Kouřivost
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No ono to není tak snadné najít takový kopec na 4-5000ot. Nakonec jsem našel asi kilometrový a vyjel jsem ho asi 15x nejdříve dvojkou 4000ot. a pak jedničkou 4000ot. a pak už mě to přestalo bavit tak jsem jel domu dvojkou 4000ot. cestou se stavil u opraváře a ten ať se podívám na egr. Přijel jsem domů a hned šel na ten egr. Byl čistej jako nikdy. pak jsem si vzpoměl, že jsem nevyzkoušel kouřivost. A světe div se prakticky bez kouře. Zítra to opáknu.Díky všem za rady.
Octavia 1 Tdi ALH 2001
Je to jako s kotlem na dřevo a uhlí, pokud dáš moc silný a jen jej necháš plápolat a dusit, tak jej zasereš a znehodnotíš , proto je lepší dát slabší, aby jel na 80-100% výkonu, často pořádně hučel a bude čistý jako lilie, maximálně se po letech propálí.
A kdo dnes na to pořádně šlápne?Chudáci motory brblají na zvýšený volnoběh a přitom často mají chip. Jediné co pomůže, je pořádná kláda,do kopce a maximální otáčky, co to snese, ať ty sračky vylítají.A motor se konečně naučí pořádně dýchat a vylučovat..
A kdo dnes na to pořádně šlápne?Chudáci motory brblají na zvýšený volnoběh a přitom často mají chip. Jediné co pomůže, je pořádná kláda,do kopce a maximální otáčky, co to snese, ať ty sračky vylítají.A motor se konečně naučí pořádně dýchat a vylučovat..
nepropadat panice...
Obecně dnes platí trochu jiné zvyky, než tomu bylo dřív. Já když vidím, jak dlouhé kvalty auta mají a jak radí ten radílek na řazení, je mi doslova blbě. Pak se není co divit, že to takhle dopadá. A, hlavní problém jsou dnes řidiči sami. U řízení nepřemýšlejí, řeší miliony kravin kolem a pouze točí volantem. Takovým doporučuji automat, aspoň zčásti eliminují případné škody.
Nízkými otáčkami netrpí jen motor, ale taky setrvačník, převody, prostě je to blbě.
Já, a to mám už poměrně starý vůz, jednoduše nejezdím pod maximem točivého momentu. Motor nejde pod 1800 otáček. Po městě radši jedu trojkou 2200, než čtyřkou 1600. Něco jako kouřivost mě nikdy nezajímalo, protože to jednoduše nemusím řešit.
Limit mám 1,50 a na žádném měření jsem ještě nebyl přes 1. Motor má nyní 220 tisíc.
Nízkými otáčkami netrpí jen motor, ale taky setrvačník, převody, prostě je to blbě.
Já, a to mám už poměrně starý vůz, jednoduše nejezdím pod maximem točivého momentu. Motor nejde pod 1800 otáček. Po městě radši jedu trojkou 2200, než čtyřkou 1600. Něco jako kouřivost mě nikdy nezajímalo, protože to jednoduše nemusím řešit.
Limit mám 1,50 a na žádném měření jsem ještě nebyl přes 1. Motor má nyní 220 tisíc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tohle jsem si myslel taky, ale dnes automat právě řadí tak, aby motor blafal jako u důchodce, když jede pro králíka. Takže továrna už v zadání samém ty motory ničí , jen aby to málo žralo. Bohužel případná oprava vyžene ty ušetřené koruny z kapsy , stačí si to spočítat..Radši spotřeba 7-8 litrů a motor vydrží věčnost..
nepropadat panice...
moje rotačka ma nyní najeto 290tis (auto mám od roku 2004 tehdy s najezdem 60tis) netočím motor pod 2tis, prostě to točím a točím, naftu nějaký průměr a nakouřilo 0,10 .. takze nevidím problémMarek77 píše:Obecně dnes platí trochu jiné zvyky, než tomu bylo dřív. Já když vidím, jak dlouhé kvalty auta mají a jak radí ten radílek na řazení, je mi doslova blbě. Pak se není co divit, že to takhle dopadá. A, hlavní problém jsou dnes řidiči sami. U řízení nepřemýšlejí, řeší miliony kravin kolem a pouze točí volantem. Takovým doporučuji automat, aspoň zčásti eliminují případné škody.
Nízkými otáčkami netrpí jen motor, ale taky setrvačník, převody, prostě je to blbě.
Já, a to mám už poměrně starý vůz, jednoduše nejezdím pod maximem točivého momentu. Motor nejde pod 1800 otáček. Po městě radši jedu trojkou 2200, než čtyřkou 1600. Něco jako kouřivost mě nikdy nezajímalo, protože to jednoduše nemusím řešit.
