Pískání od zadního kola, při brždění zmizí B7 variant
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Pískání od zadního kola, při brždění zmizí B7 variant
Řeším problém s popískáváním od zadního pravého kola na Passatu B7. Je to patrné na videu zde:
https://streamable.com/qp25vg
Většinou to dělá až po pár km, takže asi až se to prohřeje a reaguje to na natočení volantu. Víc to dělá při lehkém natočení doprava. Rychlost přílič nerozhoduje, ale nejlépe je to slyšet okolo 50 kmh. Brzdy jsou tam rok (kotouče i desky Ate), měl jsem destičky venku, vypadají úplně v pohodě. Namazal jsem dosedací plošky pastou na brzdy, ale to byla slepá ulička.
Měl jsem povolený i kotouč a všiml jsem si, že za nábojem je toto:
Předpokládám, že to je čidlo ABS a chová se tak, že se s každou otáčkou náboje lehce zasune a zase vysune. Přišlo mi, že náboj je zezadu nepravidelně tvarován, aby se tohoto čepu dotýkal a hýbal s ním, to je asi v pořádku.
Nějaký nápad? Ložisko?
Díky.
M.
https://streamable.com/qp25vg
Většinou to dělá až po pár km, takže asi až se to prohřeje a reaguje to na natočení volantu. Víc to dělá při lehkém natočení doprava. Rychlost přílič nerozhoduje, ale nejlépe je to slyšet okolo 50 kmh. Brzdy jsou tam rok (kotouče i desky Ate), měl jsem destičky venku, vypadají úplně v pohodě. Namazal jsem dosedací plošky pastou na brzdy, ale to byla slepá ulička.
Měl jsem povolený i kotouč a všiml jsem si, že za nábojem je toto:
Předpokládám, že to je čidlo ABS a chová se tak, že se s každou otáčkou náboje lehce zasune a zase vysune. Přišlo mi, že náboj je zezadu nepravidelně tvarován, aby se tohoto čepu dotýkal a hýbal s ním, to je asi v pořádku.
Nějaký nápad? Ložisko?
Díky.
M.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Pískání od zadního kola, při brždění zmizí B7 variant
[quote="the_miracle"]
pořádku.
Nějaký nápad? Ložisko?
chce to mít přehled o házivosti kotouče a pod je tak změřit i náboj
nasad úchylkoměr a měř, hodnoty sem napiš, chce to taky mikrometr a měřit tlouštku kotouče jestli není někde vymletý, několik měření dokola kotouče,
pak napiš značku destiček, jestli je tam nějaká kokotina lisovaná z nedozrálého bambusu a kovového odpadu co já se stím natrápil
pořádku.
Nějaký nápad? Ložisko?
chce to mít přehled o házivosti kotouče a pod je tak změřit i náboj
nasad úchylkoměr a měř, hodnoty sem napiš, chce to taky mikrometr a měřit tlouštku kotouče jestli není někde vymletý, několik měření dokola kotouče,
pak napiš značku destiček, jestli je tam nějaká kokotina lisovaná z nedozrálého bambusu a kovového odpadu co já se stím natrápil
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Tak nevyřešeno... Ještě se udělaly nové destičky. Byly tam rok ATE i s kotouči. Kupodivu ty desky byly dost sjeté, na to, že rok a cca 15000 km. Daly se Bosch (ATE byly s výřezy, Bosch jsou bez nich, ale pasovaly dobře - byly po ruce). Bohužel, ani to problém nevyřešilo. Naopak. Možná to byla celá ta příčina, proč to popískávalo už před tím, ale teď jsem teprve zjistil, že se zadní kola hřejí. Není to úplný průser, jako že by to hořelo, smrdělo apod., ale ty kotouče jsou daleko teplejší, než přední. dá se na to sáhnout, ale spálí to. A jsou teplé i disky (na ty se sáhnout v pohodě dá). Zkusil jsem znovu projít kalibrací ručky - otevřít, uzavřít a provést test funkčnosti. Diagnostika v pohodě, nic nehlásí. Vše proběhlo bez chyb, ale prostě to asi trochu přibržďuje . Na jízdě to znát není, na heveru se to taky točilo v pohodě navolno. Teplá jsou obě kola stejně. Našel jsem tu podobná témata, ale rozumné řešení žádné. Teď to nepopiskuje, ale občas to začne pískat souvisle. Asi při určité teplotě. Zabrždění ten zvuk vždy přeruší... Měl by někdo nápad? Díky.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
ATE začalo cca rok/dva zpátky dělat destičky které mají nerezové plíšky pro brzdové destičky odtlačovací, tedy se plíšky dají do držáku třmenu a do nich destičky, ale plíšky mají takovou zpětnou pružinu, která pořád mírně odtlačuje destičku od kotouče, psali v bulletinu právě že to je kvůli ohřevu a pískání a vůbec hluku.
Pak se tedy plíšky při ojeté destičce vyhodí a dají nové, protože zpětná pružina je jednorázová.
ATE 602749
Pak se tedy plíšky při ojeté destičce vyhodí a dají nové, protože zpětná pružina je jednorázová.
ATE 602749
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Prosím vás, jak se projevuje, pokud se poškodí ta jednotka parkovací brzdy tím, že se při tom otevírání, zavírání a testu nepočká těch 30 vteřin? Ještě jsem s tím blbnul a ve stresu to asi udělal dřív a teď se mi občas nepovede s jednotkou spojit. Pokud se to podaří, žádné chyby ale nepíše. Mám rok 2014, jestli to něco znamená. Jinak ještě jsem zkoušel, jak se točí zadní kola a tady jsou videa obou. Řekl bych, že obě kladou podobný odpor. Určitě to není úplně navolno, ale to si myslím, že je v pořádku. Díky moc.
https://streamable.com/2ga01a
https://streamable.com/7ob5ir
https://streamable.com/2ga01a
https://streamable.com/7ob5ir
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014