Honda NX dominator. 1992
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Honda NX dominator. 1992
Nemá někdo dilenskou příručku??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Honda NX dominator. 1992
Ahoj pánové. Mám nemilý problém co se mi přihodil a tak popíšu a budu se hloupě ptát. Holt není na moto dostatek praxe asi …. a taky hledám kde jsem udělal chybu.
Motor jsem složil (pístní sada a vybrus) no po par testovacích vyjíždkách jsem najel asi 250km po ale asi cca 40km jedna vyjíždka nebyl žádný problém ( kouř ani úbytek oleje) no teď bylo hezky dali jsme cca 120 Km skoro tahem ( tankování a jedno kafe na benzině cca v tříčtvrtinách km a už směrem domu) ale to už jsme probírali že mi to po prudším přidání kouří no na hladině oleje ještě nebyl znát nějaký rapidní úbytek ( asi už tam ale byl když to kouřilo ) no potom už dojezd domu a na parkovacím stojanu kontrola oleje a to už byl úbytek skoro litr.
No neváhal jsem a rozebral jsem to. Zjistil jsem že mám ulomený to poslední L na pružince stíracího kroužku. No ve válci mírný šlic od toho je ( není ostrý zkusím to tak nechat maximálně trochu lápnu) ale teď mě zajímá jestli chyba byla jen montáž?? No a u toho blbá otázka původní (starý) píst měl klasika (3dílný stěrák) dva kroužky a uprostřed vlnité pérko no a nový píst měl 4 dilný dva kroužky vlnité pérko s dirkou na každou stranu od spoje a v ni navlíklej drátek to tam zůstává nebo jsem to měl vyndat?? Nový rozebraný na 4 díly ( ta malá tečka je to ulomené L našel jsem ho ) Původní provedení ( dle mne klasické)
Motor jsem složil (pístní sada a vybrus) no po par testovacích vyjíždkách jsem najel asi 250km po ale asi cca 40km jedna vyjíždka nebyl žádný problém ( kouř ani úbytek oleje) no teď bylo hezky dali jsme cca 120 Km skoro tahem ( tankování a jedno kafe na benzině cca v tříčtvrtinách km a už směrem domu) ale to už jsme probírali že mi to po prudším přidání kouří no na hladině oleje ještě nebyl znát nějaký rapidní úbytek ( asi už tam ale byl když to kouřilo ) no potom už dojezd domu a na parkovacím stojanu kontrola oleje a to už byl úbytek skoro litr.
No neváhal jsem a rozebral jsem to. Zjistil jsem že mám ulomený to poslední L na pružince stíracího kroužku. No ve válci mírný šlic od toho je ( není ostrý zkusím to tak nechat maximálně trochu lápnu) ale teď mě zajímá jestli chyba byla jen montáž?? No a u toho blbá otázka původní (starý) píst měl klasika (3dílný stěrák) dva kroužky a uprostřed vlnité pérko no a nový píst měl 4 dilný dva kroužky vlnité pérko s dirkou na každou stranu od spoje a v ni navlíklej drátek to tam zůstává nebo jsem to měl vyndat?? Nový rozebraný na 4 díly ( ta malá tečka je to ulomené L našel jsem ho ) Původní provedení ( dle mne klasické)
Naposledy upravil(a) hansdob dne 21 bře 2022, 05:22, celkem upraveno 1 x.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Honda NX dominator. 1992
Takže ví někdo drátek zůstává ?? Nerad bych na nové sadě kroužků udělal stejnou chybu. Jinak u pístu montážní návod nebyl. Jinak pokud to byla jen moje chyba montáže špatné zmáčknutí do válce či neopatrné zacházení při montáži nebo cokoliv s tím se smířím chyby holt dělám jsem člověk … jen bych nerad opakoval znovu zbytečnou třeba v podobě toho ze drátek je jen transportní a má se na ježdění vyndat …… ???? To bych nerad zopakoval znovu. Jo jinak pístní sada byla wossner.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Honda NX dominator. 1992
Hanzi to se mě nezdá čoveče, že bys z toho měl ten drátek vytahovat....spíš asi fakt chybka montáže, ten drátek asi nějak povyjel a skřípnul se mezi stěnu válce a píst...nevím, jinak Wössner si myslím že je špička
Kde to honovali ten válec, kolik vůle mezi válcem a pístem ?
Kde to honovali ten válec, kolik vůle mezi válcem a pístem ?
Re: Honda NX dominator. 1992
Stírací kroužky skládané tohoto typu tento drátek nemají mít. Ten patří do expandéru kruhového typu /pružinového/ , kdy spojují pružinku do celku a umožní při montáži pevnou polohu pružinky při stlačení. Nevím, jak se to tam dostalo, patrně při expedici. Skládací sestava kroužku má jen ten "ozubec" , kterému chybí ten zub , co se ulomil při montáži. Montáž tohoto systému je porod a chce to zmáčknout kruhy opatrně a použít ten stahovací "plech" ,ale neutahovat jej moc.Ten jeden kus se nekoupí. Ten ozubec vyvíjí tlak na kroužek , takže někde sehnat starší nebo zkusit zda by tam šel ten klasický kulatý, pokud je v drážce pístu místo. A jaké kruhy tam byly předtím?
nepropadat panice...
Re: Honda NX dominator. 1992
Výbrus dělal oulehla a včetně pístní sady dodal.
Objednal jsem od něj novou sadu pístních kroužků. Zeptal jsem se na ten drátek a patří tam nevyndává se.
