CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Bydliště: VWotice

CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od Sakul »

Ahoj,
mam VW Passat B7 2.0 TDI CR, kod motoru CFFB, najeto poctivych 180tis, vstriky puvodni. Zacala mi nekdy vyskakovat (zatim asi jen 3x za obdobi 1 mesice) nasledujici chyba na Cylinder 1. Auto se na volnobeh pri vyskytu teto chyby klepe, coz je citit hodne i v kabine a pri rozjezdu nejde za plynem. Jakmile se za jizdy podari dosahnout cca 2tis otacek tak se vse vrati do normalu.

Kód: Vybrat vše

                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 PR    HW: 03L 907 309 AE
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H28 4006
           Software Coding: 00190012042401080000
            Work Shop Code: WSC 00015 115 00000
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PR 003004 (VW46)
                       ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PR.rod
                      VCID: 091E050BA82AE5760A-805C
1 Fault Found:

8735 - Cylinder 1 
          P0301 00 [096] - Misfire Detected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 181196 km
                    Date: 2021.10.27
                    Time: 16:54:40
Udelal jsem test na mnozstvi nafty jdouci z prepadu. Z testu plyne (viz. obrazek), ze vstrik na 2 valci je na vymenu. Valce jsou na obrazku ocislovane od rozvodu k prevodovce, tj. nejbliz rozvodum je valec cislo 1.
20211113_184251.jpg
20211113_184251.jpg (237.42 KiB) Zobrazeno 1412 x
Neni mi jasne proc diagnostika hlasila problem na 1 valci, ale test vstriku na mnozstvi nafty z prepadu ukazal na 2 valec? Ma to nejake vysvetleni? Setkal se uz nekdo s timto problemem?

Osobne se chystam vymenit vstrik na 2 valci, ten urcite nebude OK a uvidim, zda to vyresi i tu nahodnou chybu v pameti zavad motoru.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od roman1648 »

Já myslím že ta chyba na prvním vstřiku je elektrického rázu, ten druhý je mechanicky na odchodu
Takže bych sehnal dva vstřikovače vyměnil,nakódoval a je to..
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od tiguan2 »

Z 1 a 2 bych udělal jeden dobrý a koupil bych jen jeden
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od reesha »

Ona je otázka, co to ve skutečnosti vstřikuje opravdu do válce. Přepady jsou jedna věc, množství paliva dopředu je věc druhá.
Jsem přesvědčený, že ten Misfire nebude elektrická závada.
Já bych oměřil (nalogoval) diagnostikou dávku paliva, a diference na jednotlivých válcích. To by také něco řeklo.

Můžeš ještě napsat něco k metodice měření, abychom si udělali představu, kolik zdvihů/vstřiků bylo potřeba na takovéto množství paliva?

Další co by bylo dobré, nakopírovat tam tu závadu komplet včetně okolních podmínek (stavů za kterých chyba nastala - nevím proč to skoro všichni vynechají).
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 251
Registrován: 18 říj 2009, 13:27

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od tempest »

Jestli jsou tam piezo vstřikovače, tak přepadový test nemá smysl. Ten se dělá jenom u magnet ventil.
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Bydliště: VWotice

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od Sakul »

reesha píše: 18 lis 2021, 22:12 Ona je otázka, co to ve skutečnosti vstřikuje opravdu do válce. Přepady jsou jedna věc, množství paliva dopředu je věc druhá.
Jsem přesvědčený, že ten Misfire nebude elektrická závada.
Já bych oměřil (nalogoval) diagnostikou dávku paliva, a diference na jednotlivých válcích. To by také něco řeklo.

Můžeš ještě napsat něco k metodice měření, abychom si udělali představu, kolik zdvihů/vstřiků bylo potřeba na takovéto množství paliva?

Další co by bylo dobré, nakopírovat tam tu závadu komplet včetně okolních podmínek (stavů za kterých chyba nastala - nevím proč to skoro všichni vynechají).
Dnes rano jsem udelal log, nejsem si ale jist, zda jsou tam vsechny potrebne udaje ktere si chtel videt. Je to od studeneho startu, chvili volnobeh a pak jizda az do zahrati motoru na provozni teplotu. Metodika mereni toho mnozstvi nafty do prepadu byla za techto podminek:
  • motor zahraty na provozni teplotu
  • mereni probihalo ve volnobeznych otackach
  • doba mereni cca 4min
Zalogovanou chybu mam celou jen takto. Nicmene uz se mi problem na aute objevil znova, ale tentokrat se do pameti zavad nic nezapsalo.

