kouření auta když regeneruje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

kouření auta když regeneruje

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jak zjistit, proč mi kouří auto namodralým/šedivým kouřem při regeneraci v otáčkách 1500-2500ot/min. Pokud auto stojí na volnoběhu a nebo jedu přes 3000ot/min, žádný kouř nevidím. Když dám plyn na podlahu při regeneraci, tak to kouří (ale jen při jizdě, když stojím na parkovišti a dám plný plyn, tak nekouří). Tento problém se vyskytuje již dlouhodobě, 2 roky určitě. Auto jezdí úplně bez problémů, chyby na diagu žádné, tak jsem to neřešil. Nyní bych chtěl auto ale prodat, ale tuhle závadu bych chtěl před prodejem odstranit, aby nebyly problémy. Auto má najeto 265.000km.

Chodí pravidelně na STK / emise (cca 1 rrok zpět) = žádné závady, emise OK

Auto jede úplně normálně, když neběží regenerace žádné kouření, krásná jízda. Ale třeba když couvám a mám otevřená okénka, tak cítím takový "zápach spalin". Nikdy se mi nerozsvítila ještě kontrolka plného DPF (ano, při otočení klíčkem se rozsvítí, takže kontrolka funguje). Říkal jsem si třeba plný filtr, ale to by to auto zase nejezdilo normálně, takže blbost.

Hádám, že nejspíše bude nějaký problém s tou regenerací, když se to děje opravdu jen při běžící regeneraci.

Co si o tom myslíte? Udělal jsem i nějaké screeny z diagnostiky.

Screen 1 - auto na volnoběhu na místě
http://bayer.peba.fun/volnobeh.PNG

Screen 2 - auto za jízdy
číslo 1 - tyto hodnoty se v průběhu jízdy mění poslední bity se různě mění na 1111 1101 apod.. (bohužel nevím, co to znamená)
číslo 2 - tato hodnota se vůbec nemění, pořád je zamrzlá na -3mbar
číslo 3 - nerozumím proč hodnota výpočtu je větší než aktuální naměřená
http://bayer.peba.fun/jizdaX.jpg

Poradí mi někdo, co s tím? Případně kdo by uměl vyřešit ? Díky.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

no a nebude to z principu? vsak sa vypaluje komin a sadze v komine....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Pokud auto kouří při regeneraci, tak oxidační katalyzátor který je součástí dpf nedosahuje správné teploty pro vypálení sazí. Připojit diagnostiku a sledovat při regeneraci hodnotu teploty před dpf a za dpf. Hodnota za dpf by se měla dostat +- na 600 st, pokud bude výrazně nižší než před dpf, ukazuje to na špatný kat.
Nicméně pokud auto jezdí často pod zátěží a po dálnici tak to většinou nějak funguje. Problém nastane pokud se začne jezdit často po městě tak opotřebovaný kat nedokáže dosáhnout teploty pro vypalování a dpf se ucpe.
Dokud auto jezdí bez problému, neřešil bych to - je to celkem častý jev.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od bayern »

Ok vyzkouším, pak postnu screeny teplot při regeneraci na dálnicí např. při 3000ot.

Je pravda, že jezdím z 90% dálnice denně 50km.

Pokud bude vadný oxid.kat, co s tím?
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Chce to vyzkoušet právě při normální jízdě, nejlíp třeba na okresce, otáčky okolo 2-2,5tis. Na dálnici ta teplota roste sama zátěží motoru. Dá se stím bohužel dělat jen to že se koupí nový dpf, kat je před dpf ve stejném obalu. Ale dokud to funguje neřešit.
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Re: kouření auta když regeneruje

Příspěvek od yardarytarda »

bayern píše:Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jak zjistit, proč mi kouří auto namodralým/šedivým kouřem při regeneraci v otáčkách 1500-2500ot/min. Pokud auto stojí na volnoběhu a nebo jedu přes 3000ot/min, žádný kouř nevidím. Když dám plyn na podlahu při regeneraci, tak to kouří (ale jen při jizdě, když stojím na parkovišti a dám plný plyn, tak nekouří). Tento problém se vyskytuje již dlouhodobě, 2 roky určitě. Auto jezdí úplně bez problémů, chyby na diagu žádné, tak jsem to neřešil. Nyní bych chtěl auto ale prodat, ale tuhle závadu bych chtěl před prodejem odstranit, aby nebyly problémy. Auto má najeto 265.000km.

Chodí pravidelně na STK / emise (cca 1 rrok zpět) = žádné závady, emise OK

Auto jede úplně normálně, když neběží regenerace žádné kouření, krásná jízda. Ale třeba když couvám a mám otevřená okénka, tak cítím takový "zápach spalin". Nikdy se mi nerozsvítila ještě kontrolka plného DPF (ano, při otočení klíčkem se rozsvítí, takže kontrolka funguje). Říkal jsem si třeba plný filtr, ale to by to auto zase nejezdilo normálně, takže blbost.

Hádám, že nejspíše bude nějaký problém s tou regenerací, když se to děje opravdu jen při běžící regeneraci.

Co si o tom myslíte? Udělal jsem i nějaké screeny z diagnostiky.

Screen 1 - auto na volnoběhu na místě
http://bayer.peba.fun/volnobeh.PNG

Screen 2 - auto za jízdy
číslo 1 - tyto hodnoty se v průběhu jízdy mění poslední bity se různě mění na 1111 1101 apod.. (bohužel nevím, co to znamená)
číslo 2 - tato hodnota se vůbec nemění, pořád je zamrzlá na -3mbar
číslo 3 - nerozumím proč hodnota výpočtu je větší než aktuální naměřená
http://bayer.peba.fun/jizdaX.jpg

Poradí mi někdo, co s tím? Případně kdo by uměl vyřešit ? Díky.
S největší pravděpodobností máš vadný některý vstřik..Při regeneraci jsou v režimu dovstřiku velmi malé dávky paliva za horní úvrať a tato dávka je pravděpodobně větší než by měla být..Já bych rozhodně začal u těch vstřiků.Hodnota -3 mbar je odchylka měření snímače dif.tlaku.Pokud budou vstřiky a komprese motoru dobré a je tam správný soft tak pak už jedině vyměnit kat s dpf.
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od bayern »

Ještě mě napadlo, pod kapotou jsem si všiml tohoto kabelu, co je přístupný ze shora u DPF. Má to osazení na klíč, takže to jde asi vyšroubovat.

http://bayer.peba.fun/dpf.PNG

Lze to vyšroubovat? Po vymontování bych se takto mohl podívat do filtru třeba endoskopickou kamerou a viděl bych ten oxidační katalyzátor? Zjistil bych tak něco?

Díky.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“