Stránka 1 z 1

Klikovka v háji ?

Napsal: 30 říj 2007, 23:58
od skapetr
Ahoj mám Volvo 850 TDi motor D5252T 103kW naběháno 600tis km, motor až do posledního měsíce bez problému - skvělý tah, bez nároku na provozní kapaliny, bohužel v posledním měsíci začaly být hlučné rozvody proto jsem koupil nadzdvihátka že je vyměním při povolení řemenice se mi naskytl nemilý pohled na klínek který má cca 1mm vakl na každou stranu (ozubené kolo rozvodu na klikové hřídeli), tzn. že zde byl ten problém ale teď co stím ??? motor je bezva nežere olej má tah ale klepe, jak to spravit poraďte ? kde sehnat kliku ? nakolik mě to vyjde ? co takhle to zavařit a udělat novou drážku ? máte s tím zkušennost ? nebo nový motor ... :(

Napsal: 31 říj 2007, 17:31
od Ykka
Většinou stačí vyměnit klínek a ozubenou řemenici, máš to volný i v hřídeli?

Napsal: 31 říj 2007, 21:34
od origoš
Kliku nevařit! Matriál nemá zaručenou svařitelnost. Vyfrézovat novou drážku na druhé straně a dát nové kolečko (+přeznačit). Nový šroub a předepsaným momentem utáhnout.

Napsal: 01 lis 2007, 22:54
od Peete
a hlavne jsou tyto veci vsechny pocementovany...
jak rika origos, nic nevarit, stejne by to zase uletelo

Napsal: 01 lis 2007, 23:18
od origoš
a hlavne jsou tyto veci vsechny pocementovany
Kliky se necementují, čepy jsou indukčně povrchově kaleny. Ta část o které je řeč mívá tvrdost cca 40HRC, takže se do toho frézovat dá. Problém nastane vždy, když není řemenice správně dotažena. Celek musí držet třením, ten klínek to udržet nemůže za žádných okolností.

klikovka v haji

Napsal: 10 pro 2007, 11:21
od skapetr
Ahoj kluci, díky moc za rady, ptal jsem se v cca 10 brusírnách a jen 1 mi řekla že s tím vybroušením klínku o 180st má zkušennost a to u 1,9TDi 4 valvu, tak jsem se rozhodl že to se svým chrochtou ještě jednou zkusím koupil jsem nové kolečko i s klínkem zalepil tekutým kovem a dotáhl přes trubku takže uvídíme

Napsal: 10 pro 2007, 18:56
od origoš
Pokud nebyly poškozené dosedací plochy, tak by to mohlo i držet. V opačném případě a to nechci strašit může být výsledkem potkaný motor.

Napsal: 30 pro 2007, 16:31
od frantisek28
Toto, je jediny problem tohto motoru, ktory inak nema chybu. Mal som ho v A100. Skvely tah, nizka spotreba. Ten motor nic nezastavy, len ... Ale, nemal si poslednu dobu problem so startom? Verim tomu, ze to das do poriadku a bude ti dalej sluzit. Inak, ako ti tu uz radili, ten spoj je tlakovy a nie o tom klinku. Ja som si to nechaval co pol roka preventivne dotiahnut. V servise vedia akym momentom (ale podla toho co som videl, tak asi velkym).