Volvo 2,5 TDI obrovské korekce vstřikovačů

Moderátoři: šulda, Moderátoři

petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Volvo 2,5 TDI obrovské korekce vstřikovačů

Příspěvek od petrs007 »

Zdravím všechny, prosím mám dotaz, potýkam se s vyšší kouřivostí u Volva V70, 2,5 TDI, rok 2001. Nájezd cca 570 tkm. Na motoru je uděláno: nový intercooler, všechno vzduchové potrubí těsné. Repasované turbo, krásně turbuje. Nový bimetalový ventil na tělese palivového filtru, teplota nafty už běžně kolem 45 stupňů. Bývalo i přes 70. Nové trysky Firad ( kupované v Bosch) a seřízené vstriky. Všechny závity co drží vstriky v hlavě opravené helicoil vložkami. Samozřejmě všechny filtry a všechny slabé gumové hadičky nové. Diagnostika na motoru žádné chyby,kontrolka motoru funguje a nesvítí. Je v tom chip od Volvočesky stage 1, EGR off, a zaslepen záslepkou. Rozvody téměř nové, hydra dávané tak před 140 tkm, INA.
Predvstrik nastaven na -1 stupeň při teplotě nafty 45 stupňů, a kalibrace čerpadla je nastavena tak, že to ukazuje spotřebu na volnoběh 1,1 litrů na hodinu. Nevím jak jinak na Volvu u MSA 15.8 to sledovat. A teď tedy co to dělá: Při plném plynu to dost černě hulí, a když koukám na diagnostice na korekční dávky mezi vstřikovači tak vidím tohle :
1-2. 1,5 mg.
1-3. 454 mg
1-4. 455 mg
1-5. 1,2 mg.
Vůbec netuším proč to ukazuje takovéhle nesmysly.
Zkoušel jsem dát jinou sadu vstřikovačů s novými tryskami, žádná změna. Dal jsem jiné vstřikovací čerpadlo, žádná změna.
Chtěl jsem měřit komprese, dostal jsem se jen na dva válce, nepamatuji se teď přesně které dva to byly, ale ani jeden z nich nebyl krajní, a oba měli 28 barů. Na ostatní jsem se nedostal, nešel našroubovat přípravek místo žhavičky. O stavu šroubů na klice nic nevím, stejně tak ostřiky pístů nevím jestli jsou všechny ok, nebo ne. Ty korekce musí souviset s mechanikou motoru jako takovou. Jinak to jezdí pěkně, chytá teplé i studené, sice ne na první otočení, ale na třetí už jo. Spotřeba do 7 litrů, svižná jízda a naložené auto nářadím trvale. Prosím o radu zkušenější. Díky moc.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A vnitřek motoru písty blok jsou pořád původní?Ono opravovat motory patřící do starobince je vždy problém. Mládí ničím nenahradiš i když budeš obden na plastice.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Mysliš vypadanej nikasil??
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, myslím že na tom motoru je všechno původní. Ale jistě to nevím. Kupoval jsem to když to mělo necelých 300 tisíc na hrbu. Byl to dovoz z Itálie. Nikasil tohle nemá, je to staré TDI, motor z T4 transportéra.
Chtělo by to doměřit ty komprese, ty musí být naprosto průkazné.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

když to jede dobře,tak bych to neřešil,to hulí vždycky.ty 15.8 teda min,ale zase čip.egr musí bejt i teda softem,páč to jinak hází chybu. Co ten odlučovač,jak sem tady psal k tý audi a6.ten malej černej bejvá na filtrboxu. Praskne to ve spoji a neni to vubec videt.Korekce sem nikdy neřešil,dyt to ma jen jeden vstřik se snimačem,tak to moc přesny težko bude. A co váha? origo už těžko v kondici a neorigo je dneska už docela loterie. A vod toho egr máš hadičku zaslepenou popř.je zapojenej podtlak?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

tiguan2 píše:Mysliš vypadanej nikasil??
Ne, tohle to nemá, jak se tady píše, ale ty km jsou smrtelné a veškeré závady atd. se od toho mohou odvíjet..
nepropadat panice...
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Jede to docela dobře, a teď mě napadla ještě jedna věc kterou pozoruji. Nedá se s tím jezdit na tempomat, protože na tempomat to hrozně cuká.
Neustále to jakoby zrychluje a zpomaluje. Na rychlosti to není poznat, ale je to tak nepříjemné že na tempomat už nemůžu jezdit. Jinak projev motoru je normální. Odlučovač určitě zkontroluju, ale myslím že kdyby byl prasklý, byl by kolem olej a to není. Motor je čistý.
Korekce válců se počítá ze snímače kliky, kdy motormanagement pozná jaké úhlové zrychlení udělá jaký válec, a snaží se to řídit motor co nejvíc do kulata. Dělá to jen při volnoběhu, a opravdu to stíhá pro každý válec nastavovat lehce jinou dávku paliva aby motor běžel co nejplynuleji tzv. Dokulata. Ty dva válce kam mí to pere hrozně moc nafty musí mít menší kompresi, a jednotka se to snaží dohnat větší dávkou nafty..
Ten motor je mi záhada proč by měl hulit, mám ještě Octavii jedničkovou TDI, sice už euro 3, ale ta nehulí vůbec ani trochu. Tohle je proti ní euro nula, nebo mínus dva.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

