Blok V12
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Blok V12
Kluci řešíme v práci takovou perličku, únik kapaliny pod hlavami, je to finský motor Sisu V12 ( 6+6 ), hlavy dělené na 3+3 válce ( pásák Challenger MT875E )
Podle měření je blok prohnutý asi o 0,2-0,3mm což je dost
Možnosti jsou nový blok, což znamená rozmontovat celou mašinu, pak srovnat stávající blok v brusírně což ale vyjde nastejno - opět rozmontovat do šroubku a nebo se pokusit to zaškrábnout to bez demontáže bloku
Průser je ten že to má vystouplé vložky a stejně by se musely vytahat písty a následně vložky,ale je to pořád 5x míň práce jak tahat blok
Borec co to dělá si na to troufá, tak teď nevím kterým směrem se vydat, je mi jasné že zákazník bude chtít nejlevnější variantu ( stroj je mimo záruku ) ale nevím jestli to riziko není příliš vysoké protože i tak to bude oprava za balík...
Podle měření je blok prohnutý asi o 0,2-0,3mm což je dost
Možnosti jsou nový blok, což znamená rozmontovat celou mašinu, pak srovnat stávající blok v brusírně což ale vyjde nastejno - opět rozmontovat do šroubku a nebo se pokusit to zaškrábnout to bez demontáže bloku
Průser je ten že to má vystouplé vložky a stejně by se musely vytahat písty a následně vložky,ale je to pořád 5x míň práce jak tahat blok
Borec co to dělá si na to troufá, tak teď nevím kterým směrem se vydat, je mi jasné že zákazník bude chtít nejlevnější variantu ( stroj je mimo záruku ) ale nevím jestli to riziko není příliš vysoké protože i tak to bude oprava za balík...
To nejde, tak to u nás nefunguje, zákazníkovi se navrhnou různé varianty a ať si to pak rozhodne ale budeme to dělat celý ať už tak nebo tak
Každopádně nejlepší by byl nový blok,to je jasný ale kolik stojí ani nechcete vědět...
Srovnání bloku je možné ale pokud by to odebrali o 0,30-0,40 třeba tak opět nastanou laborace s výškou těsnění atd
Dám vědět jak to dopadlo, ono si to tu asi postojí protože co nevidět budou žně a nebude na tom mít kdo dělat, kluci budou jezdit po servisech na poli
Já si budu krýt zadek ofiko vyjádřením výrobce motorů což je v tomto případě firma Sisu která nám navrhne jedninou variantu a tou je nový blok,vše ostatní je vůle zákazníka a případná záruka nebude akceptována..
Každopádně nejlepší by byl nový blok,to je jasný ale kolik stojí ani nechcete vědět...
Srovnání bloku je možné ale pokud by to odebrali o 0,30-0,40 třeba tak opět nastanou laborace s výškou těsnění atd
Dám vědět jak to dopadlo, ono si to tu asi postojí protože co nevidět budou žně a nebude na tom mít kdo dělat, kluci budou jezdit po servisech na poli
Já si budu krýt zadek ofiko vyjádřením výrobce motorů což je v tomto případě firma Sisu která nám navrhne jedninou variantu a tou je nový blok,vše ostatní je vůle zákazníka a případná záruka nebude akceptována..
Hele to jsou fotky spíš pro zákazníka aby viděl jak moc je to v pr..
Hlavy jsou normálně rovný,těsnění je celkem tlustý že je lehce nad vložku
Rozvod je OHV
Výrobce má tři možnosti
- nový komplet motor ( cena jak za barák )
- short block ( blok s klikou,vložkama a pístama, cena jak za půl baráku )
- holý nový blok ( cena jak za luxusní auto )
Nic o opravě bloku samo neuvádí...
Hlavy jsou normálně rovný,těsnění je celkem tlustý že je lehce nad vložku
Rozvod je OHV
Výrobce má tři možnosti
- nový komplet motor ( cena jak za barák )
- short block ( blok s klikou,vložkama a pístama, cena jak za půl baráku )
- holý nový blok ( cena jak za luxusní auto )
Nic o opravě bloku samo neuvádí...
Ta hlava je tedy dělená 3+3 v řadě. Jak to ale vypadá konkrétně, jsou spojené nebo ne, přechází ten spoj na bloku jako celek nebo je tam mezi hlavami mezera?
