OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

admin píše:téma bylo rozděleno a doplněno. Původní téma tady
Dobrý den,
Pro přehlednost jsem všechny problémy uvedl zde do prvního příspěvku:
zdědil jsem OII, 1.9 TDi 77kW, kód motoru BXE, VIN TMBGS21Z172015090, byl proveden chip.

Závady v řídící jednotce:
000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno - Sporadická

info o závadì:
Stav závad: 00110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340479 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 11:59:39

info o závadì:
Otáèky: 2268 /min
Rychlost: 104.0 km/h
Výkon/klapka: 54.9 %
Napìtí: 14.36 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2029.8 mbar
Tlak: 1560.6 mbar

000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno

info o závadì:
Stav závad: 01110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 2
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 340512 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 15:42:56

info o závadì:
Otáèky: 2268 /min
Rychlost: 103.0 km/h
Výkon/klapka: 65.9 %
Napìtí: 14.06 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2193.0 mbar
Tlak: 1621.8 mbar


měnil se EGR, měnilo se turbo a mám z vrakáče blok magnetického ventilu (6Q0906625E). Nic nepomohlo. Když mám nyní diagnostiku, mám nějaká data snímat, aby se zjistilo co přesně to způsobuje? Auto je po chipu.

Děkuji za jakoukoliv pomoc.

k bodu č.4:
pokusil jsem změřit graf požadovaného a plnícího tlaku v místech, kde mě to padá skoro v 90% případech (bohužel při měření nespadlo).
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (36.02 KiB) Zobrazeno 1297 x
Hodnoty v grafu jsou v toleranci? Připomínám, že je udělaný chip (nemůžou být zadány nereálné požadavky?)
Od té doby jsem přetěsnil tandemové čerpadlo viz video:
https://www.youtube.com/watch?v=JonZVhSu7nI&t=215s
dále jsem zalepil výstup podtlaku dle videa:
https://www.youtube.com/watch?v=9xWjhk7Ji-Y
Při této úpravě jsem si všiml, že mám děravou vákuovou hadicibrzdného systému (1K0612041EE) - byla naprasklá hned u vakuové pumpy. Zatím brzdí bez problému (provizorné jsem opravil) => čekám na dodání dílu a vyměním => hadice vyměněna!
Naposledy upravil(a) Wajzzy dne 16 lis 2021, 00:25, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od reesha »

Naměřil bych pomocí VCDS následující hodnoty při souvislé jízdě, plný plyn od nízkých otáček po vysoké. Ideálně na vyšší rychlostní stupeň nebo proti kopci. Pokud to bude OK, tak další log v režimu, kdy to spadne do nouzového režimu.

Bloky k měření současně:
log1 - 1/3/11
log2 - 1/8/9

Pak to sem uploadni.

Regulace lopatek funguje na základě modulace úrovně podtlaku. Pokud máš díru v systému a podtlak uniká, lopatky na turbu samozřejmě nebudou nastavovat jak mají (nebo vůbec) a bude padat do nouzáku.

Logy se pak dají krásně prohlížet programem LogView.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

Děkuji/omlouvám se za nepřehlednost.
Nevím, zda váha vzduhu není náhodou software off - zkusím zjistit.
U 3 kvaltu jsem udělal, že jsem log přerušil a na ten stejný jsem udělal další měření - tedy jsou tam dvě zrychlení (snad to bude přehledné)
3kvalt1,8,9.CSV
(3.02 KiB) Staženo 29 x
5kvalt1,8,9.CSV
(7.95 KiB) Staženo 25 x
3kvalt1,3,11.CSV
(3.46 KiB) Staženo 29 x
5kvalt1,3,11.CSV
(7.56 KiB) Staženo 26 x
Vytvářel jsem LOG dokud nevypadlo turbo (zjistil jsem, že pokud jedu na tempomat, tak při padnutí do nouzáku se vypne tempomat).
Linky odkazují na špatné subory (pravděpodobně protože na jeden pčíspěvek mohu nahrát pouze 5 souborů => nahral jsem je znovu na novém příspěvku)

