Přemapování motoru CUAA (chip tuning BiTDi)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
czuba
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 29 črc 2010, 14:30
Bydliště: Vendryně

Přemapování motoru CUAA (chip tuning BiTDi)

Příspěvek od czuba »

Ahoj,

rád bych věděl Vaše zkušenosti s chipováním, úpravou palivových map motoru a mapy DSG.

Má to tady na fóru někdo udělané? Jaké jsou zkušenosti co se výdrže motoru, turb a převodovky týče?

Slyšel jsem, že po úpravě docela odchází malé turbo na motoru. Co je na tom pravdy ale neřeknu, tzv. jedna babka povídala.

Rád bych věděl vaše zkušenosti a názory. Úpravu bych rád provedl u osvědčených firem jako SGS, DP, TDIfun.

Děkuji všem za komentáře
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Přemapování motoru CUAA (chip tuning BiTDi)

Příspěvek od reesha »

czuba píše: 13 pro 2021, 11:42 Ahoj,

rád bych věděl Vaše zkušenosti s chipováním, úpravou palivových map motoru a mapy DSG.

Má to tady na fóru někdo udělané? Jaké jsou zkušenosti co se výdrže motoru, turb a převodovky týče?

Slyšel jsem, že po úpravě docela odchází malé turbo na motoru. Co je na tom pravdy ale neřeknu, tzv. jedna babka povídala.

Rád bych věděl vaše zkušenosti a názory. Úpravu bych rád provedl u osvědčených firem jako SGS, DP, TDIfun.

Děkuji všem za komentáře
Ahoj,

nikdo neodpovídá a já jdu zrovna okolo, tak odpovím.
Je to bohužel smutná pravda, po úpravě odchází spousta věcí, od turb, přes filtry pevných částic, po celé motory. A nejde jen o CUAA. Jsou pryč doby, kdy motory byly jednoduché a stačilo upravit 3 mapy, aby to nějak fungovalo a nikdo se moc nemusel zaobírat tím, jaké to bude mít následky na ostatní komponenty. Dnes je vše jinak, ale lidé to většinou nevnímají (jak "úpravci", tak zákazníci).

95% úprav, které se provádí, je čirý šmejd. Chápu, že ten kdo chce upravit auto, to nemá vůbec jednoduché s výběrem úpravce - líbivé stránky působí tak důvěryhodně.

Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že první upravené CUAA v ČR měl DIESELPOWER. Od té doby jsme na tom hodně zamakali, úpravy se ještě posunuly s dalšími zkušenostmi, i se získáním dalších zkušeností v závodních aplikacích (hlavně díky tomu). Jako první jsme aplikovali dvoupístové vstřikovací čerpadlo a postavili dvojturbový 2.0 common-rail - a to už v roce 2011 - ještě před tím, než VW vypustil motor CUAA.
Proto mě zaráží, když ještě v roce 2021 vidím úpravy, které opravdu likvidují motor a nedají se srovnat s naší první úpravou CUAA z roku 2014. A není takových úprav vůbec málo. :bang:

Vývoj na každém modelu nás stojí desítky až stovky tisíc korun - ne vůbec nepřeháním. Kdyby takový rádoby úpravce zainvestoval těch pár tisícovek a koupil pořádnou úpravu, tak by možná situace byla úplně jiná. To by ale musel vědět, co dělá (LOL) - ne vždy se dá vše lehce zkopírovat, aby to fungovalo.

Omlouvám se za více filozofické pojednání, než technické, ale nějak jsem si při té nahrávce na smeč nemohl odpustit nepinknout do míčku.

A nyní k motoru. Motor je to opravdu dobrý, má výrazné změny oproti slabším verzím, lépe dýchá, má upravené chlazení a i dobrý potenciál. Spousta lidí se ho ale bojí (i mých známých), a raději volí jednoturbový "jednodušší" motor.
Osobně je CUAA můj nejoblíbenější motor jako základ pro úpravy s dobrým potenciálem. Máme to i v některých závodních aplikacích. Okolo 280hp z toho lze dostat relativně snadno a bezpečně, pokud člověk ví co dělá. :kol110:
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
czuba
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 29 črc 2010, 14:30
Bydliště: Vendryně

Re: Přemapování motoru CUAA (chip tuning BiTDi)

Příspěvek od czuba »

Děkuji za příspěvek a je to +- tak jak jsem si myslel. Kdysi jsem si u p. Hájka nechal upravit CR 2.0 TDI ze 125kw na jekachy 150kw cca, již si nepamatuju přesně. Auto mělo najeto necelych 200tkm, dokazalo najet na to dalších 100tkm a věřil bych, že by pokračovalo dál, než mi ho sešrotoval jeden ožrala. Vše bylo původní. Vstřikovače, turbo, DPFko. Byl jsem maximálně spokojen.

Proto bych nikdy nešel cestou "my za Váma přijedeme, něco tam nalejeme a uvidíte jak to bude šlapat" NIKDY.

Na nabídku DP jsem také koukal, a věřím že toho mají za sebou fakt MRAKY, jen ta částka je docela darda, navíc ani nevím, zda-li je v tom i úprava DSG převodovky či nikoli, ta by s chipem chtěla asi také poladit, navíc podtáčí motor až to není hezké.

Koukám že zkušenosti s motorem CUAA jsou, to jsem rád. Rád také slyším že je ten motor dobrý a při dobré úpravě se není čeho bát ;-)

Díky Ti
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“