Dotaz ohledně parametru čerpadla VE6
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dotaz ohledně parametru čerpadla VE6
Dobrý den.
Rád bych někoho chtěl moc poprosit, jestli by mi nebyl ochotný říci co konkrétně znamená v monitoraci live dat parametr schieberweg.
V překladu je to posuvné cestování což jsem vydedukoval, že bude snímání polohy regulační objímky regulace dávky vstřikovacího čerpadla.
A teď ten dotaz, když je rozdíl v napětí toho snímače mezi požadovaným (soll) a skutečným parametrem více jak 500mV znamená ve skutečnosti co?
Moc děkuji někomu, kdo by mi to nějak vysvětlil.
Rád bych někoho chtěl moc poprosit, jestli by mi nebyl ochotný říci co konkrétně znamená v monitoraci live dat parametr schieberweg.
V překladu je to posuvné cestování což jsem vydedukoval, že bude snímání polohy regulační objímky regulace dávky vstřikovacího čerpadla.
A teď ten dotaz, když je rozdíl v napětí toho snímače mezi požadovaným (soll) a skutečným parametrem více jak 500mV znamená ve skutečnosti co?
Moc děkuji někomu, kdo by mi to nějak vysvětlil.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Napiš prosím, o které hodnoty se jedná - číslo bloku, popř. pozice v měřeném bloku (pokud to tedy na diagnostice vidíš).
Německy tyto parametry neznám.
Nicméně si nejsem vědom, že by v diagnostice byl parametr požadovaná a skutečná hodnota posunutí regulačního kroužku.
Bavíme se o VW group?
Německy tyto parametry neznám.
Nicméně si nejsem vědom, že by v diagnostice byl parametr požadovaná a skutečná hodnota posunutí regulačního kroužku.
Bavíme se o VW group?
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Zdravím,
Moc se omlouvám, ale o koncern se nejedná, je to monitorováné diagnostikou Inpa a skutečně po ověření je parametr schieberweg snímač polohy regulační objímky vstřikovacího čerpadla VP37 s axiálním pístkem.
Jde o to, že ecu tu polohu čte jinak než má nastavenou v mapě, tu softwérově předepsanou. Tak skutečná opravdová z toho HDK snímače je o 500mV nižší a nevím co je toho příčinnou, tedy proč.
Každopádně děkuji za ochotu odpovědět.
Moc se omlouvám, ale o koncern se nejedná, je to monitorováné diagnostikou Inpa a skutečně po ověření je parametr schieberweg snímač polohy regulační objímky vstřikovacího čerpadla VP37 s axiálním pístkem.
Jde o to, že ecu tu polohu čte jinak než má nastavenou v mapě, tu softwérově předepsanou. Tak skutečná opravdová z toho HDK snímače je o 500mV nižší a nevím co je toho příčinnou, tedy proč.
Každopádně děkuji za ochotu odpovědět.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Téma jsem přesunul do BMW.
Nevím jestli to dobře chápu. Řešíš jen hodnoty, které vidíš na diagnostice, nebo také hodnoty v mapě?
V interních proměnných v ŘJ určitě hodnota "soll" a "ist" bude. To asi INPA umí přečíst, pak si myslím že správně dedukuješ, že se jedná o požadavek a skutečnost pozice regulačního kroužku.
Nevím ale jestli rozdíl 500mV je mezi těmito dvěma hodnotami, a nebo mezi jednou z nich a hodnotou v mapě
Nevím jestli to dobře chápu. Řešíš jen hodnoty, které vidíš na diagnostice, nebo také hodnoty v mapě?
V interních proměnných v ŘJ určitě hodnota "soll" a "ist" bude. To asi INPA umí přečíst, pak si myslím že správně dedukuješ, že se jedná o požadavek a skutečnost pozice regulačního kroužku.
Nevím ale jestli rozdíl 500mV je mezi těmito dvěma hodnotami, a nebo mezi jednou z nich a hodnotou v mapě
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Zdravím,
Každopádně děkuji za Váš čas a ochotu mi pomoci, ještě jednou moc děkuji.
Ano, jedná se o rozdíl těchto dvou hodnot co ukazuje diagnostika Inpa.
Číst v mapě neumím, nedokážu a ani nevím jestli Inpa jako diagnostický nástroj je toho schopen.
Akorát jsem nevěděl, že ta hodnota "soll" je proměnná.Naivně z neznalosti této problematiky jsem si myslel, že to "soll" je hodnota z mapy kde je pevně zakotvena a tudíž neměnná.
