AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pitrs130
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2021, 15:12
Bydliště: Dubí Běhánky

AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od Pitrs130 »

Ahoj
Hledal jsem hledal, ale můj konkrétní problém jsem vyřešený nenašel, pokud to tu je tak se velice omlouvám za zasíraní.

Mám problém s motorem AFN, a to ten, že se při 2500ot začne chvět/vynechávat/tarokovat a začne kouřit (nespálená nafta) po překonání zhruba 3500ot se vše uklidní.
Startuje dobře za studena i za tepla, volnoběh perfektní, výkon v pořádku, akcelerace v pořádku, proběhla kontrola vstřiků-ok, ze zoufalství jsem vyměnil palivový a vzduchový filtr i když jsem věděl že to nikam nepovede.
Bubliny do čerpadla nejdou a v maximálním výkonu motoru je všechno v pořádku, motor neztrácí výkon a kavitace se netvoří.
Průsečík v TDI grafu je na modré, ale střída N108 v bloku 4 je, při zahřátém motoru na 90°C, 79-83% což je hodně, v bloku 000 je na volnoběh v druhém poli +-53 ale při zvýšení otáček na inkriminovanou hodnotu padá k nule a po překonání 3500ot začne stoupat, v kanále 4 při týhle situaci pomalu padá střída až na minimum k 2.8% a po překonání 3500ot začne stoupat ke 40%. Když jedu z kopce a přidám plyn abych udržoval rychlost tak po chvíli začne hulit, z Tatrováckých motorů vím, že když se tohle děje, je na vině špatný předvstřik, což vypadá i na můj případ, zřejmě je přidřenej předsuvník. Ovšem při zkoušce akčních členů předsuvník reaguje plynule, jenže není slyšet až takový rozdíl chodu motoru jako u druhého AFN co mám, taky je po ukončení zkoušky N108 slyšet jak začne v čerpadle chrastit, to mě vede k další myšlence, že může být vychozený samotný ventil nebo nízký tlak paliva který hýbe předsuvníkem.

Chtěl bych Vás požádat o pomoc, zda tohle už někdo řešil a úspěšně vyřešil, děkuji.
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od go.vojta »

vždyt jsis odpověděl sám.. čerpadlo ven a nechat udělat.
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od slovacek.milos »

očmárni N sdělej a mrkni na pružiny bude prasklá
Pitrs130
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2021, 15:12
Bydliště: Dubí Běhánky

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od Pitrs130 »

Chlapi děkuju za rady, čerpadlo mám jiný, mě šlo hlavně o to, jestli nemůže být na vině ještě něco jinýho, přeci jen to není práce na deset minut a s mým puntičkářstvím na čistotu práce s těmahle dílama to bude trvat dvojnásobek času :-D

Ty pružiny mě vůbec nenapadly, je mi stydno :-D

Ještě jednou moc děkuju.
Pitrs130
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2021, 15:12
Bydliště: Dubí Běhánky

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od Pitrs130 »

Dneska jsem vyměnil čerpadlo a nic se nezměnilo.
Upřímně mi dochází nápady,
V původním příspěvku jsem zapomněl zmínit, že se stoupající teplotou motoru se kouření a vynechání rapidně snižuje.
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5947
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od Fantik »

Co kolečko na klice ?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od jericho-3 »

To je fakt, na to se zapomíná. Jeden čas to bylo jako mor..
nepropadat panice...
Pitrs130
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2021, 15:12
Bydliště: Dubí Běhánky

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od Pitrs130 »

Kolečko na klice je v pohodě, je utažený na moment a úhel a řemenice se točí naprosto rovně. Tenhle problém jsem měl na druhým autě ale žádný kouření jsem nepozoroval.

Divný je, že v záběru to nedělá a bezprostředně po dlouhý (5km) jízdě do kopce to už nedělá ani na neutrál, pouze po mírném ochlazení motoru o cca 10°C. Dneska jsem opět ze zoufalství vyměnil čidlo teploty, mám asi čtyři z toho jedno nový, i když mají všechny velmi podobný odpor a při zahřívání se odpor mění u všech stejně tak jsem to stejně prohodil, samozřejmě se nic nestalo.

Taky jsem hodil do ultrazvuku řídící vstřik, taky bez výsledku.

Po odpojení čidla teploty se taky nic nemění, jen údaj o teplotě v ŘJ ten spadne na 42°C a pomalu padá k 38°C. Po odpojení řídícího vstřiku taky žádná změna.

