Lithiova baterie do moto

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Lithiova baterie do moto

Příspěvek od hansdob »

Koukal jsem na nabídku baterii do motorky. Často se pro ne nabízí lithiova baterie. Na ni předpokládám musí být jiná nabiječka a jak je to s jejím dobijenim za jízdy z původního alternatoru???
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Dobíjení z původního alternátoru je bez problémů. Co bys tam chtěl vymejšlet?
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ptám se.

Ze zásuvky jiná nabíječka ale nabíjení během roku v moto stejně? Jak to??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nejlepší nabíječka je laboratorní zdroj.
Dnes je v módě samá chytrost s různejma pulzama a to lítijofka nerada. Taky různý desulfatační udržovací režimy lítijofka nemá ráda.
Oct asv 2000, DieselPower
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

lionku mam ve 4kole už cca 10 let a gut. Občas zapomenu zaplej klíč,tak se to vybije do mrtva. Tak to trafem trochu nabiju,aby se chytla lidlacka nabíječka a ok. Moc teda nejezdim a je to mala baterka,500 kilo kolka 1 vál,tak nevim,jak ve velky mašině,ale za mě dobrý.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

JE V TOM DNES NEKONEČNÝ BORDEL, KÁMOŠ MÁ NĚKOLIK MOTO, 6 V, 12v , jedna je klasická, druhá gelová, atd., potom startovací, jedna má ukostření plus, druhá klasiku minus, on tam běhá jako magor, ty sráče moderní doby z Číny -ty dobíječky automatiky, pořád něco udržuje, teď má k tomu auta, stroje většinou stojí takže guláš jak se patří. všude lejou do hlavy, jaké napětí baterka má mít , když je o.k. , když to nemá tak vyšiluje, atd. atd. Ty trafíčka jsou samozřejmě k hovnu, protože to lže, klasická baterka má plynovat, což trafo nedokáže...Dle mého názoru má motocykl mít baterii takovou, jakou přepokládal výrobce, všechny samo inovace jsou k prdu. Alternátor nealternátor jde o celý komplex dobíjení..Já mám výhodu, mám klasickou baterii 6V , silnější dráty a vykuř a zakukej, vše funguje předpisově a na šlápnutí... :)
nepropadat panice...
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

pro upřesnění, nabíječka na gelovky z lidlu nenabije,pokud napětí klesne asi pod 10 v,tak prázdnou baterku,třeba zrovna tu lionku,připojim na chvilku na malý trafo.Mam od přenosnyho dvd nebo to vemu od zdravý baterie,aby se ta lidl chytla. Nemyslel sem obyč trafo autonabiječku. Takže tu lionku nabíjim do plna jen nabiječkou na gelovky. A 4kola nemá poblem s dobijenim baterky ani startem.
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 718
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Příspěvek od passion »

Nečítaš návod. Mám ju doma a funguje to od 7,5V ako píšu.

Obrázek

Obrázek
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

tak nepamatoval sem si to přesně,prostě připojim a když se nechytne,tak to spojim,jak píšu vejš.Hlavně když je uplně prazdná,tak co podle návodu? To by nesepla ani za měsíc a podle navodu je vpiči.Ale neni,autobaterky se většinou vzpamatujou,ty obyč teda. Ale hansdob se asi zrovna nezajímal vo to,kdy a jak spíná nabíječka z lidlu :D
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

jericho-3 píše:JE V TOM DNES NEKONEČNÝ BORDEL, KÁMOŠ MÁ NĚKOLIK MOTO, 6 V, 12v , jedna je klasická, druhá gelová, atd., potom startovací, jedna má ukostření plus, druhá klasiku minus, on tam běhá jako magor, ty sráče moderní doby z Číny -ty dobíječky automatiky, pořád něco udržuje, teď má k tomu auta, stroje většinou stojí takže guláš jak se patří. všude lejou do hlavy, jaké napětí baterka má mít , když je o.k. , když to nemá tak vyšiluje, atd. atd. Ty trafíčka jsou samozřejmě k hovnu, protože to lže, klasická baterka má plynovat, což trafo nedokáže...Dle mého názoru má motocykl mít baterii takovou, jakou přepokládal výrobce, všechny samo inovace jsou k prdu. Alternátor nealternátor jde o celý komplex dobíjení..Já mám výhodu, mám klasickou baterii 6V , silnější dráty a vykuř a zakukej, vše funguje předpisově a na šlápnutí... :)
To se ti to startuje, když baterku vlastně nepotřebuješ...
Jinak nevím, co máš s bordelem. Je to jak s motorovým olejem. Do každého motoru patří něco. S něčím lepším chybu neudělaš. Já mám lítiovku v motorce kvůli hmotnosti. 5 kg vs 500g. Jednodušší údržba, skladování, montáž, umístění a slibujou i delší životnost. Teď kroutí pátou sezónu...
Oct asv 2000, DieselPower
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Potřebuju, mám bateriové zapalování, nahoře malé dynámkou 6V 45 W v kterém je i relé. Jinak samozřejmě magnetka je vítězství rozumu, baterku můžeš zahodit , vše je mechanické a spolehivé. Ale to bohužel nemám. Ale v dnešní realitě je to jinak a já v tom plavu a to už jen proto, že mě to prudí. Zrovna teď kámoš má voňavku Moto Guzzi Californii 1100ccm. A jede jednou za rok někdy ani to ne. A minulý týden, když ji chtěl předvézt, co je to za housličky zatočila a prd..Baterka rychlá smrt, , vyjel s ní snad jednou.Dal tam jinou a moto ani neblaflo, tak tam jedu, co zase je. Pořád mu říkám, to co nejezdí, má vždy problém, stejně jako když dlouho ne.ukáš, tak jsi nervozní, jak to půjde. Já modernu nechci, jsem odkázán na shluk obvodů a doteků, nehledě na to, že bych se zabil při opojení z jízdy.. (LOL)
nepropadat panice...
mountune
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 26 črc 2017, 09:14
Bydliště: Kladno

Příspěvek od mountune »

Všimnul jsem si Jericho, že skoro vždy máš kámoše u kterýho jsi zrovinka nedávno byl a řešil nějaký problém týkající se aktuálního tématu. Náhoda? To máš tolik kamarádů? Takový hovado? 😁
burton.b
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Příspěvek od burton.b »

Uměl by někdo poradit jakou tuto baterii co nejmenší a nejlehčí do moto kde není startér? Zdá se mi zbytečné vozit klasickou olověnou.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Příspěvek od volvo pan »

co maš za stroj? no asi klidně ta nejmenši,co je na prodej jako motorkova. Jinak jako jedna možnost je,že když krosky nemaj vubec nic a taky běžely,teda ještě nedávno nemely,ted už cpou všude starter, tak myslim,že by cokoliv s nakopavačkou mohlo jit zapojit i bez potřeby baterky. Vahově je na tom lionka skoro jak prazdna krabice od normalni.
burton.b
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Příspěvek od burton.b »

Je to Suzuki DR250 rok 83. Bez baterky nevím zda by časem něco neodešlo.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“