OII diagnostika BXE 1.9TDi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Dobrý den,
Pro přehlednost jsem všechny problémy uvedl zde do prvního příspěvku:
zdědil jsem OII, 1.9 TDi 77kW, kód motoru BXE, VIN TMBGS21Z172015090.
Problém č. 0: Rozhodl jsem se podívat na stav žhavičů a zjistil jsem následující:
Pokud mám motor před sebou:
1. prvni zleva, druhý a čtvrtý má nekončný odpor. Třetí má cca 1,5 ohm.
2. pokud otočím klíčem na první polohu, tak měřím napětí, tak naměřím: 11,9; 11,9; 1,3; 0,7 V;
3. pokud vytáhnu klíček tak měrím: 12,4; 12,4; 4,6; 0,7V;
4. Mám kontaktní můstek 038 971 782 C (budu měnit, ty plastové odbočky ke žhavičím jsou ulomené);

Neznám odpověď na následující otázky:
1. Objednaj jsem už žhaviče N 10591603 ( https://www.cc-autodily.cz/svicka-zhavici-5 ) asi na 5V? Na internetu jsem našel, že jsou žhaviče na 5V i na 12V. Jak zjistím, které jsou tedy ty správné? Jedině demontáži?
2. Nemá někddo schéma, abych dohledal proč mám různé napěťové úrovně? Pomůže výměna relé žvanění (038 907 281 D)?=> problém vyřešen výměnou žhavičů.
Nikde jsem nedopátral, jak lze provést test přes jednotku?

Při zapojení diagnostiky jsem narazil na několik následujících chyb:
1.
Addresa 01: Motor Labely: SVO\03G-906-016-BKC.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 03G 906 021 LB HW: 03G 906 021 LB
Systém a/nebo verze: R4 1,9L EDC G000AG 8501
Kódování: 0000078
Èíslo dílny: WSC 66565 257 00032
VCID: 6ADB77AF457FE01F18-803E
1 nalezena chyba:

053273 - Rídicí jednotka sdruž. prístroju
U1019 - 000 - chybející signál hladiny/teploty oleje
info o závadì:
Stav závad: 01100000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340433 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 15:30:27

info o závadì:
Otáèky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napìtí: 12.01 V
Provozní stav: 00101000
Provozní stav: 00000000
Provozní stav: 00000000
Teplotu oleje jsem někde našel. Mám chápat, že mi nefunguje senzor hladiny oleje? Když chybu smažu, tak se okamžitě ukáže znovu.
=> předpokládám, že se jedná o tento 1J0 907 660 F senzor (dokáže to někdo potvrdit?) a tedy při výměně oleje ho nechám vyměnit.

2. Addresa 25: Imobilizér Labely: SVO\1K0-920-xxx-25.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 1Z0 920 842 D HW: 1Z0 920 842 D
Systém a/nebo verze: IMMO VD1 1610
Kódování:
Èíslo dílny: WSC 00000 000 00000
VCID: 387F9DE74B53828F5E-806C
Závady byly smazány

1 nalezena chyba:
00003 - ridici jednotka
014 - defekt
info o závadì:
Stav závad: 01101110
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 174601 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 10:44:09
Tato chyba nelze smazat. Dá se s tím něco udělat?


3. Addresa 7D: Pøídavné topení Labely: SVO\1K0-963-235.lbl
Objednací èíslo øídící jednoky: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
Systém a/nebo verze: PTC-Element 0404
Kódování:
Èíslo dílny: WSC 00000 000 00000
VCID: 2D51BCB3B41137273D-8078
1 nalezena chyba:

00361 - topne teleso pro pomocne topeni (Z35)
014 - defekt
Dá se s tím něco udělat?=> vyřešeno přepájením odporů a topných spirál - chyba šla nyní smazat. Otestováno a funguje.


4.
000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno - Sporadická
info o závadì:
Stav závad: 00110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340479 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 11:59:39

info o závadì:
Otáèky: 2268 /min
Rychlost: 104.0 km/h
Výkon/klapka: 54.9 %
Napìtí: 14.36 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2029.8 mbar
Tlak: 1560.6 mbar

000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno
info o závadì:
Stav závad: 01110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 2
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340512 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 15:42:56

info o závadì:
Otáèky: 2268 /min
Rychlost: 103.0 km/h
Výkon/klapka: 65.9 %
Napìtí: 14.06 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2193.0 mbar
Tlak: 1621.8 mbar

měnil se EGR, měnilo se turbo a mám z vrakáče blok magnetického ventilu (6Q0906625E). Nic nepomohlo. Když mám nyní diagnostiku, mám nějaká data snímat, aby se zjistilo co přesně to způsobuje? Auto je po chipu.

