Fejkovej olej VW
Napsal: 03 říj 2021, 13:41
Napíši sem svojí poslední zkušenost s "originál" olejem VW na svoje PD.
Delší dobu jsem měl problém objednat na svoje PéDéčko originál olej VW s normou 505.01 v maloobchodní síti.
Když mi před nedávnem švagr nabídl, že mají nového dodavatele a ten ten olej má, neváhal jsem a objednal rovnou 4 kanystry, abych nemusel chvíli řešit, kde ten olej seženu před další výměnou.
Ještě během výměny jsem si k oleji čichnul a ucítil jsem nezvyklý smrad a tak jsem vytáhnul litrovku skutečně originál oleje od VW zakoupený u prodejce Škoda a ten k mékmu údivu vůbec nesmrděl. Vzal jsem tedy i kanystr oleje Castrol, kde byl ještě zbytek oleje, který používal švagr a ten taky nesmrděl.
Přemýšlel jsem, kde jsem už ten smrad cítil, až jsem si vzpoměl na prodejce olejů v Brně, kam jsem jezdil nakupoval oleje do firemního kompresoru a jejich sklad se sudy olejů smrděl úplně stejně.
Začal jsem mít pochybnosti, ale olej už byl v autě a jiný krom těch dalších tří kanystů jsem neměl a tak jsem to risknul a jezdil.
Před pár dny jsem slyšel jak mi z motoru lezou podivné zvuky, které jsem naposledy slyšel na své felicii když jsem jí zapoměl vyměnit olej a na původním jsem najel kolem 20 000 km.
Jel jsem tedy hned do garáže a znovu vyměnil olej, bohužel opět za ten fajkový originál s tím, že aspoň poznám zda byl problém v oleji či ne.
Po výměně motor krásně stichl a tak jsem jen kouknul do záznamů kdy jsem olej měnil a kolik jsem na ten fejkový najel a bylo to lehce přes 5000 km.
Píši to sem raději proto, aby pokud uvažujete o originál VW oleji z maloobchodní sítě, raději si ušetřete peníze a jděte do značky které se nepančují.
Kanystr neměl ani pod víčkem hliníkovou fólii, jako důkaz že jste první kdo do toho kanystru leze.
Na netu jsem našel video jednoho slováka, který řešil to samé a dopátral se k tomu, že tyto "originál" oleje VW vyrábí v Polsku a výrobce nevidí problém v tom, že kanystr nemá hliníkovou folii pod výčkem jako další ochranu.
Olej jsem pořídil v nákupu za 800,- Kč/5litrů, podotýkám v nákupu, pultovka je jinde.
Já už teď vím jedno jistě, co nejdřív půjde do motoru skutečně kvalitní olej a tenhle rádoby "originál" budu používat jen jako proplachovací, protože ať jsem použil olej od jakého koliv výrobce, Castrol, Valvoline, Shell tak ani na jeden nevydával motor takové pazvuky ani po 12 000 ani po 15 000 km jako na tento po 5000 km.
Na VW jsem přešel proto, že jako jeden z mála nabízel olej pro PD motory pouze bez DPF, všichni ostatní už začali michal ty řídké sračky kterým DPF nevadí.
Nejspíš jsem měl doteď štěstí na originál oleje VW, ale poslední nákup mě vyškolil a nyní už originál jen ze sítě VW či Škoda a nebo úplně jiní výrobci.
Delší dobu jsem měl problém objednat na svoje PéDéčko originál olej VW s normou 505.01 v maloobchodní síti.
Když mi před nedávnem švagr nabídl, že mají nového dodavatele a ten ten olej má, neváhal jsem a objednal rovnou 4 kanystry, abych nemusel chvíli řešit, kde ten olej seženu před další výměnou.
Ještě během výměny jsem si k oleji čichnul a ucítil jsem nezvyklý smrad a tak jsem vytáhnul litrovku skutečně originál oleje od VW zakoupený u prodejce Škoda a ten k mékmu údivu vůbec nesmrděl. Vzal jsem tedy i kanystr oleje Castrol, kde byl ještě zbytek oleje, který používal švagr a ten taky nesmrděl.
Přemýšlel jsem, kde jsem už ten smrad cítil, až jsem si vzpoměl na prodejce olejů v Brně, kam jsem jezdil nakupoval oleje do firemního kompresoru a jejich sklad se sudy olejů smrděl úplně stejně.
Začal jsem mít pochybnosti, ale olej už byl v autě a jiný krom těch dalších tří kanystů jsem neměl a tak jsem to risknul a jezdil.
Před pár dny jsem slyšel jak mi z motoru lezou podivné zvuky, které jsem naposledy slyšel na své felicii když jsem jí zapoměl vyměnit olej a na původním jsem najel kolem 20 000 km.
Jel jsem tedy hned do garáže a znovu vyměnil olej, bohužel opět za ten fajkový originál s tím, že aspoň poznám zda byl problém v oleji či ne.
Po výměně motor krásně stichl a tak jsem jen kouknul do záznamů kdy jsem olej měnil a kolik jsem na ten fejkový najel a bylo to lehce přes 5000 km.
Píši to sem raději proto, aby pokud uvažujete o originál VW oleji z maloobchodní sítě, raději si ušetřete peníze a jděte do značky které se nepančují.
Kanystr neměl ani pod víčkem hliníkovou fólii, jako důkaz že jste první kdo do toho kanystru leze.
Na netu jsem našel video jednoho slováka, který řešil to samé a dopátral se k tomu, že tyto "originál" oleje VW vyrábí v Polsku a výrobce nevidí problém v tom, že kanystr nemá hliníkovou folii pod výčkem jako další ochranu.
Olej jsem pořídil v nákupu za 800,- Kč/5litrů, podotýkám v nákupu, pultovka je jinde.
Já už teď vím jedno jistě, co nejdřív půjde do motoru skutečně kvalitní olej a tenhle rádoby "originál" budu používat jen jako proplachovací, protože ať jsem použil olej od jakého koliv výrobce, Castrol, Valvoline, Shell tak ani na jeden nevydával motor takové pazvuky ani po 12 000 ani po 15 000 km jako na tento po 5000 km.
Na VW jsem přešel proto, že jako jeden z mála nabízel olej pro PD motory pouze bez DPF, všichni ostatní už začali michal ty řídké sračky kterým DPF nevadí.
Nejspíš jsem měl doteď štěstí na originál oleje VW, ale poslední nákup mě vyškolil a nyní už originál jen ze sítě VW či Škoda a nebo úplně jiní výrobci.