Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od favo »

Brzo mě čeká výměna spojky na mém Golfu ASZ a potřebuji se poradit.
Kdysi docela dávno se tu v jednom tématu řešilo, že lze na čtverkového Golfa nasadit komplet spojku ze Sharana, která by měla být o něco schopnější přenést větší výkon.
Na svém Golfu mám komplet spojku od Sachsu a lamelu s organikou HDS 57, ale občas už se stává, že mi spojka začne prokluzovat. Jako rychlý řešení jsem prozatím snížil výkon výměnou řídící jednotky se slabším softem, ale počítám s výměnou komplet spojky, ale chtěl bych už něco krapet silnějšího a ta spojka ze Sharana se mi zdála být celkem dostačující řešení, protože s dalším navyšováním výkonu nepočítám, snad jen bych chtěl časem samosvor, ale ten chci už dlouho.
Koukal jsem i na spojky Sachs Performance, ale jednak cena není z nejlidovějších(v podstatě cena celého G4), ale hlavně jsem se nedočetl zda je tam setrvačník dvouhmotový nebo jednohmotový a zda je lamela organická či keramická, jediný co tam bylo uvedeno, že jedna sada snese něco přes 500 Nm a ta druhá kolem 600 Nm.
Hledám tedy nějaké rozumné civilní řešení s lamelou přeobloženou organikou a dvouhmotový setrvák, chci zachovat nějaký ten komfort a životnost převodovky.
No a tak se ptám co by jste mi doporučili zda ten komplet pro Sharana (ten hlavně kvůli odolnější dvouhmotě) spolu přeobloženou lamelou, nebo to navíc zkombinovat třeba s přítlačákem Sachs Performance, či něco úplně jiného.
Při posledním měření jsem měl krouťák 393 Nm, ale od té doby proběhlo spoustu dalších změn a úprav, takže skutečnou hodnotu krouťáku neznám, ale s původním softem od Funa to spojka zatím dává, ale s druhým softem co mi pujčil kamarád už to v pásmu nad 2000 ot do 3500 při prudkým přidání plynu začne klouzat. Někdy na dvojku do kopce, jindy na šetku na dálnici a tak s tím musím něco udělat, protože na ten slabší soft moc jezdit nechci. :D
Jo ještě k těm spojkám od Sachsu, tak u sady pro G4 byla navíc i jedna sada šroubů a u té sady pro Sharana jsem viděl jinak řešený dvouhmotový setrvák, ale zda jsou skutečně záměné netuším. Ta pro Sharana byla o nějakou stovku levnější než pro G4.
Budu vděčný za každou radu či tip, díky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od Tomas.cz »

Ono aby se v tom taky někdo vyznal...

Sachs 2290 601 084 pro Sharan 96/110kw a Golf 85kw 4x2 + Golf 74kw/85kw 4x4. Sada obsahuje setrvák 2294 000 871
Sachs 2290 601 005 pro Sharan 85kw a Golf 96/110kw jak 4x2 tak 4x4. Sada obsahuje setrvák 2294 003 341

Takže ono se to kříží, slabší Sharan má přidělenou spojku jako silnější Golf a současně slabší Golf má přidělenou spojku jako
silnější Sharan.

Každopádně jen setrvačníky mezi sebou záměnné nejsou, že by se na ně práskla jen tak jiná sada, setrvák 871 má mělké zahloubení pro lamelu a je o něco dražší než setrvák 341 který má hlubší prostor pro lamelu a je lacinější.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od MirekX »

To, že spojka klouže není setrvákem, přeobložená lamela ve 240mm spojce s přehledem přenese 500Nm. Kolik má ta lamela najeto?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od favo »

Netvrdím, že spojka klouže kvůli setrváku, jen jsem chtěl říci, že trvám na tom aby u nové spojky byla dvouhmota a né pevný setrvačník kvůli komfortu, proto jsem zmínil tu dvouhmotu kvůli komplet spojce od Sachs Performance, ale kdysi se tu řešil problém setrváků a jeho výdrži konkrétně u 6Q převodovek pro G4 a někdo tu psal, že jde použít komplet spojka ze Sharana která by měla mít odolnější dvouhmotu a snad i silnější přítlačák, kvůli vyšší váze Sharana proti G4.
Co se týká nájezdu tak na té své spojce bych snad neměl mít ani 80 000 km, přesně bych to zjistil až se dostanu k počítači kde mám uložený záznamy oprav. Je to dost málo ale co nadělám, s dvouhmotou jinak žádný problémy nemám.
Ještě mě napadlo, zda neodešlo gufero na klice a neprochcává mi olej přes spojku. Protože ten prokluz byl zvláštní v tom, že klouzat spojka začala v otáčkách s největším krouťákem někde nad 2000 ot/min a motor se vytočil jen na cca kolem 3500 ot/min a prokluz skončil, ale auto drželo rychlost jako při těch 2000 ot/min. Naštěstí jsem si toho vždy hned všimnul a ubral plyn a přidával jemněji. Nad 3000 ot/min už spojka neklouzala. A po následném zastavení jsem popravdě ani smrad spálené spojky necítil.
Ovšem když se mi to stalo asi po pátý, tak jsem tam raději dal slabší soft a zatím mám klid v celém rozsahu, ale když si zvyknete na silnější motor, tak se slabším se vám potom jezdit nechce i když jede pěkně, proto řeším co s tím dál a pokud bych měl platit zase novou spojku, a v mém případě jedině komplet, tak už bych chtěl pro jistotu něco silnějšího nebo spíše odolnějšího.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od favo »

Tome, tak z toho co tu píšeš je patrný, že si naijak nepomůžu a navíc když mám doma lamelu z původní sestavy spojky Sachs, kterou bych chtěl poslat na přeobložení, bude lepší zase vzít stejný set jako před tím, tedy pro G4 110/96 kw.
Případně hlouběji šáhnout do prasátka a koupit set Sachs Performance za 40 000,- Kč na 530 Nm.