Limit mám 1,50 a na žádném měření jsem ještě nebyl přes 1. Motor má nyní 220 tisíc.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Navíc je dost diskutabilní, zda nižší otáčky skutečně znamenají i nižší spotřebu. Já si to totiž nemyslím.jericho-3 píše:Tohle jsem si myslel taky, ale dnes automat právě řadí tak, aby motor blafal jako u důchodce, když jede pro králíka. Takže továrna už v zadání samém ty motory ničí , jen aby to málo žralo. Bohužel případná oprava vyžene ty ušetřené koruny z kapsy , stačí si to spočítat..Radši spotřeba 7-8 litrů a motor vydrží věčnost..
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Až na to, že tady byla způsobená kouřivost vypadlou hadicí. A na to, že euro 3 octavie nemá rádce řazení ani dlouhé kvalty. Protože to mají auta od euro 5 výše. A na to, že moderní automat drží otáčky ještě níže...Marek77 píše:Obecně dnes platí trochu jiné zvyky, než tomu bylo dřív. Já když vidím, jak dlouhé kvalty auta mají a jak radí ten radílek na řazení, je mi doslova blbě. Pak se není co divit, že to takhle dopadá. A, hlavní problém jsou dnes řidiči sami. U řízení nepřemýšlejí, řeší miliony kravin kolem a pouze točí volantem. Takovým doporučuji automat, aspoň zčásti eliminují případné škody.
Nízkými otáčkami netrpí jen motor, ale taky setrvačník, převody, prostě je to blbě.
To není diskutabilní, to je fakt. Nejnižší spotřeba je při co nejmenší zátěži při co nejnižších otáčkách. Pokud si ale myslíš, že to víš lépe než automobilky, které investují miliardy, aby ušetřily pár gramů CO2, tak gratuluji.Marek77 píše:Navíc je dost diskutabilní, zda nižší otáčky skutečně znamenají i nižší spotřebu. Já si to totiž nemyslím.
Druhá věc je pak měrná spotřeba, ta je nejnižší v oblasti nejvyššího točivého momentu, tam jsou pak nejlevnější kW, tedy jsou to optimální otáčky v zátěži, pokud chci mít nejlepší spotřebu.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Teorie je jedna věc, praxe věc druhá. Co vymyslely automobilky za miliardy, je jejich problém. Vymyslely třeba elektromobily, což je totální nesmysl odporující zdravému rozumu, a taky to stálo miliardy (a další to stát bude).
A nauč se číst. Tváříš se, jak kdybys měl doktorát z fyziky, ale číst neumíš. Komentuješ můj předchozí příspěvek, přitom jsi jeho obsah evidentně nepochopil.
A nauč se číst. Tváříš se, jak kdybys měl doktorát z fyziky, ale číst neumíš. Komentuješ můj předchozí příspěvek, přitom jsi jeho obsah evidentně nepochopil.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No vidíš, já tomu šlapu a pak tu řeším vysokou spotřebu.jericho-3 píše:.......
A kdo dnes na to pořádně šlápne?Chudáci motory brblají na zvýšený volnoběh a přitom často mají chip. Jediné co pomůže, je pořádná kláda,do kopce a maximální otáčky, co to snese, ať ty sračky vylítají.A motor se konečně naučí pořádně dýchat a vylučovat..
Ale je fakt že do 5000 tomu nedávám, nemá to smysl, motor už od cca 4500 moc netáhne.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Auta už se dávno nedělají dle zdravého rozumu, ale dne nařízení vydaných evropskou komisí... podle toho to pak vypadá. Když se podíváš do mého podpisu, tak nejnovější auto, co mám, plní Euro 3Marek77 píše:Teorie je jedna věc, praxe věc druhá. Co vymyslely automobilky za miliardy, je jejich problém. Vymyslely třeba elektromobily, což je totální nesmysl odporující zdravému rozumu, a taky to stálo miliardy (a další to stát bude).
A nauč se číst. Tváříš se, jak kdybys měl doktorát z fyziky, ale číst neumíš. Komentuješ můj předchozí příspěvek, přitom jsi jeho obsah evidentně nepochopil.
Jestli jsem to nepochopil, tak pardon, více si rozumím s auty, než s lidmi a doktorát z fyziky nemám, ale díky
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Taky jsem spíš příznivcem starších modelů. Jeden je únor 2006, druhý duben 2008, čili oba euro4, bez hovadin a nesmyslů. Navíc v obou případech mimořádně zdařilé motorizace, což bylo při koupi zásadní kritérium. Doufám, že ještě nějaký čas si s tím vystačím.
Otázkou je, co potom.
Otázkou je, co potom.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To chci právě připomenout, že moje kouřivost vzešla tou 80ti kilometrovou jízdou s vypadlou vzduchovou hadicí za silného hulení a zřejmě zanešení všeho co stálo kouři v cestě. Jinak já jezdím klidně a hlavně na to nešlapu a vždy to přizpůsobím otáčkám a zátěži. S tímhle autem jezdím 16 let a nepřelezl jsem počítanou spotřebu 4,5l/100km. A nikdy nebyl na STK problém. Najeto 332000km. Za tu dobu odešla pouze váha vzduchu. Šlape jak hodinky.
Octavia 1 Tdi ALH 2001