Prosím o jakoukoliv pomoc. Dnešní cesta z Ostavy a zpět byla s frekvencí 29 výskytů :(
Kromě regulace plnícího tlaku mi nově vyskočila chyba:
000257 - meric hmotnosti vzduchu (G70)
P0101 - 000 - neverohodny signal
info o závadì:
Stav závad: 01110000
Priorita závad: 0
Frekvence závad: 1
Poèítadlo resetù: 255
Kilometry: 341206 km
Indikace èasu: 0
Datum: 2000.00.00
Èas: 08:36:08

info o závadì:
Otáèky: 1953 /min
Rychlost: 91.0 km/h
Teplota: 11.7*C
Tlak: 1101.6 mbar
Váha vzduchu: 0.00 g/s
bez jednotek: 2.52
Teplota: 81.9*C
Včera jsem prováděl demontáž váhy vzduchu a pomocí ušní vaty a isopropylalkoholu jsem se ji pokusil očistit (že bych ji poškodil?).
Někde jsem četl, že může pomoci vyčištění senzoru tlaku (038906051B). Mám ho od oleje. Před týdnem jsem ho čistil a opět je od oleje. Mám rozebrat vedení vzduchu a zkusit ho zbavit oleje?
Naposledy upravil(a) Wajzzy dne 16 lis 2021, 11:02, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od reesha »

Díval jsem se na ty logy, a vidím toto:
Wajzzy píše:Včera jsem prováděl demontáž váhy vzduchu a pomocí ušní vaty a isopropylalkoholu jsem se ji pokusil očistit (že bych ji poškodil?).
Nemyslím si, pokud jsi to nedělal při zapnutém klíčku a připojené váze.

Už z výpisu závad je vidět, že naměřená hodnota nasávaného vzduchu je 0. To potvrzují i logy, váha neměří vůbec nic.
Je otázka, jestli je to chyba váhy, nebo toho tvého chipu.

Každopádně, podle mě dávkování paliva neběží podle váhy vzduchu, takže tou by ses teoreticky nemusel zabývat. Ale na druhou stranu, kdyby ukazovala správné hodnoty, mohla by dost pomoci k diagnostice.
Wajzzy píše:Někde jsem četl, že může pomoci vyčištění senzoru tlaku (038906051B). Mám ho od oleje. Před týdnem jsem ho čistil a opět je od oleje. Mám rozebrat vedení vzduchu a zkusit ho zbavit oleje?
Není s tím problém, olej mu nevadí a nemá smysl se tím zabývat.
Snímač je tam správný, podle ukazuje normálně.

Další postup:
Krok 1:
Naměřil bych toto:
- vypnutý motor, zapnutý klíček
- hodnoty blok 10

Krok 2:
Chip, podle měřených hodnot, je pěkná bída (ale to je 90% chipů) - dokonce bych asi řekl, že bych byl rád, že turbo netlačí to, co chip chce (noteeth). Přehrál bych to do série a tím se i vyloučí další možné chyby tunera. Pokud bys chtěl, mohl bych ti doporučit někoho, kdo ti to přehraje v Ostravě - aby ti tam někdo nahrál opravdu sérii a né něco, o čem si dotyčný myslí, že je série (to už jsem také x-krát zažil).

Krok 3:
Zkontrolovat, jestli ukazuje váha vzduchu. Pokud ne, tak vyřešit.

Krok 4 - podtlaky (to může být klidně krok 1):
Zjistit, jaká je úroveň podtlaku do ventilového bloku z vývěvy. Měla by být někde okolo 0,9 bar (trošku mě tam děsí ta tvoje prasklá trubka).
Zkontrolovat všechny podtlakové hadičky, těsnost zásobníku podtlaku, opravit co je potřeba.

Krok 5:
Udělat další měření, znovu 1/3/11. Na můj vkus to měřilo dost málo vzorků. Měl jsi zapnutý turbo režim?
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

reesha píše: 16 lis 2021, 07:13 Další postup:
Krok 1:
Naměřil bych toto:
- vypnutý motor, zapnutý klíček
- hodnoty blok 10
provedeno dle instrukcí
zapojena vaha.JPG
zapojena vaha.JPG (27 KiB) Zobrazeno 1128 x
nastartváno a zapojená váha vzduchu
nastartovano a zapojena.JPG
nastartovano a zapojena.JPG (27.77 KiB) Zobrazeno 1128 x
nastartováno a vypojená váha vzduchu
nastartovano a vypojena.JPG
nastartovano a vypojena.JPG (28.07 KiB) Zobrazeno 1128 x
reesha píše: 16 lis 2021, 07:13 Krok 2:
Přehrál bych to do série a tím se i vyloučí další možné chyby tunera. Pokud bys chtěl, mohl bych ti doporučit někoho, kdo ti to přehraje v Ostravě - aby ti tam někdo nahrál opravdu sérii a né něco, o čem si dotyčný myslí, že je série (to už jsem také x-krát zažil).
Původní software jsem dohledal. K nahrátí je potřeba speciální hardware a nebo si dokážu realizovat zálohu a nahrátí původního doma?
soft.JPG
soft.JPG (10.28 KiB) Zobrazeno 1127 x
V minulé diskuzi mi bylo doporučeno přehrátí software motorové jednotky na 9251 => tím pádem bych nikoho nepotřeboval - to by měl zvládnout i autorizovaný servis, ne?
V případě nutnosti jsem z Brna a tedy pokud znáš někoho z okolí Brna?

