Pískání od zadního kola, při brždění zmizí B7 variant

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Pískání od zadního kola, při brždění zmizí B7 variant

Příspěvek od the_miracle »

Řeším problém s popískáváním od zadního pravého kola na Passatu B7. Je to patrné na videu zde:

https://streamable.com/qp25vg

Většinou to dělá až po pár km, takže asi až se to prohřeje a reaguje to na natočení volantu. Víc to dělá při lehkém natočení doprava. Rychlost přílič nerozhoduje, ale nejlépe je to slyšet okolo 50 kmh. Brzdy jsou tam rok (kotouče i desky Ate), měl jsem destičky venku, vypadají úplně v pohodě. Namazal jsem dosedací plošky pastou na brzdy, ale to byla slepá ulička.

Měl jsem povolený i kotouč a všiml jsem si, že za nábojem je toto:

Obrázek

Předpokládám, že to je čidlo ABS a chová se tak, že se s každou otáčkou náboje lehce zasune a zase vysune. Přišlo mi, že náboj je zezadu nepravidelně tvarován, aby se tohoto čepu dotýkal a hýbal s ním, to je asi v pořádku.

Nějaký nápad? Ložisko?

Díky.

M.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nic se dotýkat ani hýbat nemá. to čidlo snímá magnetický kroužek na tom náboji - to je ten hnědy plast zezadu náboje.
Náboj vypadá celkem nově, co je to za výrobce vyčteš to na něm ? není v ložisku po dotažení vůle ?
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

To není můj náboj, ten vypadá brutálně hůř. Ok, takže pravděpodobně je zničený ten kroužek. Mám to teď u mechanika, tak na to koukne. Díky moc.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Kdyby byl zničený kroužek tak bude svítit ABS, jestli je po dotažení náboje vůle v kole tak že to dře o čidlo ABS je to na výměnu ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A proč to nemůže dělat destička, nebo brzda se zatuhlým pístkem, protože přibrzďuje? A když zabrzdíš je samozřejmě klid..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše:A proč to nemůže dělat destička, nebo brzda se zatuhlým pístkem, protože přibrzďuje? A když zabrzdíš je samozřejmě klid..
tam píše že desku už mastil/dosedací plocha deska, držák třmenu a nic/
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Pískání od zadního kola, při brždění zmizí B7 variant

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="the_miracle"]
pořádku.

Nějaký nápad? Ložisko?

chce to mít přehled o házivosti kotouče a pod je tak změřit i náboj

nasad úchylkoměr a měř, hodnoty sem napiš, chce to taky mikrometr a měřit tlouštku kotouče jestli není někde vymletý, několik měření dokola kotouče,

pak napiš značku destiček, jestli je tam nějaká kokotina lisovaná z nedozrálého bambusu a kovového odpadu :roll: co já se stím natrápil (wallbash)
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak to skutečně dělal kroužek ABS, který dřel čidlo. Jak se to povedlo, nevím. Bohužel nemám ty M14 a M18 nástavce, tak jsem se na to nemohl podívat sám... (už jsem si je objednal).

Obrázek

Obrázek
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14269
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Co je to za rok výroby, sice se kroužek úplně nerozdrolil jak na prvních Octavií 2, ale i tak je dost nahnilý a vychýlený od ložiska.
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

2014
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To jsou mi věci, koukám na to jako vůl co je možné u koncernu... :o
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak náboj vyměněn. Koukal jsem na ten starý, ta guma, která je okolo toho kroužku byla v jednom místě prasklá a celé to tak nějak nabobtnalo. Takže snad vyřešeno výměnou náboje.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak nevyřešeno... Ještě se udělaly nové destičky. Byly tam rok ATE i s kotouči. Kupodivu ty desky byly dost sjeté, na to, že rok a cca 15000 km. Daly se Bosch (ATE byly s výřezy, Bosch jsou bez nich, ale pasovaly dobře - byly po ruce). Bohužel, ani to problém nevyřešilo. Naopak. Možná to byla celá ta příčina, proč to popískávalo už před tím, ale teď jsem teprve zjistil, že se zadní kola hřejí. Není to úplný průser, jako že by to hořelo, smrdělo apod., ale ty kotouče jsou daleko teplejší, než přední. dá se na to sáhnout, ale spálí to. A jsou teplé i disky (na ty se sáhnout v pohodě dá). Zkusil jsem znovu projít kalibrací ručky - otevřít, uzavřít a provést test funkčnosti. Diagnostika v pohodě, nic nehlásí. Vše proběhlo bez chyb, ale prostě to asi trochu přibržďuje :-(. Na jízdě to znát není, na heveru se to taky točilo v pohodě navolno. Teplá jsou obě kola stejně. Našel jsem tu podobná témata, ale rozumné řešení žádné. Teď to nepopiskuje, ale občas to začne pískat souvisle. Asi při určité teplotě. Zabrždění ten zvuk vždy přeruší... Měl by někdo nápad? Díky.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14269
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

ATE začalo cca rok/dva zpátky dělat destičky které mají nerezové plíšky pro brzdové destičky odtlačovací, tedy se plíšky dají do držáku třmenu a do nich destičky, ale plíšky mají takovou zpětnou pružinu, která pořád mírně odtlačuje destičku od kotouče, psali v bulletinu právě že to je kvůli ohřevu a pískání a vůbec hluku.
Pak se tedy plíšky při ojeté destičce vyhodí a dají nové, protože zpětná pružina je jednorázová.
ATE 602749
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Prosím vás, jak se projevuje, pokud se poškodí ta jednotka parkovací brzdy tím, že se při tom otevírání, zavírání a testu nepočká těch 30 vteřin? Ještě jsem s tím blbnul a ve stresu to asi udělal dřív a teď se mi občas nepovede s jednotkou spojit. Pokud se to podaří, žádné chyby ale nepíše. Mám rok 2014, jestli to něco znamená. Jinak ještě jsem zkoušel, jak se točí zadní kola a tady jsou videa obou. Řekl bych, že obě kladou podobný odpor. Určitě to není úplně navolno, ale to si myslím, že je v pořádku. Díky moc.

https://streamable.com/2ga01a

https://streamable.com/7ob5ir
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“