Utahovací moment stabilizátor O1
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Utahovací moment stabilizátor O1
Ahoj, věděl by někdo přesný utahovací momenty stabilizátoru na O1 TDI? Nebo na kolik utahujete uložení stabilizátoru ty gumová lůžka je tam malí šroub M8 a pak ty samotné kosti plastové tam je šroub M10 hlavně ten spodní do ramene, je na to uvedený nějaký přesný moment? Díky
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 473
- Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
- Bydliště: šumava
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
na tohle jsem nikdy moment nepouzil staci mit trochu cit
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
Díky to jsem potřeboval
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
hlavně používat přesnej moment na vyrezlý starý závity nevím nevím.....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
dobrý je přesný moment na kola, to je pak křiku a reklamací
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
Jo, hlavně kola který na to auto vůbec nepatří v kombinaci se šrouby který jsou na úplně jiný kola ( kužel vs. kulová vs. rovná dosedací plocha atd. )
Není to dlouho P206 který má závity 12x1,25 , k tomu jakýsi "super" chromový šrouby na spešl klíč, už při povolování se mi to nezdálo,vyjelo to jak kdyby to ani nebylo utažený,při nasazování pak utahovák udělal dvakrát klep klep a šroub z bubnu vyjel i se závitem, říkám si dobrý,bude to držet na třech,jeden opravím, tak jsem to raději dotahoval normálně velkou ráčnou,žádná extra síla a všechny závity v prdeli,nechápu jak to tam předtím vlastně drželo,ale drolilo se z toho zelený lepidlo takže asi někdo šrouby zalepil,opatrně dotáhnul a odjezd
Naštěstí jsou dneska opravný sady na závity běžně k dostání tak jsem to vyvložkoval,nový šrouby a hotovka
Nejhorší je to pak někomu vysvětlovat že při tak banální operaci jako je přehození kol došlo k tomuto
Když jsem ještě neměl opravný sady helicoil tak jsem jednou prostě M12 vyvrtal, přeříznul na M14x1,25 a použil šrouby z BMW, jezdí to už 10 let...
Není to dlouho P206 který má závity 12x1,25 , k tomu jakýsi "super" chromový šrouby na spešl klíč, už při povolování se mi to nezdálo,vyjelo to jak kdyby to ani nebylo utažený,při nasazování pak utahovák udělal dvakrát klep klep a šroub z bubnu vyjel i se závitem, říkám si dobrý,bude to držet na třech,jeden opravím, tak jsem to raději dotahoval normálně velkou ráčnou,žádná extra síla a všechny závity v prdeli,nechápu jak to tam předtím vlastně drželo,ale drolilo se z toho zelený lepidlo takže asi někdo šrouby zalepil,opatrně dotáhnul a odjezd
Naštěstí jsou dneska opravný sady na závity běžně k dostání tak jsem to vyvložkoval,nový šrouby a hotovka
Nejhorší je to pak někomu vysvětlovat že při tak banální operaci jako je přehození kol došlo k tomuto
Když jsem ještě neměl opravný sady helicoil tak jsem jednou prostě M12 vyvrtal, přeříznul na M14x1,25 a použil šrouby z BMW, jezdí to už 10 let...
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
Tyhle plochý lesklý šrouby k origo citroen kolum už mi tohle udělali několikrát.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Utahovací moment stabilizátor O1
Jo přesně,taky když se na ten závit podíváš tak jak je hlubokej,nula nula nic a když si vezmeš kolikrát na 20 let starým autě už ty kola byly sundávaný, držet už to ani nemůže