Ahoj všem ladičům,
Odešlo obtokové turbo na motoru 2.0 HDi 8V 80 kW. Motor je předělaný z komůrkáče 1.9TD na 2.0 HDi přímovstřik a z railu na mechanickou neřízenou rotačku. Turbo (Garret) je ovládané po staru-tlakem. Turbo mělo asi dost najeto, už bralo olej, hulilo to a pak si škrtlo a umřelo
Koupil jsem nový střed Meat a Doria. Mám na vybranou 2 typy a každý má jiný průběh, viz graf dole. Turbo vlevo má asi o 3 mm menší maximální vnější průměr lopatek na sacím kole, jinak, měřeno šuplerou, je vše ostatní stejné, včetně počtu lopatek všech kol. Co znamená slabá spodní křivka a co horní tlustější křivka? Předpokládám, že ta slabší je množství dodávaného vzduchu při určitých otáčkách. A ta horní je co? Proč je slabá křivka vlevo tak rozlítaná, oproti té pravé? Které turbo je vhodnější, když motor jezdí do max. do 3 tisíc otáček, velice výjimečně víc? Požadavek je, aby šel motor hezky odspodu, o max výkon tolik nejde. S výhledem na přestavbu na řízenou rotačku alá 1.9 TDi 66/81 kW, možná i s naklápěcím turbem. Motor jezdí z 80 % na alternativní paliva a proto to není rail, ale jen rotačka.
Prosím povolané a moudré o rady.
Díky a přeju hezký večer
Petr
PS: Jak sem, přímo do nového fóra, vložím fotku z kompu??? Povedlo se mi ten graf vložit jen sem:
https://ulozto.cz/tamhle/6GWiOwLGZPd1/n ... L3qTDlLt==
EDIT: Tak to není žádný graf tlaku z nějaké stolice, ale jen skoronicneříkající graf vyvážení středu turba.
Graf středu turba - prosím o radu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Graf středu turba - prosím o radu
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 11 led 2022, 14:28, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Re: Graf středu turba - prosím o radu
Druhý screen.
viewtopic.php?p=1291675#p1291675
viewtopic.php?p=1291675#p1291675
Člověk se pořád učí.