Potom jsem zkontroloval EGR, funguje tak jak má, nechal jsem od něj odpojenej podtlak a pořád hulilo. Myslel jsem, že je zaseklej a do motoru jde zpět moc spalin a je málo kyslíku pro spálení nafty, ale to by zase hulilo černě.

Už fakt nevím...

Zítra ještě zkusím znovu prohodit vstřiky, i když ty co tam jsou tak jsem je kontroloval, práší dobře a otevírací tlak je u všech 190bar, dneska jsem kontroloval ty co mám a tam je taky všechno v pohodě, otevírací tlak 190 a druhá pružina 300bar. Sice to nepomůže ale...😂

------------------------------------------------------------
Moderátor: funkce upravit je funkční tak ji prosím používej.


Omlouvám se, příště upravím 😉

Edit:

Dneska jsem se uchýlil k nastavení předvstřiku podle bloku hodnot 4 podle návodu p. Humla, při zahřátém motoru jsem se pokoušel nastavit požadovanou hodnotu počátku vstřiku tak aby střída byla co nejblíže k minimu, tj. 2.8% to se mi nepodařilo. Pokaždé když jsem překonal hranici minima 2.8%, naklopením čerpadla, tak aby už mohla jednotka korigovat, tak najednou střída vyletěla z 6% k 45%, bez fyzického zásahu do čerpadla. Při zařazení rychlosti a uvedení motoru do záběru pouštěním spojky, začala najednou střída klesat a po odlehčení motoru, opětovnému sešlápnutí spojky, se dostala střída na minimum tj. 2.8%. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování byla střída 48% a pomalu začala klesat k minimu.

Ovšem, a to je zarážející, TDI graf se nijak a ničím nemění a už vůbec ne sám od sebe jako střída, je stále stejný, což vykazuje, že v motoru se mechanicky nic nemění, protože poloha klikové hřídele a čerpadla je vůči sobě stejná. Při TDI grafu se totiž vyřadí korekce předvstřiku a motor jede "natvrdo" z mechanicky nastavených hodnot tj. poloha čerpadla vůči klice, poloha rozvodového kolečka vůči klice a poloha kliky, respektive plechu s výřezy, vůči čerpadlu. Pokud by něco z toho bylo v pohybu, uvolněné a tak, tak se změní i graf.

Edit #2

Dneska vyměněné vstřikovače a změna žádná. Jelikož je to auto manželky, tak s ním nejezdím každej den, ale dneska se mi stalo, že jsem po 5 minutách stání při zahřátém motoru nenastartoval, musel jsem vypnout a zapnout klíček pak jsem s obtížemi nastartoval, chytal se snad válec po válci, z manželky doma pak vypadlo že to dělá často, když přijede k obchodu nakoupí a chce nastartovat tak to občas nechytne, až třeba na potřetí a s obtížemi, jindy to startuje perfektně i ohřátý.

Edit #3

Dneska jsem experimentoval a zjistil, že po odpojení čidla teploty na zahřátém motoru se kouřivost ztratí, sice to pořád trochu smrdí po naftě ale spíš jako by tam nebyl katalyzátor, šedivý dým ala nespálená nafta zmizel.

Edit #4

"Můj deníčku"
Dneska jsem měřil tlaky na teplém motoru a jsou 26-27 barů, podle chytré knihy je motor opotřebený při 19 barech jinak má mít 25-30 barů.
Také jsem měřil tlak oleje, ten je na volnoběh 3 bary a ventil na čerpadle otevírá při 5 barech. Měl jsem podezření na vysoký tlak a nedovírající ventily vlivem natlakovaných hydroštelů.
Sečteno podtrženo, mechanicky je na tom motor ještě dobře, takže zbývá jeho řízení...
Naposledy upravil(a) šulda dne 31 říj 2021, 18:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Sloučení příspěvků.
Pitrs130
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2021, 15:12
Bydliště: Dubí Běhánky

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od Pitrs130 »

Omlouvám se, že tento příspěvek nesloučím, ale když to udělám, tak můžu přijít o rady návštěvníků kteří možná vědí ale nelistují na druhou stránku.

Dneska jsem vyměnil jednotku motoru a nestalo se opět vůbec nic...
TomiAHH
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 20 lis 2023, 19:54

Re: AFN vynechává, kouří, nespálená nafta.

Příspěvek od TomiAHH »

vyrešil jsi to nejak ?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“