Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vladis_cr
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 31 srp 2021, 20:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od vladis_cr »

Včera jsme zkoušeli v zátěži jízdu s autem a potom jsme porovnali se stejným motorem.
Nezdá se nám množství vzduchu. U mého auta se to liší o cca 200+ mg. Bylo to i při jízdě. Nebo je to normální?
received_1042902629876693.jpeg
received_1042902629876693.jpeg (271.57 KiB) Zobrazeno 1200 x
Přílohy
received_955089991769046.jpeg
received_955089991769046.jpeg (176.01 KiB) Zobrazeno 1200 x
received_955089991769046.jpeg
received_955089991769046.jpeg (176.01 KiB) Zobrazeno 1200 x
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od reesha »

Ano ten rozdíl skutečné a požadované hodnoty asi nebude zcela košer, ale takto z toho nic nepoznáme.

Mohl bys poslat nalogované hodnoty (log soubor)? Buď z VCDS nebo z ODISu
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
vladis_cr
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 31 srp 2021, 20:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od vladis_cr »

Pokusím se poslat log, budu muset se domluvit s kamarádem znovu, jen mě ještě bylo řečeno že když je EGR off tak to tu váhu oblbuje zhruba těch 200mg že je to normální, je to pravda ?
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od reesha »

vladis_cr píše: 19 lis 2021, 11:42 Pokusím se poslat log, budu muset se domluvit s kamarádem znovu, jen mě ještě bylo řečeno že když je EGR off tak to tu váhu oblbuje zhruba těch 200mg že je to normální, je to pravda ?
Co se týče oblbování - EGR off by nemělo nic oblbovat, ale je otázka, co tam je nahrané
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od yardarytarda »

Ta absolutní nula je tam naprosto nomální i to že když odpojíš určitý egt senzor že nehlásí chybu.Tam nehledej problém.Váhu budeš mít taky v pořádku.Pokud máš egr off je logické že když nepropouští spaliny zpět do sání tak ti nebude ve volnoběhu kopírovat požadavek.Víc saje čistý vzduch proto větší skutečná hodnota váhy.Velký vliv na spotřebu v nízkém zatížení mají off vířivé klapky-na to tam jsou aby bylo zajištěno lepší hoření v nízkém zatížení.Ty bych rozhodně nevypínal.Pokud má víc jak 160.tisíc udělej preventivně lambdu,vstřiky a bude po problému.
vladis_cr
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 31 srp 2021, 20:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od vladis_cr »

vstřiky jsou v pořádku ty jsme kontrolovali, vířivou klapku mam zpět zapnutou, váhou to tedy nebude jak říkaš, ted mám podezření na ucpaný DPF. Ted mi zase svíti DPF, ale když to proženu na dalnici tak mi zmizí, ale to neznamená že je DPF čisté jen to že se regenerace dokončila a už to nedokaže vypálit, je to tak ? nebo když to zmizí znamená to že je čisté DPF??
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1937
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od Jirka. »

Jak jako vypnuté vířivé klapky? Co to je za blbost? B7 žádný vířivý klapky nemá (LOL) To má jen CR první generace, což je v B6, tak bud se tu bavíte o jiném autě nebo ti někdo zapíná a vypíná fiktivní věci.
vladis_cr
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 31 srp 2021, 20:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od vladis_cr »

Vířivou klapku u sání mi prý vypnul, aby nešli zpět spaliny. Protože jsme EGR nezaslepovali hned, ale to co je na obrázku potom tu trubku.
vladis_cr
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 31 srp 2021, 20:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od vladis_cr »

Jirka. píše: 19 lis 2021, 21:36 Jak jako vypnuté vířivé klapky? Co to je za blbost? B7 žádný vířivý klapky nemá (LOL) To má jen CR první generace, což je v B6, tak bud se tu bavíte o jiném autě nebo ti někdo zapíná a vypíná fiktivní věci.
Tak prý vířivou klapku v egru.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od reesha »

Jinak jsem si teď všiml, že na těch obrázcích, co jsi poslal, pokaždé měříte jiné hodnoty teplot. Někde jsou to teploty ve výfuku, jinde jsou to zase statistická data. Původně jsi posílal něco, kde ani nebylo vidět, co to přesně je a ke kterému čidlu se to vztahuje.

To je důvod, proč jsem chtěl nalogovat data.

Pokud se mrknu na ty tvé poslední obrázky, tak vidím, že všechna 3 čidla hodnoty ukazují. Tak mi není jasné, co tady řešíme.
Ve výfuku máš jen 3 čidla, proto "Snímač teploty výfukových plynů 2" neukazuje. To je v pořádku. Ostatní hodnoty dávají, takže v tom asi problém nebude.

Jinak ještě zkoriguji svoji odpověď ohledně odpojení EGT senzoru. Záleží, jak je v ŘJ nastaven management závad. Může se opravdu stát, že jednotka na odpojení určitého EGT senzoru nereaguje i v sérii.
vladis_cr píše:
vladis_cr píše: Vířivou klapku u sání mi prý vypnul, aby nešli zpět spaliny. Protože jsme EGR nezaslepovali hned, ale to co je na obrázku potom tu trubku.
Tak prý vířivou klapku v egru.
V EGRu žádná vířivá klapka není. Mohli myslet škrtící klapku.. :?

