Kouřivost

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

28ondra53
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 úno 2009, 14:31

Kouřivost

Příspěvek od 28ondra53 »

Zdravím.Neprošel jsem na emisích. Jezdím pořád stejně a vždy jsem prošel. V březnu dělány rozvody. Hned po nich jsem jel k doktoru a asi po 10km začalo auto hulit a nešlo do tahu. Jelikož jsem neměl čas na nějaké zkoumání, tak jsem to odjel (80km). Byla to povypadlá vzduchová hadice, zřejmě po manipulaci u rozvodů. Technik na emisích radil ať naleji aditiva a pořádně to proženu. Má to význam? Nebo je potřeba ještě něco jiného udělat? Od rozvodů najeto asi 8000km. Jinak motor bez závad.Dík.
Octavia 1 Tdi ALH 2001
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Existuje celá řada aditiv do nafty, která uvolňují uhlíkové usazeniny ve spalovacích prostorách. Víceméně fungují všechny.

Já myslím, že by mohl zafungovat třeba i VIF ve velké koncentraci. Nalít do nafty a trochu prohnat.

Otázkou je, proč je ta kouřivost najednou vyšší. Hledal bych souvislosti s těmi rozvody. Osobně bych zkontroloval dynamický predvstřik diagnostikou, jestli je to správně nastavené. Znám mnoho šikovných, kteří při výměně rozvodů udělají značky fixem a dají nový řemen, aniž by použili přípravky a nastavili predvstřik. A pak to zlobí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
28ondra53
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 úno 2009, 14:31

Příspěvek od 28ondra53 »

Doplním, že ta kouřivost byla 12x větší než posledně.
Octavia 1 Tdi ALH 2001
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Což by znamenalo, že za autem není vidět.

Jde o to, jestli není nějaká tryska špatná. Pak chemie málokdy pomůže.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
28ondra53
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 úno 2009, 14:31

Příspěvek od 28ondra53 »

Právě že to nekouří. Já na to nešlapu jako na STA. Jezdím volně. Mám Vag ale moc s ním neumím. Na jaké adrese zjistím ten předvstřik?
Octavia 1 Tdi ALH 2001
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

napiš hodnotu kouřivosti dřív a teď
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
28ondra53
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 úno 2009, 14:31

Příspěvek od 28ondra53 »

Hodnota kouřivosti dříve:0,18
nyní:2,21
Octavia 1 Tdi ALH 2001
28ondra53
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 úno 2009, 14:31

Příspěvek od 28ondra53 »

přikládám tdi grafObrázek
Octavia 1 Tdi ALH 2001
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

předvstřik je ok.

zkontroluj všechny tlakové hadice znovu a pořádně....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

To budou jen úsady v ve výfuku, hlavně v katalyzátoru po tom, co jsi jel takovou trasu s kouřícím autem. Takže za mě rada technika z SME není od věci, dal bych aditivum a pořádně to protáhl, ale opravdu pořádně, nejlépe táhlý kopec a na plný plyn podržet třeba na trojku motor v 5000ot. několik sekund. Opakovat, dokud nebude vidět žádný kouř v zrcátku :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Otáčky nejsou důležité. Důležité je zatížení motoru, čili otáčky klidně dva a půl, tři tisíce, ale plnej ceres a stát na tom. Dokud z toho půjde kouř, honit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Akorát, že vůbec :)

Největší "vymetení" se děje někde mezi 4500-5000ot. kdy se nejvíce otevře regulace na turbu a výfukové plyny proudí nejvyšší rychlostí ;)
Ve 2500 ot. se opravdu nic neprotáhne, z motoru jde poloviční objem spalin oproti 5000 ot. což je úplně o ničem...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tohle nebudu komentovat.....

Každopádně shoda panuje v názoru, že je třeba motor zbavit sazí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

28ondra53 píše:Hodnota kouřivosti dříve:0,18
nyní:2,21
Teda nic ve zlém, ale obě hodnoty mi na rotačku přijdou "divné" 0,18 je nic oproti limitu tohoto motoru, ale budiž a 2,21 to musí čudit, což při volné akceleraci bez zátěže, nevím nevím co by s motorem muselo být.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

0,18 je hodnota pro motor s DPF, ne pro rotačku Euro3. To mě zarazilo hned.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“