Opel Meriva demontáž přepínacích páček!!!

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Opel Meriva demontáž přepínacích páček!!!

Příspěvek od kaad »

Zdravím. U Opel Meriva A r.v. 2005 přestal fungovat posilovač řízení. Sehnal jsem starší funkční a chci ho vyměnit. je to vcelku i s hřídelí volantu a ,,držákem" přepínacích páček a já teď potřebuji ten držák sundat a dát tam ten původní z vozu i se spínací skříňkou. Nedaří se mi ho ovšem sundat. Nemá někdo tušení, jak to tam drží. Jestli pomůže jen vyklepnout ten příčný dutý kolík průměr asi 3mm? Nerad bych to nějak znásilňoval. je to všechno jen plast. Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak řízení už mám namontováno v autě. Ale řeknu ten kdo to vymyslel musel mít přinejmenším IQ žížaly. Např. dávat tam ten levý šroub to je zážitek na celý život. Ani gola, ani straňák, ruku tam nestrčíte vidět je tam velké ho.no, takže trefit se na závit.... opět se mi potvrzuje moje rčení a sice, že : co inženýr to dement. Ostatně já jsem zastáncem hydraulických posilovačů. U těch není problém najet 500tis km. To elektrický nedá i kdyby byl celý ze zlata. Začali to kundit už u Fábií tou kombinací hydrauliky s elektrikou a těma elektrickýmy to dorazili úplně. Co je elektrické stálo vždycky za prd. Tak jako i dnes lživě vychvalované elektromobily.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně, údajně je to kvůli úspoře paliva ..A je vidět, jak spolu s el. auty dochází měď, staré servo bylo jen kus železa, panceřové trubky a trochu kapaliny..A dnes samé el. motory a alternátory jako stodoly a člověk má obavu, aby od nových systémů nedostal pecku..Doba, kdy člověk byl potěšen, jací jsou konstruktéři pašáci a jak jim to myslí je pryč. Ono jim to myslí, ale jinak a jinde.. :)
nepropadat panice...
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

To máš pravdu. Chápu, že jsou hnáni požadavky dnešní doby, ale někdy to jde opravdu řešit mnohem jednodušeji než to ono vymysleli. Tak třeba když už jsme u té Merivy: umístnit pojistky, (které patří do základní údržby auta a měly by být tudíž co nejpřístupnější) do prostoru za přední tlumič, který je schovaný pod plastem hluboko v pod předním sklem no to je vrchol demence. A co se týká třeba těch elektromobilů: kámoš jeden takový má. Letos s tím byli v Chorvatsku. Ono to má sice dojezd cca 480km, ale musí se jet ve dne nesmí pršet, aby nemusely pracovat stěrače nesmí být horko, aby nemusela pracovat klima... za cestu tam a zpět dobíjeli 9x a stálo je to něco kolem 4500 Kč. Když jsem byl loni v Monze na F1 Fiatem Ulysse 2,0JTD natankoval jsem v Mikulově plnou, což je 80L a dojel jsem tam a zase zpět v Mikulově jsem znovu dotankoval a pohoda. Najeli jsme nějakých 2000 km, protože jsme byli i v Maranelu. Nafta stála tenkrát tuším 32 Kč.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="kaad"]Např. dávat tam ten levý šroub to je zážitek na celý život. Ani gola, ani straňák, ruku tam nestrčíte

Já by v Hulíně kvůli nápravě pezot, se ptám borca jak se dá za hodinu přehodit???já se stín jebal pět hodin

Prej pro nás to už není nechte to mladším ;)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Ještě mám jednu otázku: pokud jsem tam namontoval starší (funkční) posilovač, který nebyl rozdělaný a nemusím tudíž dělat nastavení počítačem. Kontrolka EPS ovšem stále svítí a servo nefachčí dokud nevymažu závadu z registru. Je to tak?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Z toho auta mně jebne. na palubce stále svítí EPS a nejde vymazat, protože diagnostika píše: ,,řídící jednotka neodpovidá." Všechny ŘJ normátně načtu, jak Delphinou, tak OP.comem. Ale posilověč řízení prostě neodpovidá. Silový proud na motorek jde, ale když zapnu zapalování měl by jít ovládací proud na ten bílý konektor, ne? Nemáte někdo schéma zapojení toho posilovače. bez toho je to měření k ho.nu. Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak, jak vidím Merivám tu nikdo moc nehoví. No, ani se nedivím. Já bych to nekoupil ani se zlatou cihlou v kufru. na netu najdete schémata na Vectru, Astru, Zafiru, ale meriva je asi v utajení. Já mám sice nějaký servisní manuál ve Španělštině, ale ten je k ničemu. Co jsou kde za druhy svarů na karoserii tam je ale el. schéma ani jedno. A o el. posilovači úplné kulové. Potřebuju vědět kde jde cesta k posilovači resp. k jeho ŘJ. Mně tam prostě po zapnutí klíčku nejde absolutně nic. Je to úplně hluché. Na modrý konektor jde silový proud do motorku. Na malý bílý konektor jde signál ze snímače a na ten větší bílý by mělo jít ovládací napětí od svorky 15. Ale jestli to jde ještě pčes nějaké relé, pojistku...? Relé i pojistky jsem měl všechny venku a jsou OK. Fakt nemá nikdo žádné schéma???
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Odpovědět

Zpět na „Opel“