Chápu to tedy správně?
A vadí hodně rozdíl těchto hodnot přes 500mV?
Ještě jednou Vám moc děkuji, nejsem profesionál jen zasvěcený laik co má rád youngtimery BMW.
Každopádně děkuji za Váš čas a ochotu mi pomoci, ještě jednou moc děkuji.
Ano, jedná se o rozdíl těchto dvou hodnot co ukazuje diagnostika Inpa.
Číst v mapě neumím, nedokážu a ani nevím jestli Inpa jako diagnostický nástroj je toho schopen.
Akorát jsem nevěděl, že ta hodnota "soll" je proměnná.Naivně z neznalosti této problematiky jsem si myslel, že to "soll" je hodnota z mapy kde je pevně zakotvena a tudíž neměnná.
Chápu to tedy správně?
A vadí hodně rozdíl těchto hodnot přes 500mV?
Ještě jednou Vám moc děkuji, nejsem profesionál jen zasvěcený laik co má rád youngtimery BMW.
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Něco k diagnostice VP44
- Přílohy
-
- casopis_formule_2004_01_diagnostika_vp44.pdf
- (2.84 MiB) Staženo 77 x
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Šlo by upřesnit, o jaké auto se jedná? Buď poslat VIN, a nebo přesně napsat model, ročník, motorizaci, ideálně typ motoru. Objednací číslo čerpadla by bylo určitě super, ale asi ho nemáš. V této technice se tolik neorientuji, prověřil bych tedy nejdřív, o co se přesně jedná, než budu něco psát. Díky
PS: a na fóru si všichni tykáme
Re: Dotaz ohledně parametru VP37.
Jedná se o typ (kód) motoru M51b25, a typ vstřikovacího čerpadla Bosch 0460406994 , VE R515, OEM objednávací cislo buď 13512244966 nebo 13512245206
Motor pochází z BMW 525TDS E39 rv. 1997, ale celý agregát včetně motorové elektroinstalace je implantovaný do starší "pětky" tedy modelu E34 z rv. 1992, proto vin nehraje roli.
Myslel jsem si, že ta hodnota "soll" je pevná neměnná z mapy, a na tu se to ta ecu motoru snaží nastavit co nejrychleji. Nevěděl jsem, že je proměnná.
Každopádně Vám moc děkuji.
Motor pochází z BMW 525TDS E39 rv. 1997, ale celý agregát včetně motorové elektroinstalace je implantovaný do starší "pětky" tedy modelu E34 z rv. 1992, proto vin nehraje roli.
Myslel jsem si, že ta hodnota "soll" je pevná neměnná z mapy, a na tu se to ta ecu motoru snaží nastavit co nejrychleji. Nevěděl jsem, že je proměnná.
Každopádně Vám moc děkuji.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz ohledně parametru VE6
Ahoj. Poslední 4 dny mám strašný frmol a nemám pořádně čas odpovědět.
Mrknul jsem konečně narychlo do katalogu.
Toto je axiální vstřikovací čerpadlo (typ VE, pro šestiválec).
Dost mě to mátlo, ale BMW tolik neznám, proto jsem si to potřeboval upřesnit.
Co se týče proměnných, mluvil jsem o tom z hlediska programu řídící jednotky - omlouvám se že jsem tě zmátl. Proměnná je jak Soll, tak Ist hodnota. Nicméně některé proměnné jsi schopen číst přes standardní diagnostický protokol, ale pak je spousta proměnných, které tím nevyčteš a potřebuješ speciální kalibrační protokol. Snažil jsem se ujasnit, jak k tomu přistupuješ a co za hodnoty vlastně čteš.
Tím, že vím, že to je axiální vstřikovací čerpadlo, tak mám představu o těch hodnotách.
Za mě není pravděpodobné, že by se reálně lišila hodnota Soll a Ist (které se samozřejmě mohou lišit, ale jen krátkodobě). Pokud ano, jediné možné vysvětlení by bylo, že se kroužek nedostane za určitou hodnotu a moc si nedovedu představit, že by to nepadlo do nouzového režimu (musel by se o něco zaseknout). Pravděpodobnější je tedy vysvětlení, že ten přepočet té hodnoty v paměti na fyzikální veličinu zobrazovanou na diagnostice není správný, nebo správně aplikovaný (minimálně u jedné z hodnot).
Řešíš to, protože tě to zajímá, nebo protože s tím máš reálný problém?
Mrknul jsem konečně narychlo do katalogu.