No když je to OHV, tak vlastně nepotřebuje průběžný vačkový hrídel v hlavě, tak mi jde o to, jak ta hlava 3+3 vlastně na kompletu bloku sedí.
Asi jsme si nerozuměli ale ono podle té druhé fotky to vypadá, že ta hlava na druhé řadě je celek nebo ne? A těsnění je tedy celek pro všech 6 v řadě nebo je to taky 3+3?
Tohle nikdy na vlastní voči neuvidím, tak se možná ptám jak jantar
No když je to OHV, tak vlastně nepotřebuje průběžný vačkový hrídel v hlavě, tak mi jde o to, jak ta hlava 3+3 vlastně na kompletu bloku sedí.
Asi jsme si nerozuměli ale ono podle té druhé fotky to vypadá, že ta hlava na druhé řadě je celek nebo ne? A těsnění je tedy celek pro všech 6 v řadě nebo je to taky 3+3?
Tohle nikdy na vlastní voči neuvidím, tak se možná ptám jak jantar
Nene jsou to dvě samostatné hlavy i dvě samostatná těsnění 3+3 v řadě jak píšeš, mezi hlavami není jakože vyloženě mezera ale jsou oddělené, nemají spolu nic společného
Vačkový hřídel je v bloku samozřejmě, má to takový dlouhý hydraulický nadzdviháky a pak klasika vahadla na ventily
I třeba sedmiválec Sisu má dvě hlavy 4+3 a jsou oddělené, stejný systém motoru rozvodem OHV jen to není do Vé jak 12ti válec ale normální řadovka
Vačkový hřídel je v bloku samozřejmě, má to takový dlouhý hydraulický nadzdviháky a pak klasika vahadla na ventily
I třeba sedmiválec Sisu má dvě hlavy 4+3 a jsou oddělené, stejný systém motoru rozvodem OHV jen to není do Vé jak 12ti válec ale normální řadovka
Tak to je jiná, mátla mě ta první fotka, která by ale nebyla kritická, pokud hlavy sedí samostatně a měly by být dostatečně mezi sebou oddělené. Jestli nejsou a "třou" se v té "mezeře" po dotažení na blok i s ohledem na roztažnost, tak to fini nějak nedomysleli ...
Ty další fotky jsou jasný, tohle chce mistra nebo raději nový díl a pořešit ten spoj mezi hlavama ...
Ty další fotky jsou jasný, tohle chce mistra nebo raději nový díl a pořešit ten spoj mezi hlavama ...
tady toho moc nevymyslíš. Pokud za tu opravu ponesete záruku, tak jedině jít cestou nového bloku. A ať zákazník chce nebo nechce. Nevím jak jsou řešeny vložky, jestli jsou suché skořepiny nebo systém ala Zetor, tudíž těsněné ve spodku gumičkama. Tak či tak je stejně jedno, protože pokud ten blok snížite o 0,4mm, o to vám buď víc čouhat minimálně píst. A 0,4 mm je dost. Vložka by se dala snad ještě nějak rozumně zapustit, ale ubírat pístů o takovou míru, do toho bych asi nešel. A řešit tlustější těsnění, to taky není zrovna košer. Dejme tomu o desetinu, ale o čtyři?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tohle samozřejmě může udělat pouze teplo. Jestli to má hliníkové hlavy a jsou rovné, je to trochu divné. Prostě bych vyhodil pár pístů, jaký je jejich stav, zda jsou kruhy vyhřáté nebo co se tam vlastně stalo. ONO už z podstaty, čím delší blok, tím je snadnější průser a jde o to, zda je to oturbené nebo ne. Je třeba dokázat zákazníkovi, že jiná cesta není, nebo to risknout , blok srovnat , ale pak to bude loterie, větší těsnění bude abonent na brzké odcházení a udržet hodnoty kompresního prostoru nebude jednoduché, ale OHV je výhoda, ta zkousne leccos. Pokud je to atmosféra , za pokus by to stálo s tím , že zákazník přebere zodpovědnost...
nepropadat panice...
škrabač by to snad dokázal srovnat i s vložkama ne? I kdyby to měl dělat 3 dny, furt nejlepší varianta
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série