přední ložisko fabia sdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

přední ložisko fabia sdi

Příspěvek od JARDA2 »

kluci údajně je potřeba přípravek na nalisování. ložisko prodávají společné s nábojem. opravdu to bez přípravku nedám??
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Nič v zlom ale takéto veci sa tu riešili už pred 15 rokmi :)
Ano namontuješ ho, nie je to síce tak ako sa patrí ale ide to aj bez prípravku.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: přední ložisko fabia sdi

Příspěvek od slovacek.milos »

JARDA2 píše:kluci údajně je potřeba přípravek na nalisování. ložisko prodávají společné s nábojem. opravdu to bez přípravku nedám??
mám lejzrový teploměr těchlici ohřeju v rozmězí 250 - 300 stupnů zasunu zmrazené, ložisko vzduchem chladím, zasunu hliníkový kroužek který je k ničemu a zdar ;)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: přední ložisko fabia sdi

Příspěvek od Jarda S. »

JARDA2 píše:kluci údajně je potřeba přípravek na nalisování. ložisko prodávají společné s nábojem. opravdu to bez přípravku nedám??
dáš ale kurevsky zkrátíš životnost (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Problém spočívá v tom, že ložisko do těhlice se má lisovat za vnější kroužek. Bohužel, pokud nemáš přípravek, na vnější kroužek se nedostaneš, protože součástí ložiska je unašeč. Takže si musíš něco podobného vyrobit.
Pokud ložisko budeš do těhlice lisovat přes unašeč = přes vnitřní kroužek, můžeš ho poškodit, nebo, jak tu bylo zmíněno, mu dost podstatně zkrátíš životnost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Ak pracuješ vo fachu a máš zmluvu s elitom, tak ho majú v ponuke od Hazetu v požičovni náradia.
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

přípravek mám, ale pořád nechápu, jak se může zkrátit životnost ložiska které je smontované a v tomto stavu jezdí do zatáček a vymetá díry třeba 200tis km. Jasně při tom se otáčí a není to souvislý tlak na kuličky v jednom místě. Ale pokud se to trochu ohřeje a trochu zchladí a nedotlačíš ho v dorazu přes míru a šroubovákem pak zajistíš pojistku, tak to bude fungovat, pokud to ložisko není z bláta a kuličky z hov.. Což je asi nejvetší problém. Udělal jsem jich ze začátku dost bez přípravku a znova už jsem je pak nedělal.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Někdo to lisuje i ve sveraku.....

Si to nachystej a někdo v okolí ti to jen na lisuje a mas to. Za pár drobných.... ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

nové ložisko do vyčištěné a namazané těhlice jde celkem zlehka na to aby se zničilo. Pokud to tam někdo nežene kladivem. Což už jsem taky viděl a ložisko pár let do prodeje auta vydrželo.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Nic se tomu ložisku nestane pokud nekoupíš nějakej hnůj. Kup FAG a neboj se toho, akorát už jsem párkrát u FAG viděl rupnout ten pojistnej kroužek, FAg ho má nějakej křehkej
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1937
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Jenda T4 má nový originál těhlice za super cenu, nemá smysl ztrácet čas s lisováním ložiska.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: přední ložisko fabia sdi

Příspěvek od slovacek.milos »

Jarda S. píše:
JARDA2 píše: dáš ale kurevsky zkrátíš životnost (LOL)
to by mě zajímalo jak je to kurevsky,

určitě je to víc jak deset let mi jeden místní uživatel říkal že lisuje bez přípravku a nic se nevrátilo,¨
mně osobně lisoval cca 100000 levé přední nyní cca 250,000 km a OK pravé je původní, majitel vozidla martin ovari redaktor radia jih v hodoníně,
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Příspěvek od jofa »

Takisto som loziska na fabii lisoval normalne pod lisom bez pripravku,ano je to prasacke ale maju nabehane uz okolo 60 000 a stale drzia...na tychto autach bol ale problem v tehlici pokial nemas abs tak je v nej diera na tento snimac a cez nu tecie voda priamo do loziska...pokial som tu dieru nezalepil silikonom tak mi kazde lozisko vydrzalo asi rok...a prve loziska boli menene s pripravkom a ajtak to nevydrzalo
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Příspěvek od JARDA2 »

tak starý ložisko sem vyrazil kladivem nový zmrazil a nalisoval ve svěráku naprosto bez problému. nový sem dal snr starý bylo gsp.mimochodem řvalo že se za autem všichni otáčeli. všem dík moc za poradění a nasměrování jak na to.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek77 píše:Problém spočívá v tom, že ložisko do těhlice se má lisovat za vnější kroužek. Bohužel, pokud nemáš přípravek, na vnější kroužek se nedostaneš, protože součástí ložiska je unašeč. Takže si musíš něco podobného vyrobit.
Pokud ložisko budeš do těhlice lisovat přes unašeč = přes vnitřní kroužek, můžeš ho poškodit, nebo, jak tu bylo zmíněno, mu dost podstatně zkrátíš životnost.
Vše ostatní je fušeřina a zrovna u Fabie, která ložiska požírá bych to nedělal. Docela by mne zajímal ten přínos, když automobilky přešly na tento způsob patrně kvůli zvýšení povinné normy železného šrotu z každého vozu. Když se spočítá cena a váha vyhozených unašečů jde to do milionů tun a jelikož Čína pořád požírá šrot a jeho cena se zase zvedla, je to asi dobrý "kšeft".Moje ložiska mají přes 300 000km a v autě je ticho až tomu nechci věřit. Začal s tím ten" blbej" Ford.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“