Pokud se ale někdo pokoušel v SW odstavovat škrtící klapku, nebo něco jiného (kdo ví co :?), dost dobře si dokáži představit, že šahal i do managementu závad a že odstranil i nějaké závady, které souvisely s úplně něčím jiným (naprosto běžné). Kdo ví, co s tím dělali.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1937
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od Jirka. »

No možná bych to spíš dal někomu, kdo si neplete egr s vířivými klapkami (crazy)
To mi připomnělo jak jsem tu měl borce co tvrdil, že má měněný railový čerpadlo a pak jsme v záznamech z autorizáku zjistili, že to bylo čerpadlo na ostřik čelního okna (LOL)
Každopádně přesně jak píše pan vedoucí, kdo ví, co všechno ti tam povypínal, to je pak radost na takovém autě něco dělat.
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od yardarytarda »

Takové laborování se softem je naprosto zbytečné.Nahrát sérii a dát někomu kdo opravdu ví co dělá.Ty vstřiky byli kontrolované jek?Máš protokol?Vypínání egr a čehokoliv je nesmysl pokud má auto dpf.To udělá absolutní amatér.Zvlášť když hledá závadu kde není.
vladis_cr
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 31 srp 2021, 20:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od vladis_cr »

yardarytarda píše: 20 lis 2021, 18:54 Takové laborování se softem je naprosto zbytečné.Nahrát sérii a dát někomu kdo opravdu ví co dělá.Ty vstřiky byli kontrolované jek?Máš protokol?Vypínání egr a čehokoliv je nesmysl pokud má auto dpf.To udělá absolutní amatér.Zvlášť když hledá závadu kde není.
No tu závadu hledám spíš já, ale čidlama to není co jsem si myslel čidla mi už ukazují když jsem ho vyměnil. Výstřiky se kontrolovali pouze přes diagnostiku odchylky vstřiku a na neutrálu při zahřátém motoru mám spotřebu 0.6-0.7l, mám teď často ucpané dpf, ale pravidelně ho regenerují když to projedu na dalnici tak to zmizí, výfuk je taky černej. Oni co akorát mi udělali tak že to dali do stavu než jsem k nim přijel. Tzn. Bez chipu a EGR ON a vířiva klapka prý ON i když nevím o jakou klapku tedy jde... když v sání ani egru není , dělali jsme to kvůli tomu že egr byl KO a zůstal otevřeny, byl jsem se s tím projet s spotřeba byla ještě vyšší . Takže jsme usoudili že to softem neni
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od yardarytarda »

vladis_cr píše: 21 lis 2021, 08:36
yardarytarda píše: 20 lis 2021, 18:54 Takové laborování se softem je naprosto zbytečné.Nahrát sérii a dát někomu kdo opravdu ví co dělá.Ty vstřiky byli kontrolované jek?Máš protokol?Vypínání egr a čehokoliv je nesmysl pokud má auto dpf.To udělá absolutní amatér.Zvlášť když hledá závadu kde není.
No tu závadu hledám spíš já, ale čidlama to není co jsem si myslel čidla mi už ukazují když jsem ho vyměnil. Výstřiky se kontrolovali pouze přes diagnostiku odchylky vstřiku a na neutrálu při zahřátém motoru mám spotřebu 0.6-0.7l, mám teď často ucpané dpf, ale pravidelně ho regenerují když to projedu na dalnici tak to zmizí, výfuk je taky černej. Oni co akorát mi udělali tak že to dali do stavu než jsem k nim přijel. Tzn. Bez chipu a EGR ON a vířiva klapka prý ON i když nevím o jakou klapku tedy jde... když v sání ani egru není , dělali jsme to kvůli tomu že egr byl KO a zůstal otevřeny, byl jsem se s tím projet s spotřeba byla ještě vyšší . Takže jsme usoudili že to softem neni
Divej,nevím kdo ti řekl že se dají otestovat vstřiky přez diagnostiku.To je blbost největší.Vstřiky uděláš pouze na stolici.Věř tomu že je potřeba je vytáhnut z auta a dát do dieselservisu kde mají na to vybavení a jsou poctivý že tě při tom nenatáhnou.Korekce můžou být v nulách a vstřiky totálně KO.
Ps:černej výfuk=KO filtr-praskla voština.Tam už není asi co zachraňovat.Ty vstřiky určitě udělej,až bude díra v pístu bude pozdě..
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat B7 vysoká spotřeba, problém teplotní čidlo před DPF

Příspěvek od reesha »

Já bych se zeptal, kdy začal být problém s častým ucpáváním DPF?

Já nevím, jestli jsi to dobře pochopil, a vidím že to je názor nejen můj. Začni SW, ale zajeď za někým, kdo tomu rozumí. Určitě ne tam, kde jsi byl.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“