Děkuji za jakoukoliv pomoc.
admin píše:Téma jsem rozdělil a bod 4 byl přesunut sem.
Naposledy upravil(a) Wajzzy dne 29 říj 2021, 18:53, celkem upraveno 8 x.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Byť ty žhaviče jsou 5v, tak zprvu je relé žhavení nakrmí voltama a pak polevuje, každopádně bych napětí raději měřil při zátěži žhavičema.
Nicméně, pokud se vezme kablík z baterie a škrtne o kolík žhaviče, tak jiskří některé, případě které žhaviče píše diagnostika v chybě?
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

já žhaviče kontroluju jednoduše
žárovka 12V-5W jeden konec odpojený žhavič od elektriky druhý konec plus baterie
pokud žárovka jasně svítí žhavič je o.k.
pokud nesvítí je mrtvej
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Příspěvek od Wajzzy »

Způsobu na ověření je více.
Zapojeni na tvrdo potvrdilo ohmicke měření: 1,2 a 4 nejiskri a 3 jiskri.
Je divné,že když jsem si s tím hrál o víkendu, tak při demontáži můstku jsem kontaktama zavadil o blok motoru a zajiskrilo se, ale jiskril pouze 3 kontakt ( bez kličku v zapalovani). Dnes jsem zkoušel s klíčem v zapalování i bez a nic.
Diagnostiku snad budu mít ve středu.
Uživatelský avatar
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3508
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Zhavice jsou 5V a diag ti ukaze ktera je vadna
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII žhaviče BXE 1.9TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Sehnal jsem si diagnostiku. Pořadí mi někdo, jak otestuji žhaviče?
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Při zapojení diagnostiky jsem narazil na několik následujících chyb:
1.
Addresa 01: Motor Labely: SVO\03G-906-016-BKC.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 03G 906 021 LB HW: 03G 906 021 LB
Systém a/nebo verze: R4 1,9L EDC G000AG 8501
Kódování: 0000078
Èíslo dílny: WSC 66565 257 00032
VCID: 6ADB77AF457FE01F18-803E
1 nalezena chyba:

053273 - Rídicí jednotka sdruž. prístroju
U1019 - 000 - chybející signál hladiny/teploty oleje
info o závadì:
Stav závad: 01100000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340433 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 15:30:27

info o závadì:
Otáèky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napìtí: 12.01 V
Provozní stav: 00101000
Provozní stav: 00000000
Provozní stav: 00000000
Teplotu oleje jsem někde našel. Mám chápat, že mi nefunguje senzor hladiny oleje? Když chybu smažu, tak se okamžitě ukáže znovu. Poradi mi někdo jaký je to díl?

2. Addresa 25: Imobilizér Labely: SVO\1K0-920-xxx-25.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 1Z0 920 842 D HW: 1Z0 920 842 D
Systém a/nebo verze: IMMO VD1 1610
Kódování:
Èíslo dílny: WSC 00000 000 00000
VCID: 387F9DE74B53828F5E-806C
Závady byly smazány

1 nalezena chyba:
00003 - ridici jednotka
014 - defekt
info o závadì:
Stav závad: 01101110
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 174601 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 10:44:09
Tato chyba nelze smazat. Dá se s tím něco udělat?

3. Addresa 7D: Pøídavné topení Labely: SVO\1K0-963-235.lbl
Objednací èíslo øídící jednoky: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
Systém a/nebo verze: PTC-Element 0404
Kódování:
Èíslo dílny: WSC 00000 000 00000
VCID: 2D51BCB3B41137273D-8078
1 nalezena chyba:

00361 - topne teleso pro pomocne topeni (Z35)
014 - defekt
Snažil jsem se chybu smazat a vyskočilo následující okno
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (69.95 KiB) Zobrazeno 1779 x
.Dá se s tím něco udělat?

