Stránka 1 z 2

přední ložisko fabia sdi

Napsal: 16 črc 2021, 19:21
od JARDA2
kluci údajně je potřeba přípravek na nalisování. ložisko prodávají společné s nábojem. opravdu to bez přípravku nedám??

Napsal: 16 črc 2021, 19:49
od Marek001
Nič v zlom ale takéto veci sa tu riešili už pred 15 rokmi :)
Ano namontuješ ho, nie je to síce tak ako sa patrí ale ide to aj bez prípravku.

Re: přední ložisko fabia sdi

Napsal: 17 črc 2021, 06:32
od slovacek.milos
JARDA2 píše:kluci údajně je potřeba přípravek na nalisování. ložisko prodávají společné s nábojem. opravdu to bez přípravku nedám??
mám lejzrový teploměr těchlici ohřeju v rozmězí 250 - 300 stupnů zasunu zmrazené, ložisko vzduchem chladím, zasunu hliníkový kroužek který je k ničemu a zdar ;)

Re: přední ložisko fabia sdi

Napsal: 17 črc 2021, 10:41
od Jarda S.
JARDA2 píše:kluci údajně je potřeba přípravek na nalisování. ložisko prodávají společné s nábojem. opravdu to bez přípravku nedám??
dáš ale kurevsky zkrátíš životnost (LOL)

Napsal: 17 črc 2021, 11:30
od Marek77
Problém spočívá v tom, že ložisko do těhlice se má lisovat za vnější kroužek. Bohužel, pokud nemáš přípravek, na vnější kroužek se nedostaneš, protože součástí ložiska je unašeč. Takže si musíš něco podobného vyrobit.
Pokud ložisko budeš do těhlice lisovat přes unašeč = přes vnitřní kroužek, můžeš ho poškodit, nebo, jak tu bylo zmíněno, mu dost podstatně zkrátíš životnost.

Napsal: 17 črc 2021, 16:23
od JozefC
Ak pracuješ vo fachu a máš zmluvu s elitom, tak ho majú v ponuke od Hazetu v požičovni náradia.

Napsal: 17 črc 2021, 17:10
od Biimbo
přípravek mám, ale pořád nechápu, jak se může zkrátit životnost ložiska které je smontované a v tomto stavu jezdí do zatáček a vymetá díry třeba 200tis km. Jasně při tom se otáčí a není to souvislý tlak na kuličky v jednom místě. Ale pokud se to trochu ohřeje a trochu zchladí a nedotlačíš ho v dorazu přes míru a šroubovákem pak zajistíš pojistku, tak to bude fungovat, pokud to ložisko není z bláta a kuličky z hov.. Což je asi nejvetší problém. Udělal jsem jich ze začátku dost bez přípravku a znova už jsem je pak nedělal.

Napsal: 17 črc 2021, 19:22
od standa123
Někdo to lisuje i ve sveraku.....

Si to nachystej a někdo v okolí ti to jen na lisuje a mas to. Za pár drobných.... ;)

Napsal: 17 črc 2021, 19:46
od Biimbo
nové ložisko do vyčištěné a namazané těhlice jde celkem zlehka na to aby se zničilo. Pokud to tam někdo nežene kladivem. Což už jsem taky viděl a ložisko pár let do prodeje auta vydrželo.

Napsal: 18 črc 2021, 09:13
od fekálek
Nic se tomu ložisku nestane pokud nekoupíš nějakej hnůj. Kup FAG a neboj se toho, akorát už jsem párkrát u FAG viděl rupnout ten pojistnej kroužek, FAg ho má nějakej křehkej

Napsal: 18 črc 2021, 11:23
od Jirka.
Jenda T4 má nový originál těhlice za super cenu, nemá smysl ztrácet čas s lisováním ložiska.

Re: přední ložisko fabia sdi

Napsal: 19 črc 2021, 06:49
od slovacek.milos
Jarda S. píše:
JARDA2 píše: dáš ale kurevsky zkrátíš životnost (LOL)
to by mě zajímalo jak je to kurevsky,

určitě je to víc jak deset let mi jeden místní uživatel říkal že lisuje bez přípravku a nic se nevrátilo,¨
mně osobně lisoval cca 100000 levé přední nyní cca 250,000 km a OK pravé je původní, majitel vozidla martin ovari redaktor radia jih v hodoníně,

Napsal: 19 črc 2021, 19:18
od jofa
Takisto som loziska na fabii lisoval normalne pod lisom bez pripravku,ano je to prasacke ale maju nabehane uz okolo 60 000 a stale drzia...na tychto autach bol ale problem v tehlici pokial nemas abs tak je v nej diera na tento snimac a cez nu tecie voda priamo do loziska...pokial som tu dieru nezalepil silikonom tak mi kazde lozisko vydrzalo asi rok...a prve loziska boli menene s pripravkom a ajtak to nevydrzalo

Napsal: 24 črc 2021, 08:58
od JARDA2
tak starý ložisko sem vyrazil kladivem nový zmrazil a nalisoval ve svěráku naprosto bez problému. nový sem dal snr starý bylo gsp.mimochodem řvalo že se za autem všichni otáčeli. všem dík moc za poradění a nasměrování jak na to.

Napsal: 24 črc 2021, 17:39
od jericho-3
Marek77 píše:Problém spočívá v tom, že ložisko do těhlice se má lisovat za vnější kroužek. Bohužel, pokud nemáš přípravek, na vnější kroužek se nedostaneš, protože součástí ložiska je unašeč. Takže si musíš něco podobného vyrobit.
Pokud ložisko budeš do těhlice lisovat přes unašeč = přes vnitřní kroužek, můžeš ho poškodit, nebo, jak tu bylo zmíněno, mu dost podstatně zkrátíš životnost.
Vše ostatní je fušeřina a zrovna u Fabie, která ložiska požírá bych to nedělal. Docela by mne zajímal ten přínos, když automobilky přešly na tento způsob patrně kvůli zvýšení povinné normy železného šrotu z každého vozu. Když se spočítá cena a váha vyhozených unašečů jde to do milionů tun a jelikož Čína pořád požírá šrot a jeho cena se zase zvedla, je to asi dobrý "kšeft".Moje ložiska mají přes 300 000km a v autě je ticho až tomu nechci věřit. Začal s tím ten" blbej" Ford.. :)