fakt to huli vic,je to euro 2 a ma to pevny turbo.tak je to vic nakrmeny,aby to jelo,plus ten cip. ovce ma o valec min,min kg,min kw atd vono se to secte. od ty hlinikovy roury,co vede od ic do sani je slaba hadicka k tomu odlucovaci,abysme si rozumeli,tam to mastny moc nebejva.To propoj bez toho odlucovace. To ma uz silentbloky s podtlakem,vid? Tam se taky neco ztrati plus by to mohlo mit spojitost s tim cukanim na tempo nebo je silent urvanej. na ty korekce moc never,to te jenom mate.cim to ctes? Jinak to najede klidne mega,lt s vlekem a t4 by mohly vypravet,ve volvu ma ten motor dovolenou,ale kolem tehlech km se uz resi ty srouby na klice kor s cipem. a nikasil,tak ten byl dobrej :D
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, silentbloky jsou podtlakový,odpojený, přední je mrtvej, je shnilá ta přípojka na hadici. Asi ho objednám novej od skandixu a vyměním ho. Diagnostiku mám origo kabel a VIDU. Jasný, obtokový turbo není nic moc,ale teď co je repasované od Janoušek motorsport tak je slyšet jak tam funí. Já to mám 7 let, nikdy jsem to moc neřešil a jezdil.. Jednou už mi tam svítily všechny kontrolky který to má. Poslední dobou jsem se do toho pustil že z toho zase udělám trochu auto, a hlavně nechci aby to hulilo, teď po starých autech půjdou. Jsem tak hrozně vyplašenej když vidím nový moderní mrdky kolem sebe jak se to kamarádům sype... Tohle auto je úplně zlatý, a už teď je na metál za to co vydrželo.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

jj auto,co nic nechce,vtipny sou treba ty bronzovy nebo medeny origo brzd trubky,proste na furt. a vetsinou bez koroze a pak vidis 8 letej koncern,ne jen,abych nebyl nespravedlivej, kerej nema dil zdravej nebo i turch. tam je hlavni,aby se podtlak neztracel,tak vsechno nezapojeny ucpat popr jesi neni ucpany,co bejt nema.cidlo tlaku na sani,na turbu ta slaba trubicka,podtlak k turbu a pak,co sem psal driv.
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Hadičky všechny slabý jsem jsem vyměnil, koupil jsem v GMS Continental krásný palivový, včetně sponek a vsechno jsem dal nový.
Teď když podtlak nehýbe s EGR ani se silentbloky tak už je tam jen na brzdy. TCV ventil má kolem sebe taky všechno v pořádku, leccos je o nové. Nechce se mi věřit že to, jak to hulí je prostě tak. Když tam nahraju původní soft tak to bude určitě hulit míň, ale pak to zase nepojede 😭
Fakt by mě zajímalo jestli někdo měl taky tak brutální ty korekce jako mám já, a čím se to vyřešilo.
burton.b
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Příspěvek od burton.b »

Vyměnil bych váhu vzduchu případně snímač tlaku v sání.
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, váhu vzduchu určitě zkusím vyměnit. Mám ještě jednu, takže to se dá hned, a snímač tlaku v sání koupím a zkusím taky vyměnit. Něco z toho může za to cukání. Včera jsem to zkoušel zase na tempomat, už to není tak hrozné jako to bývalo ( po všech opravách) ale je stále poznat že to trochu škube. Když jsme u té váhy vzduchu, našel jsem v telefonu jednu fotku, kde je graf z jízdy, Air Mass , a jsou tam zobrazeny obě hodnoty , skutečná i požadovaná, a dost se liší. Třeba tlak v sání skutečně krásně kopíruje požadovanou hodnotu, ale tady se to rozchází. Říkal jsem si kdyby byla váha vzduchu v háji, tak to nepojede protože to nevidí vzduch, a nedá to teda naftu. To by to sice nejelo, ale nehulilo by to.
Moje pozorování když to má čip je ale zase takové, že to tam pere naftu i když to vzduch nemá a nevidí. Před repasem turba to hulilo víc. Repasované turbo s funkčním wastegate tam teď pere vzduchu určitě víc než předtím to unavené. Zkusím sem přidat tu fotku.
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Obrázek
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To že je modrá realita vyšší než zelený požadavek je přeci OK, to říká, že motor dostává vzduchu kolik chce a není důvod omezovat naftu kvůli kouřivosti ... 8) Váha je tedy OK, pokud to není záznam, kdy jsou data dosazena natvrdo mapou ...
Odpovědět

Zpět na „Volvo“