Článek - studie jak je to s emisemi při výrobě elektromobilu
Napsal: 14 lis 2021, 15:59
Tady je článek také z druhé strany, kde zmiňují výsledky studie od Volva týkající se produkce emisí při výrobě elektromobilu.
Údajně při výrobě elektromobilu Volvo XC40 vyprodukuje o 70% emisí více, než při výrobě auta se spalovacím motorem.
Za 30% nárůst emisí může samotná baterie. Vyprodukované emise se začnou vyrovnávat až v průběhu provozu vozidla. Jejich výše ale velmi závisí na způsobu produkce elektrické energie.
Pokud se vezme v úvahu průměrná světová produkce elektrické energie, k vyrovnání produkce emisí se spalovacím autem dochází ve 109.918 najetých kilometrech. Od těchto kilometrů je elektromobil čistší.
Pro elektriku vyrobenou v evropských podmínkách, kde je energie čistší, dochází k vyrovnání již při 77.248 kilometrech.
Zajímavé čtení: auto.cz: Výroba elektromobilu vyprodukuje o 70 % více emisí, přiznává Volvo
V příloze posílám ještě zprávu z hodnocení uhlíkové stopy při výrobě, je to v AJ, kdyby měl někdo zájem se do toho začíst.
Údajně při výrobě elektromobilu Volvo XC40 vyprodukuje o 70% emisí více, než při výrobě auta se spalovacím motorem.
Za 30% nárůst emisí může samotná baterie. Vyprodukované emise se začnou vyrovnávat až v průběhu provozu vozidla. Jejich výše ale velmi závisí na způsobu produkce elektrické energie.
Pokud se vezme v úvahu průměrná světová produkce elektrické energie, k vyrovnání produkce emisí se spalovacím autem dochází ve 109.918 najetých kilometrech. Od těchto kilometrů je elektromobil čistší.
Pro elektriku vyrobenou v evropských podmínkách, kde je energie čistší, dochází k vyrovnání již při 77.248 kilometrech.
Zajímavé čtení: auto.cz: Výroba elektromobilu vyprodukuje o 70 % více emisí, přiznává Volvo
V příloze posílám ještě zprávu z hodnocení uhlíkové stopy při výrobě, je to v AJ, kdyby měl někdo zájem se do toho začíst.