Na původním tohle bylo bez toho drátku. I druhá moto “stejný” motor tam tohle nemá.
Se stahovákem jsem to montoval ale holt dělám chyby no jen jsem měl obavu zda to byla chyba moje nebo jsem ten drátek měl vyndat. Nechtěl jsem to zopakovat. Tak jsem raději zjišťoval co se dalo.
Objednal jsem od něj novou sadu pístních kroužků. Zeptal jsem se na ten drátek a patří tam nevyndává se.
Na původním tohle bylo bez toho drátku. I druhá moto “stejný” motor tam tohle nemá.
Se stahovákem jsem to montoval ale holt dělám chyby no jen jsem měl obavu zda to byla chyba moje nebo jsem ten drátek měl vyndat. Nechtěl jsem to zopakovat. Tak jsem raději zjišťoval co se dalo.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Honda NX dominator. 1992
Taky bacha na vůle kroužků.
Re: Honda NX dominator. 1992
Taky z toho mám vždycky zvláštní posit když "natloukám" písty do válců,stahovák mám kvalitní od Hazetu ale stejně vždycky trnu aby ten kroužek spodní prostě nerupnul a nebyl pak problém...
Můj děda starej motorář kterej mě většinu naučil měl stočený plechy různých průměrů,zmáčknul to sikovkama,bum bum a nikdy neměl problém
Můj děda starej motorář kterej mě většinu naučil měl stočený plechy různých průměrů,zmáčknul to sikovkama,bum bum a nikdy neměl problém
Re: Honda NX dominator. 1992
Je potřeba aby byl ve válci trochu náběh. Málokterý brusič jej udělá a pak můžeš mít stahovák jaký chceš.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Honda NX dominator. 1992
Na motorce není divu, tam moc prostoru není. A s tím profi utahovákem kroužků je to problém. Kdysi jsem sledoval experta, což byl ten, co poukazoval samozřejmě velmi správně na zjebanou T 603. Tak jsem si pustil jeho vstupy a byl jsem zděšen ,Nejen že namontoval nejdřív písty s ojnicemi a až potom kliku, což je nonsens.Ale on přitáhl ten profi utahovák na píst natvrdo , nandal píst s ojnicí do válce a řezal do pístu takovým způsobem, že mi vstávaly vlasy na hlavě. Tento utahovák je moc dlouhý ,aby byl univerzální pro všechny motory. Ale každý motor potřebuje něco jiného, čím kratší, jen aby obsáhl kroužky ,tím lepší a já jich mám udělaných snad 15-20 na různé průměry a výšku kruhů.. Takže stáhnu kruhy páskem plechu kombinačkami a to pouze tak, aby šly topůrkem malého kladívka píst posunovat. Což si reguluji právě stiskem kleští.Při poklepávání je krásně cítit, kde je problém, když píst zajede do válce a jde za ojnici z druhé strany popotáhnout, je přesně znát, jaký odpor píst s ojnici ve válci má. Pak popojedu ojnici do stran aby se ojnice vystředila na čepu vůči válci nasadím na kliku a utáhnu ji. A poté protočím kliku, pak dám další píst a zase si ověřím odpor ve válci a případný průser, kdy např. prdne kroužek nebo když montuji kroužek u kterého jsem si neověřil jeho vůli ve válci../což je vždy nutné/. a po protočení kliky komplet dokola si ověřím, že písty se nahoře v Hů pohnou což svědčí o tom, že ojnice je rovná. Samozřejmě pokaždé to nejde, dle typu motoru, ale pak je" jistota", že je vše o.k. Tahle práce je v podstatě nejdůležitější prací plus posazení a utažení hlavy na celém motoru..Žádné náběhy se nedělají, taky proč. Ta pérka bych zahodil, popřípadě se zeptal prodejce, aby vysvětil k čemu jsou. Nemají žádné opostatnění.., Ale samozřejmě, každý má svůj způsob..
nepropadat panice...
Re: Honda NX dominator. 1992
Náběhy se nedělají? No zatím každý motor co jsem dělal náběh měl. Zvlášť u skládaného kroužku byl potřeba.
Tady v tomto případě bych to viděl spíš na vadu samotného kroužku, teda té střední části než chybu v montáži. Aby jsi kroužek nějak poškodil montáží, musel by jsi ho tam valit kladivem. Ten skládaný kroužek není tak křehký a náchylný jako klasický stírák. Důležité že to neudělalo velkou paseku ve válci.
Tady v tomto případě bych to viděl spíš na vadu samotného kroužku, teda té střední části než chybu v montáži. Aby jsi kroužek nějak poškodil montáží, musel by jsi ho tam valit kladivem. Ten skládaný kroužek není tak křehký a náchylný jako klasický stírák. Důležité že to neudělalo velkou paseku ve válci.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Honda NX dominator. 1992
U motorek kde se nasazuje váec shora na píst je náběh důležitý. Většinou tam není prostor pro připravek takže kroužky stlačuješ jen prstama.
Re: Honda NX dominator. 1992
Přesně tak, nedávno jsem dělal motor do GSXR, krátkozdvih , stahoval jsem to jen plíškama a ženská klepala rukou na válce aby lezly dolů,prvně dva písty pak druhé dva a bylo to, náběhů jsem si popravdě nevšimnul ale určitě tam není ostrá hrana,mám tam teď motor z Bandita 600 tak se schválně mrknu