Tal Sachs Performance nepřipadá do úvahy, setrvák je pevný.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od MirekX »

Všechny RACE přítlačáky jsou (logicky) podstatně tužší a ovládací síla na spojku je dost velká. Zkus někoho kdo to má , ať si to nejlépe vyzkoušíš, ale ten rozdíl je dost značný. A taky životnost vypínacího ložiska je dost mizerná. Já bych neexperimentoval, dal origo s přeobloženou lamelou a hotovo, v Sharanu to mám leta letoucí a neklouzla ani jednou a těch 500Nm je poctivých.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od standa123 »

ahoj.

set SRE není za 40 ale pohybuje se okolo 27-30tis. za sadu. Pokud to chces levněji tak je nejlepší si ty věci poskládat zvlášt. Ale v tu chvíli je zbytečné dávat lamelu s pevným středem ale nech přeobložit tu svoji. Koupit jen přítlak RACE a setrvák novej a máš vystaraný (co vím tak tenhle set udrží bez problému 550NM) Pokud si to poskládáš zvlášt tak normálně můžeš použit dvouhmotu.......

Jinak s tím pedálem to tak je. Ze začátku bude hodně tvrdej (mě osoně z toho bolelo koleno než sem si zvykl :D ) ale časem po cca 2-3tis km trosku změkne. Ale na popojíždění do města to není ......

můžeš takto:

https://mlparts.cz/autodily/vw/golf-iv/ ... Id=1868155

https://mlparts.cz/autodily/vw/golf-iv/ ... tId=219450

a lamelu nech přeobložit....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od favo »

S tou cenou sady Performance jsem vycházel ze stránek Auto Kelly a pak jsem kouknul jinam a zjistil, že se to dá sehnat podstatně levněji, ale tady už jsem to nepřepisoval.

Díky za tipy, s kolenama jsem si užil na vojně při šlapání spojky v tanku, takže nyní o 24 roků starší bych si to už rád odpustil.
Bohužel neznám nikoho kdo by měl takovou spojku v autě, abych to mohl otestovat, ale pokud tím trpí i díly kolem, tak by to pro mne ve finale znamenalo jen častější náklady na spojku, po čemž moc netoužím.
Navíc dělám v centru Brna a představa, že bych měl šlapat na tvrdý pedál každý tři vteřiny při popojíždění v koloně mě skutečně šťastným nečiní, takže asi zůstanu u klasiky s přeobloženou lemelou HDS 57 a bude. Pokud jí budu muset měnit každých 100 000 km, tak co už, s tím dokážu žít.

Když byla řeč o přítlačném ložisku, ještě mě nepadá zda by nemohl být problém i v něm. Přeci jen spojku netrápím, rozjezdy dělám v co nejnižších otáčkách, při podřazení dávám meziplyn a nenechávám jí dlouho klouzat, takže není žádný rozumný důvod, když byla komplet nová, aby odešla tak brzo. Navíc jsem si uvědomil, že jsem nedávno měnil brzdovou kapalinu, ale na spojku jsem úplně zapomněl. Pořád zapomínám, že tady je spojka hydraulická kdežto u předešlých aut jsem jí měl mechanickou. Zkusím odsát starou kapalinu i z válce spojky a uvidím zda se něco zlepší.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od standa123 »

kolík tam máš NM?
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od favo »

Jó to kdybych věděl, ale řeknu to asi takhle.
Seriové ASZ s omletou vačkou na třech palcích načipoval Fun na 164 koní a 393 Nm. Následně se udělala vačka, auto celkem ožilo.
Potom se udělala komplet hlava, nové turbo z ARL, komplet chlazení z ARL, nová vačka Kolben a auto jelo zase o něco lépe, ale na soft jsem ještě jet nechtěl, protože se mi nezdála ta vačka kvůli vysoké spotřebě. Nakonec se od Funa koupily zánovní vstřiky AL a auto zase o něco ožilo a začalo i méně žrát a tak mi kamarád pujčil na testnutí svojí řídící jednotku která byla laděna turbo z ARL zda to bude s tímto softem lepší a bylo, tak mi jí nechal ještě chvíli, ale začala klouzat spojka a tak šla ven a zpět ta původní na které bylo s původním setupem naměřeno těch 164 koní a 393 Nm. Na doladění softu k turbu z ARL jsem chtěl jet až bych byl se vším na 100% spokojený, ale to asi jen tak nebude, protože jsem ještě nebyl schopný dořešit jakou má ten motor vlastně kompresi, zda těch 20 barů jak ukazuje můj měřák a nebo víc.

Jinak na spojce je najeto 65 000 km.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od standa123 »

nevím no...serie spojka s organikou by měla udržet 450nm ale musíme brát taky v potas to.....že nové spojky už nejsou to co původní originál.

Na kolik mm byla ta lamela obložena? to by taky mohlo hrát malou roli........
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: Spojka Golf ASZ vs Sharan ASZ - záměné?

Příspěvek od favo »

Rozměr si nepamatuji, ale vím že jí na poprvé zmrvili a musela se reklamovat a pak dodali opravenou a s originál rozměry.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“