Volvo 2,5 TDI obrovské korekce vstřikovačů

Moderátoři: šulda, Moderátoři

petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Aha, to mě nenapadlo. Takže to vypadá že váha ok? Ta modrá realita je opravdu dle zatížení motoru z jízdy. Koukal jsem na to když se to vykreslovalo podle toho jak jsem na to šlapal.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jasan, vzduchu to vidí kolik má, váha/MAF to neomezuje. Pokud jsi viděl, že tlak/MAP se kryje požadavek s realitou, turbo tlačí na požadavek.

Vyřeš, jestli můžeš změřit ty komprese, a pak dořeš identifikaci těch korekcí, který jsou mimo ...
Tohle je myslím stejná potvora jako tady, tak ta logika korekcí je vztažená ke čtvrtýmu :)
13,1,,,Rozdíl mezi válci 5 a 4
13,2,,,Rozdíl mezi válci 3 a 4
13,3,,,Rozdíl mezi válci 1 a 4
13,4,,,Rozdíl mezi válci 2 a 4

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=176429
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Obrázek
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Obrázek
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ještě jsem našel jeden graf, takhle to vypadalo než jsem prostrikal kontaktolem konektor váhy vzduchu. Jezdilo to taky normálně ale graf byl takovej. Asi je ta váha fakt nějaká divná. Na tohle jsem si teď vzpomněl úplně náhodou.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, tak ji pohoď :) Váha nerozhodí korekce, ani není důvodem cukání ...

Korekce tedy Volvo vztahuje k referenční jedničce. Koukal jsem, že lidi ty nesmyslný hodnoty u korekcí u 5252 řady docela řešej, někdy maj dokonce na všech, končí stejně u vstřiků nebo čerpadla ...
Projeď si diagem všechny live hodnoty, porovnávej požadavky s realitou, a to nejlépe na seriovém SW, jinak se na tom jen zakopeš (crazy)

Obrázek

Obrázek
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, váhu jsem dneska dal jinou, z předchozích měření vím že ukazuje na volnoběh trochu větší hodnotu než ta původní. Při akceleraci to trochu víc hulí, a trochu líp to jede. Jinak cuká to pořád stejně.
Ty korekce jsou fakt divný. Zkoušel jsem přehazovat vstřikovače, mám tam i jiné čerpadlo a pořád bez výsledku. Musím změřit ty komprese, udělám to co nejdřív to půjde.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

Projed to s diag na ten tempomat,co to bude psat.To škubani je mi divny,a jeste ta spotreba na volno.Myslim,že by mělo bejt pod litr ,bez klimy samozřejmě. A na ten tempo to škube i na 4 a ve všech otáčkách? Snimač na tom jednom vstřiku by bordel moh taky dělat,ale to by byla dost nahoda,když si zkoušel i jiný. Nechat jednu sadu zrepásnout drahý nebude,jen sehnat,kdo to umí stopro. Ještě mužeš poštelovat rozvody na čerpadle.Rozsah pulzub tam nebo zpátky a pojezdit.Je to teda trochu vomrd no.. Ale teda podle koni,vahy a spotřeby,mi to přijde v docela dobry kondici. Na to že to ma přes 500tkm a konstrukčně 30 let starej motor.Dnešní cr s 10 nasobnym tlakem bude bez dpf hulit taky..
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

No budu muset pojezdit se zapnutou diagnostikou a nadělat nějaký logy
A dát je sem. Čerpadlo předvstrik se dá ladit krásně na diagnostice, teď to mám přesně v polovině povoleného intervalu. Jen teda stále pořádně nevím jak nastavit tzv " kalibraci " čerpadla tedy polohu štelwerku. Ve Volví diagnostice se dá koukat pouze na volnoběžnou spotřebu. Nevím jak to kdo ladí, ale já to ladím na volnoběžnou spotřebu. Nejlepší se mi motor chová mezi 0,5 a 1 litr / hodinu na volnoběh při všem elektrickém vypnutém. Na 0,5 už to ale studené blbě chytá. Jinak se to chová dobře.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

no ja to ladil prvne cca15 zpet,diag na volvo skoro nikdo nemel a kdyz uz sem nekoho sehnal a naladil to,tak vetsinou druhej den start 0. Vodpovedi jako,je asi teda setrvak v pici,cerpadlo taky tam,motor vybehane atd,tak sem se nasral a zacal to stelovat rucne podle toho,jak to tahlo,a tak. A delam to furt a furt to jezdi. Max nekdy na to diag mrknu,jesi to neni uplne mimo. Ty novy už teda chytaly dobře,ale ty prvni s 15.7 tam to byla zabava větší. Dej to co nejmin pod litr aby to jeste chytlo dobre a projed. A jak to tahne z nizkejch resp od kolika?
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, jojo, bez diagnostiky jsem se toho taky naladil. Jak předvstrik tak kalibraci čerpadla. Ale pak jsem musel pořídit před 5 lety diag. A už bych to nechtěl ladit jinak. Predvstrik je jasnej podle grafu, ale taky to ne vždycky je ono. Dlouho jsem ladil -0,5 stupně při jakékoliv teplotě nafty. Teď jsem to dal na -1 stupeň při 45 stupních teploty nafty.
Kalibrace čerpadla ve Volvo diagnostice vůbec není, čerpalo má být nastavené asi ze stolice a tečka. Bosch servis to umí nastavit na autě.
Plánuju že zajedu do Plzně k Černíkovi, nechám to seřídit a změřit ty komprese. Oni by sakra měli vědět co tomu motoru je. Určitě sem pak napíšu co a jak.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

No nebudu ti brat iluze,ale abys nebyl 20 minus a vysledek 0 nebo i huř. A černíka moc nechválí,třeba vsp mercedes plzen to vozí někam ke kladnu,a to ho maj za rohem. Já to vozim k tesařovi v plzni,ale ty taky moc nechválí,je to loterie.Tam dobrý za mě,ale byl sem tam jen párkrát. A všechno cr. čerpadlo si rozeberu sám,těsnění atd,mě stačí,že to pak dobře jede,kouř sem neřešil,ale teda netvrdim,že mám pravdu,třeba se ti to povede.Házi tam vidle teda ten čip,páč s tim si myslim,že to bude hulit furt,i když koupíš čerpadlo nový za krasnejch 80tkč,jak koukam v kely :D
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj všem, zatím jsem nijak moc nepokročil, ale udělal jsem jednu podstatnou věc, a to že jsem tam nahrál původní origo software, a auto o 95 procent míň kouří. Teď je možný i dát plný plyn na dálnici. To dřív nebylo možný. Motor jezdí naprosto normálně, chytá to na drc na všechny válce, a vyjma hodně prudké akcelerace to nekouří vůbec.
Není teď čas se tím zabývat, musím určitě nějak doměřit ty kompresní tlaky. Od toho se uvidí jak na tom ten motor je.
Ohromné korekční hodnoty u dvou válců zůstávají i se sériovým softem.
Tohle je myslím důvod proč to upravené tak hulí.
Odpovědět

Zpět na „Volvo“