reesha píše: 16 lis 2021, 07:13 Krok 3:
Zkontrolovat, jestli ukazuje váha vzduchu. Pokud ne, tak vyřešit.
Takže vyměnit váhu vzduchu?

reesha píše: 16 lis 2021, 07:13 Krok 4 - podtlaky (to může být klidně krok 1):
Zjistit, jaká je úroveň podtlaku do ventilového bloku z vývěvy. Měla by být někde okolo 0,9 bar (trošku mě tam děsí ta tvoje prasklá trubka).
Zkontrolovat všechny podtlakové hadičky, těsnost zásobníku podtlaku, opravit co je potřeba.
Trubka už je vyměněná. Předpokládám, že vedení podtlaku už je tedy v pořádku. Nechám opětovně zkontrolovat.
reesha píše: 16 lis 2021, 07:13 Krok 5:
Udělat další měření, znovu 1/3/11. Na můj vkus to měřilo dost málo vzorků. Měl jsi zapnutý turbo režim?
Myslíš opětovné měření, aby padl do nouzáku a nebo plný plyn? Žádný turbo režim jsem něměl zapnutý => jedná se o funkci "zrychlit čtení"?
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od reesha »

Změřit kanál 10 v mém režimu - máš porovnání čidla atmosférického tlaku z jednotky, a čidla tlaku turba. Řekl bych že hodnoty jsou v normě.

Flashe z internetu bych bral trošku s rezervou, je určitá šance že to nebude originál i přesto, že to autor na foru napíše (často jsem to viděl).

Co se týče updatu na nejnovější verzi - nekomentoval jsem to, nechci se nikoho dotknout, ale bral bych autora s velkou rezervou. Pochopil jsem, že by to mělo řešit nějaké cukání, ale sám autor asi neví důvod. Neměl jsem čas omrknout, v čem se verze liší - lepší by bylo diskutovat o důvodech. Program je stejný, liší se jen nějaké kalibrační hodnoty, takže žádné zaklínadlo bych v tom nehledal. :ninja:
Takže vyměnit váhu vzduchu?
Pokud to nedělá ten chip, tak to asi dělá váha vzduchu a v tom případě vyměnit.
Trubka už je vyměněná. Předpokládám, že vedení podtlaku už je tedy v pořádku. Nechám opětovně zkontrolovat.
Nejlepší je podtlaková pistole a zkusit. Co když netěsní baňka na turbu (často jsem viděl) a nebo některá z hadiček? Bude se to chovat podobně. :lebka:
Myslíš opětovné měření, aby padl do nouzáku a nebo plný plyn? Žádný turbo režim jsem něměl zapnutý => jedná se o funkci "zrychlit čtení"?
Zrychlit čtení bude asi ta správná fuknce. Neznám tu českou verzi :kol107:
V případě nutnosti jsem z Brna a tedy pokud znáš někoho z okolí Brna?
Autorizovaný servis to určitě zvládne, ale já bych spíše kontaktoval uživatele Huml. Je z Brna a je schopný jak přehrát, tak i pomoci kompletně s diagnostikou. Já se ve Brně mihnu možná čtvrtek, ale nevím teď vůbec, kolik budu mít času. Možná se stavím za Humlíkem. :kun:
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

Vytvářel jsem LOG dokud nevypadlo turbo (zjistil jsem, že pokud jedu na tempomat, tak při padnutí do nouzáku se vypne tempomat).
vyvolani 1,8,9.CSV
(90 KiB) Staženo 22 x
vyvolani2 1,8,9.CSV
(65.12 KiB) Staženo 19 x
vyvolani 1,3,11.CSV
(116.45 KiB) Staženo 18 x
vyvolani2 1,3,11.CSV
(7.4 KiB) Staženo 17 x
vyvolani3 1,3,11.CSV
(6.7 KiB) Staženo 19 x
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

reesha píše: 16 lis 2021, 10:58 Flashe z internetu bych bral trošku s rezervou, je určitá šance že to nebude originál i přesto, že to autor na foru napíše (často jsem to viděl).
Soubor není stažený z internetu, ale přímo z auta před úpravou softwaru (chipu).
kontaktoval uživatele Huml.
Kamarád ho kontaktoval shodou okolností cca 7 dní zpět a údajně už dělá mimo obor a v RFauto už nedělá.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od reesha »