Toto není vstřikovací čerpadlo VP37 (typ VP - radiální vstřikovací čerpadlo).Bosch: 0 460 406 994
Náhrada: 0 986 440 516
Typové označení: VE6/RE10E2400R515
Toto je axiální vstřikovací čerpadlo (typ VE, pro šestiválec).
Dost mě to mátlo, ale BMW tolik neznám, proto jsem si to potřeboval upřesnit.
Co se týče proměnných, mluvil jsem o tom z hlediska programu řídící jednotky - omlouvám se že jsem tě zmátl. Proměnná je jak Soll, tak Ist hodnota. Nicméně některé proměnné jsi schopen číst přes standardní diagnostický protokol, ale pak je spousta proměnných, které tím nevyčteš a potřebuješ speciální kalibrační protokol. Snažil jsem se ujasnit, jak k tomu přistupuješ a co za hodnoty vlastně čteš.
Tím, že vím, že to je axiální vstřikovací čerpadlo, tak mám představu o těch hodnotách.
Za mě není pravděpodobné, že by se reálně lišila hodnota Soll a Ist (které se samozřejmě mohou lišit, ale jen krátkodobě). Pokud ano, jediné možné vysvětlení by bylo, že se kroužek nedostane za určitou hodnotu a moc si nedovedu představit, že by to nepadlo do nouzového režimu (musel by se o něco zaseknout). Pravděpodobnější je tedy vysvětlení, že ten přepočet té hodnoty v paměti na fyzikální veličinu zobrazovanou na diagnostice není správný, nebo správně aplikovaný (minimálně u jedné z hodnot).
Řešíš to, protože tě to zajímá, nebo protože s tím máš reálný problém?
Re: Dotaz ohledně parametru čerpadla VE6
Zdravím. Moc děkuji za Tvůj čas se věnovat mým dotazům, a úplně v klidu si rád počkám, tak se nemusíš omlouvat, že máš frmol, což chápu. Já se omlouvám se za mé špatné označení vstřikovacího čerpadla VE/VP, trošku v tom plavu.
Ano, je tam problém v chodu motoru v podobě cukaní při zátahu motoru v určitém spektru otáček. Moje dedukce, je že řídící jednotka dostane špatný údaj o poloze v podobě jiného napětí a pokouší se to nějak doregulovat. Zkusím sehnat tu vrchní část čerpadla nazývané stellwerk jestli chyba je v tom polodirenciálním snímači HDK. Musím si pořídit nějaký osciloskop, abych viděl průběh toho napětí při zatahu v čase. Tou Inpou mi to dělal kamarád z 200km vzdálenosti.
Každopádně ještě jednou moc děkuji za Tvé informace k tématu.
Ano, je tam problém v chodu motoru v podobě cukaní při zátahu motoru v určitém spektru otáček. Moje dedukce, je že řídící jednotka dostane špatný údaj o poloze v podobě jiného napětí a pokouší se to nějak doregulovat. Zkusím sehnat tu vrchní část čerpadla nazývané stellwerk jestli chyba je v tom polodirenciálním snímači HDK. Musím si pořídit nějaký osciloskop, abych viděl průběh toho napětí při zatahu v čase. Tou Inpou mi to dělal kamarád z 200km vzdálenosti.
Každopádně ještě jednou moc děkuji za Tvé informace k tématu.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz ohledně parametru čerpadla VE6
Hodím ti sem popis snímání - jak to má VW. Předpokládám, že tvoje čerpadlo to bude mít stejně. Ještě se dělaly starší typy s potenciometrem, k tomu ale nic nemám.
Otázka je, jestli to cuká jen tehdy, když to ukazuje diferenci a jindy jsou obě hodnoty shodné. Nebo to máš permanentně rozdílné. Pokud je to stále, jsem přesvědčený, že diagnostika jednu z hodnot pouze neukazuje dobře přepočtenou (jen zobrazení). Pokud je tam diference jen ve chvíli, kdy to cuká, tak bude chyba v té hlavě. Podle toho co jsi napsal to na mě dělá dojem, že tam 500mV pořád.
Otázka je, jestli to cuká jen tehdy, když to ukazuje diferenci a jindy jsou obě hodnoty shodné. Nebo to máš permanentně rozdílné. Pokud je to stále, jsem přesvědčený, že diagnostika jednu z hodnot pouze neukazuje dobře přepočtenou (jen zobrazení). Pokud je tam diference jen ve chvíli, kdy to cuká, tak bude chyba v té hlavě. Podle toho co jsi napsal to na mě dělá dojem, že tam 500mV pořád.