Kód: Vybrat vše

                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 PR    HW: 03L 907 309 AE
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H28 4006
           Software Coding: 00190012042401080000
            Work Shop Code: WSC 00015 115 00000
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PR 003004 (VW46)
                       ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PR.rod
                      VCID: 091E050BA82AE5760A-805C
1 Fault Found:

8735 - Cylinder 1 
          P0301 00 [096] - Misfire Detected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 181196 km
                    Date: 2021.10.27
                    Time: 16:54:40


Readiness: 0 0 0 0 0
@reesha poradis prosim? Porad nevim, zda mam vymenit jen vstrik na druhem valci nebo na druhem i na prvnim. Dik.
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Bydliště: VWotice

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od Sakul »

tempest píše: 21 lis 2021, 08:48 Jestli jsou tam piezo vstřikovače, tak přepadový test nemá smysl. Ten se dělá jenom u magnet ventil.
Piezo vstriky tam podle me nemam. Je tam 03L130277Q, Bosch 0445110429, coz by mel byt selenoid - elektromagnet.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od reesha »

Sakul píše: 22 lis 2021, 10:44 @reesha poradis prosim? Porad nevim, zda mam vymenit jen vstrik na druhem valci nebo na druhem i na prvnim. Dik.
Vstřiky jsou solenoidové. Z logování je vidět, že rozdíly mezi válci jsou velice dobré.
Příště bych do logu ještě dal alespoň otáčky, klidně bych vynechal před-vstřiky a po-vstřiky. Spíš bych tam dal rail, ventil regulace množství na čerpadle a DRV regulační ventil tlaku.
roman1648 píše: 18 lis 2021, 08:41 Já myslím že ta chyba na prvním vstřiku je elektrického rázu, ten druhý je mechanicky na odchodu
Takže bych sehnal dva vstřikovače vyměnil,nakódoval a je to..
Díval jsem se na to a do určité míry bych souhlasil s Romanem. Také mi přijde ta dvojka po mechanické stránce horší.
Ve zkušebním plánu na stolici mají ty vstřiky celkem velikou toleranci pro přepad, ale tady je to dvojnásobné množství, což mi také to přijde dost. Ale může ještě fungovat.

Ten misfire.. možná by to skutečně mohlo být elektrického rázu, s tím že je to krátké a el. závada se nezapíše. Jen bych to hned neviděl na vstřik. Zkusil bych zkontrolovat konektory na vstřicích a rovnou přihnul kontakty. Udělal bych to na všech vstřicích, na regulačním ventilu na čerpadle, DRV na railu a klidně na čidle tlaku v railu. A zkusil bych pojezdit.
Několikrát jsem to řešil. Ty kontakty nejsou stavěné na to, aby je někdo vícekrát odpojoval/připojoval.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od roman1648 »

Přesně tohle jsem nedávno řešil, sice to byl Fiat ale vstřiky Bosch takže v podstatě to samý...auto jelo na 3, pohnul jsem s konektorem a válec se začal chytat, tak jsem kontakty ve vstřiku trochu vyhnul a stočil a od té doby to jezdí, psalo to taky vynechání zapalování... (crazy)
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Bydliště: VWotice

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od Sakul »

Dekuji za rady.

Mam v planu tedy nasledujici:
  • Napruzit konektory na vsech vstrikovacich
  • Napruzit konektor na regulacnim ventilu tlaku paliva na railu -N276- (strana prevodovky)
  • Napruzit konektor na snimaci tlaku paliva na railu -G247- (strana rozvodu)
  • Napruzit konektor na ventilu davkovani paliva na cerpadle -N290-
  • Jezdit...
  • Pokud pomuze napruzeni kontaktu tak pak vymenit vstrikovac cislo 2 kuli dvojnasobnemu mnozstvi nafty jdouci do prepadu. Pokud nepomuze vymenit vstrikovac cislo 1 i cislo 2.
Potom dam vedet zda to vse pomohlo ci ne.
Naposledy upravil(a) Sakul dne 24 lis 2021, 10:57, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od reesha »

Není to určitě špatný nápad. Za mě bych ale bod 1 (výměna vstřikovače) přesunul až na konec ... za "jezdit" :)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Bydliště: VWotice

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od Sakul »

reesha píše: 23 lis 2021, 00:21 Není to určitě špatný nápad. Za mě bych ale bod 1 (výměna vstřikovače) přesunul až na konec ... za "jezdit" :)
Diky, upravil jsem muj predchozi prispevek.
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Bydliště: VWotice

Re: CR vstriky, misfire, test mnozstvi nafty z prepadu

Příspěvek od Sakul »

K tomu napruzeni kontaktu jsem se jeste nedostal. Budu to delat az o vikendu. Dnes se mi ale povedlo udelat log, kdyz dojde k tomu problemu co zde resim: Motor byl zahraty tak na 60°C. Po nastartovani zase zacal cukat. V logu zadna chyba. Parkrat jsem zvysil otacky na 2500ot/min a chod motoru se ustalil do normalu.

Jeste pred nalogovanim jsem zkousel:
  • Po odpojeni vstriku c.1 nedoslo k zadne zmene - porad cukal.
  • Po znovu zapojeni vstriku c.1 nedoslo take k zadne zmene - porad cukal.
  • Po odpojeni vstriku c.2 to zdechlo. Tj. jednicka nefungovala, dvojka byla odpojena a na ostatni valce tri a ctyri uz to nedokazalo bezet
Trochu jsem cekal ze po znovu zapojeni toho vstriku c.1 se to chytne, kdyz by to byly ty kontakty, ale nestalo se tak. Nicmene tim, ze se chod motoru po odpojeni vstriku c.1 defakto nezmenil to opravdu ukazuje na nej.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“