Wajzzy píše: 16 lis 2021, 11:15 Soubor není stažený z internetu, ale přímo z auta před úpravou softwaru (chipu).
kontaktoval uživatele Huml.
Kamarád ho kontaktoval shodou okolností cca 7 dní zpět a údajně už dělá mimo obor a v RFauto už nedělá.
Stáhnout soubor z auta není žádná záruka, že to bude originál. Řekl bych že máš tak 25% šanci, že trefíš nějaký tuning. (LOL)

Co se týče Humla. Auta dělá pořád, jen přesedlal na jinou kategorii (Ferrari, Lamborghini, Lotusy :mrgreen: ) a s opravami běžných aut má problém.
Je ale velice fundovaný, má kabely na přehrávání SW i diagnostiku, takže bych v tom neviděl problém.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

NEW3kvalt1,3,11.CSV
(5.24 KiB) Staženo 24 x
NEW5kvalt1,3,11.CSV
(9.15 KiB) Staženo 23 x
NEW3kvalt10.CSV
(5.17 KiB) Staženo 24 x
NEW5kvalt10.CSV
(9.31 KiB) Staženo 22 x
Já na Humla přímo číslo nemám a znám pouze jeho příspěvky. Pokud by byl ochotný, tak na diagnostiku bych přijel třeba hned :(
Chápu správně, že v tom kanálu 10 hmotnost vzduchu aktuální by se během jízdy měla hodnota měnit? Takže kabel a nebo samotná váha vzduchu? Protože odpojení "nějak"reaguje, tak to bude v senzoru. Je úvaha správná?
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

Mám novinky:
Ze servisu:
1. na doporučení Humla upraveno hardwerově turbo tak, že se zkrátila délka běhu naklápěcích lopatek turba pomocí matice.
2. zkontrolováno těsnost podtlakového vedení - v pořádku
3. změřený podtlak od pumpy 0,8 bar - je to dostačující? (Připomínám, že jsem ji přetěsnil a tedy potom jedině nová)
4. od servisáka mám poznámku "chybí zpětný ventil u posilovače" - týká se to vakuové hadice brzdného systému, kterou jsem měnil. Bohužel už tam nebyl a tedy nezbývá než hádat co se mu nelíbí.
na první pohled od originálu je zvýrazněna odbočka, ale to je pouze odbočka. U posilovače brzd je zpětný ventil => poznámku servisáka neřeším. Po vypnutí motoru a cca 12h je brzdový pedál stále měkký.
podtlakové vedení.jpg
podtlakové vedení.jpg (74.67 KiB) Zobrazeno 965 x
Nyní tedy objednám váhu vzduchu BOSCH (už byla měněná, protože není originální) a budu informovat.
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od passion »

Na tej novej hadici je spätný ventil hneď pri koncovke do posilňovača.
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Re: OII diagnostika - problém s regulací turbo tlaku

Příspěvek od Wajzzy »

Váha vyměněná. Pocitově to v nižších otáčkách jede lépe (svižněji) - při měření jsem zapomněl na tubo režim.
Měření bylo kvalt 5, 1500 otáček až cca 3500 otáček:
neww1,10,11.CSV
(5.12 KiB) Staženo 26 x
neww1,8,9.CSV
(4.13 KiB) Staženo 28 x
newwa1,8,9.CSV
(4.14 KiB) Staženo 25 x
- při měření newwa1,8,9.CSV to skočilo do nouzáku
neww1,3,11.CSV
(9.01 KiB) Staženo 25 x
newwa1,3,11.CSV
(4.63 KiB) Staženo 25 x

info o závadì:
Otáèky: 2205 /min
Rychlost: 102.0 km/h
Výkon/klapka: 62.7 %
Napìtí: 14.44 V
Provozní stav: 00001000
Tlak: 2162.4 mbar
Tlak: 1642.2 mbar

Zatím málo kilometrů na závěry, ale zatím to vypadá, že četnost nouzáku je násobně menší.
Poradíte, jak dál postupovat?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“