíšem, že kalibračné dáta sa dajú na stolici nahrať do RJ iba raz, znamená to snáď, že stará, použitá a poľskými fachmanmi opravená jednotka za 5.000 Kč sa dá nahrať na stolici znovu???

No, nie, nedá.

A aj keby sa dala, tak ti ju nikto kto tú stolicu má, nevezme, teda, ak je príčetný. Pretože nebude riskovať zničenie elektroniky stolice, čo stojí pol mega euro kvôli silikónom polepenému zázraku z Gliwíc.

Zhrniem to takto: vlastnou hlúposťou a precenením svojich síl si si dojebal zrejme v pohode opraviteľnú elektroniku, tak, že teraz už opraviteľná nie je.

Máš iba tri možnosti, ktoré povedú k pojazdnému autu:
1.) profi repas čerpadla s novou elektronikou
2.) nákup Bosch exchange dielu a vrátenie starého.
3.) pokúsiť sa zohnať staršie čerpadlo s rovnakým Boschnummer. V prípade zlej kúpy opakujeme postup 2-3x, tak že to nakoniec vyjde viac, ako cena nového. Ale keď je to per partes, tak to až tak nebolí, vraví psychológ.

Iná možnosť nie je.

Môžeš mi veriť, VPčka robím 15 rokov a myslím, že ma už nič nedokáže prekvapiť, toto všetko som už videl viac krát, než televízne noviny.

Napriek tomu sa vždy nájde niekto ďalší v poradí, čo to podľa toho youtubu otvorí a rozbabre.
Nikomu, kto to predtým nerobil, sa nepodarí tú elektroniku opraviť na prvý raz. Viem o čom hovorím, mojich pár prvých kusov šlo rovno do koša.

Pre ktorú možnosť z tých troch sa rozhodneš, to závisí od hĺbky tvojho mešca a citového vzťahu k predmetnému vozidlu.

Ak idú city bokom, potom je tu ako štvrtá a možno najracionálnejšia možnosť šrotovisko.
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

hansdob píše: Joe: mám na tebe 2 otázky opravdu jsi si jist ze nelze zapsaná data v ŘJ PSG5 upravit?? Vím že v tovarnim repasu je vždy nová elektronika. Je to jen pro moje osobní info. A potom bych měl ještě jednu ty umíš klon PSG5??
Pravda je, že sú niektoré Bosch čísla, ktoré sa dajú nahrať opätovne. Je to kvôli tomu, ak nevyjde záverečný test na stolici, tak sa kalibrácia opakuje, Myslím, že sa to dá 3x zopakovať, potom musí nová jednotka. Ale nie je ich veľa, a Oplácke VPčka medzi nimi nie sú. Nejde však o úpravu existujícich dát, ale ich zmazanie a opätovné nahratie, všetko na origo Bosch stolici.

Nepoznám žiadny neoficiálny nástroj, ktorý by vedel zapisovať/upravovať dáta v PSG5 RJ. To je aj odpoveď na druhú otázku: nie, neviem urobiť klon.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jsem rád, že jsi tohle joe napsal. Vždy jsem"obdivoval" ty, kteří se do všeho pustí s nezkrotným přesvědčením že tomu přijdou na kloub a proto i často skočí na každou kokotinu. Vždy to chce odborníka, ať už jde o čerpadla s el. regulací nebo o aut. převodovku. A díky tomu jsem ušetřil mnoho času, nervů atd. Bohužel poznat odborníka není tak snadné, jak se zdá... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Joe. Moc děkuji za tvůj čas a ochotu zodpovědět moje otazečky.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
burton.b
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Příspěvek od burton.b »

Zkoušel už to někdo předělat na mechanické čerpadlo bosch?
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Nedá sa.
rombi
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 15 lis 2007, 20:44

Příspěvek od rombi »

Dakujem hlavne uzivatelom Joe a Hansdob za trpezlivost.Rad si veci opravujem sam z ryzikom ked to nepojde... a nieco sa aj naucim.Ked sa mi posralo cerpadlo povedal som kaslem na to auto ma uz svoje za sebou a hladal som nahradu. Chcel som Sharana .Ovsem to co sa teraz predava kilometre a hrdza
ma zarazilo.A tie stupajuce ceny... Moj Opel ma najazdene 270t a neni hrdzavy tak som sa rozhodol pre opravu pokial sa nenajde rozumna nahrada.A skusim hladat starsie cerpadlo ja viem nebude mat asi dlhu zivotnost ale 355Eur je
zase do toho dost... vecne ho mat nebudem.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No já nebudu s Josefem souhlasit. Na mechaniku se 100% předělat dá ale cena bude v jádru stejná jako repas stavajiciho. Jelikož predelávka na mechaniku bude hledat vůbec vhodné čerpadlo potom spoustu šikovných rukou vyrobit držáky uložení, kolo nebo nějaký mezikus.

Přiznám že na opliku jsem to neviděl ale Chryslery, audi s VP 30 nebo 44 tam se dávají cuminsy a nebo bosch a funguje to. Ovšem to se dostáváme k tomu ze cena bude +/- stejná hromada pokusu času energie a zůstane spousta nefunkčnich věci.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Hľadali sme s jedným odborníkom na čerpadlá náhradu za VP44, ale neúspešne. Prerába čerpadlá na závodné člny, ale povedal, že s tymto čerpadlom nemá význam sa zapodielať kvôli skutočnostiam, ktoré si napísal.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jak píše hansdob, patrně to jde, už jen proto, že tady jeden borec předělával HDI na rotačku, tak nevím, proč by to nešlo i jinak. Spíš jde o STK.
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Opel“