4.
000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno - Sporadická
info o závadì:
Stav závad: 00110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340479 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 11:59:39

info o závadì:
Otáèky: 2268 /min
Rychlost: 104.0 km/h
Výkon/klapka: 54.9 %
Napìtí: 14.36 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2029.8 mbar
Tlak: 1560.6 mbar

000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno
info o závadì:
Stav závad: 01110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 2
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340512 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 15:42:56

info o závadì:
Otáèky: 2268 /min
Rychlost: 103.0 km/h
Výkon/klapka: 65.9 %
Napìtí: 14.06 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2193.0 mbar
Tlak: 1621.8 mbar
měnil se EGR, měnilo se turbo a mám z vrakáče blok magnetického ventilu (6Q0906625E). Nic nepomohlo. Když mám nyní diagnostiku, mám nějaká data snímat, aby se zjistilo co přesně to způsobuje? Auto je po chipu.

Děkuji za jakoukoliv pomoc.
Naposledy upravil(a) Wajzzy dne 27 říj 2021, 20:41, celkem upraveno 3 x.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od venca.6 »

Imo
00003 - ridici jednotka
014 - defekt
nabíhá většinou při zásahu do budíků, manipulace s km apod
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Ad 3. Pravděpodobně vadný díl 1K0 963 235 E
Zde snad návod na opravu viewtopic.php?t=140784
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Source »

1. Daj si updatnúť sw v motorovej jednotke na 9251 - je to oprava pošklbávania pri určitých otáčkach. Je to presne pre tvoju RJ, a ak ti to zatial nerobí tak určite bude.

2. Chyba v telese PTC sú studené spoje na topnom telese, dá sa to opraviť a bude to fungovať.

3. Chyba v adrese 25 sú na 99% stočené km, tato chyba presne vtedy zostáva zapísaná
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Ad 0. dokáže mi někdo poradit, jak udělat test žhavičů přes VCDS?
AD 1. jedná se o tento 1J0 907 660 F senzor?
AD 2. zkusil jsem vyčíst údaje o stavu km a plus mínus odpovídají.
1.JPG
1.JPG (27.8 KiB) Zobrazeno 1569 x
2.JPG
2.JPG (29.22 KiB) Zobrazeno 1569 x
Pokud jsou stočené budíky, tak s tím nic už asi neudělám. Lze nějak odstranit ta chyba a nebo to už tam bude dokud se nevymění budíky? Mám jeden poznatek: všiml jsem si, že plexi budíků pravděpodobně někdo otřel zevnitř a zanechalo to mapy - je jednoduchý to rozdělat, abych to vyleštil?
AD 3. odpory a topné spirály jsem opakovaně přepájel. Chyba lze nyní odstranit. Pro ty co to budou dělat poprvé, je potřeba otočit klíčkem a klimatizaci nastavit na maximální teplotu - počkat, až se klapky přenastaví a následně vypnout, rozpojit baterku a může se začít demontovat (navíc je potřeba povolit čroubek který je schován za popelníkem).
AD 4. dokáže mi s tímto největším problémem někdo pomoc?
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Source píše: 27 říj 2021, 02:04 1. Daj si updatnúť sw v motorovej jednotke na 9251 - je to oprava pošklbávania pri určitých otáčkach. Je to presne pre tvoju RJ, a ak ti to zatial nerobí tak určite bude.
neztratím updatem sw chipu?
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od Source »

Stratíš, ale keď ti auto začne pošklbávať v určitých otáčkach tak si spomeň na toto odporúčanie :D je to presne update softu kvôlu tomuto problému
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: OII diagnostika BXE 1.9TDi

Příspěvek od reesha »

(offtopic)

Musím ocenit uživatele Wajzzy za naprosto super první příspěvek včetně doplnění řešení. Víc takových by fóru prospělo a děkuji za to.

Mám ale jednu výhradu. Je škoda, že se téma jmenuje Diagnostika BXE, což je v podstatě nic neříkající. A ještě větší škoda, že řešených problémů je více a tím pádem pro kohokoliv dalšího, kdo bude mít stejný problém, nebude lehké toto téma dohledat. Preferoval bych rozdělení do více témat, s patřičným názvem, tak aby to mohlo pomoci lidem hledající konkrétní problém. :roll:

Nakonec jsem téma alespoň částečně rozdělil. Nové téma ohledně turbotlaku je tady
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“