Vyvložkování bloku V10 TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od Schnapi »

Ahoj všem, úplně jsem nevěděl kam tuto mou otázku zařadit, tak jsem problémy a údržbu, pokud by s tím někdo z adminů měl problém, přesunu tento příspěvek.
A teď k věci. Od známého se mi dostal do rukou vydřený válec na V10, otázka má zní, doporučí mi někdo někoho, kdo je osvědčený a udělal vložky? Popřípadě kdo se v tom orientuje co by to mohlo stát? Řešíme jestli koupit motor, nebo tento “repasovat”.
Velice děkuji za ochotu.
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od roman1648 »

V10 jsem teda nedělal ale nechával jsem vložkovat několik bloků a vždycky to dopadlo dobře, Pavlíček Brno Bosonohy
Zavolej si tam a zeptej se co by to sálo, taky je potřeba mít dobrej píst ke kterýmu se ta nová vložka nahonuje
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od Schnapi »

Ahoj, moc děkuji za typ. Já na doporučení zvolil: Brusírna Pokorný, Hovorčovice u Prahy.
S pánem docela fajn domluva, dělají jak bloky, tak hlavy snad od motorek po kamiony.
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od volvo pan »

se jich mužeš zeptat na naky t5 sanity,těch sem svyho času vídával dost rozebranejch. Mohli by mit přehled,kolik to vydrželo,pokud to tam měli,na což bych si ale i klidně vsadil,páč to někdo dělat musel..ty vložky by měly bejt stejný,ne?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od roman1648 »

Myslíš že ty vložky mají jako náhradní díly ?? Já to nikde neviděl, vždycky vyrobený na míru z odlitku na soustruhu
Vyvrtal se blok, zalisovaly vložky,vybrousily a dohonovaly se podle pístů,vršek bloku se líznul aby to bylo pěkně rovný a odjezd
Takto jsme dělávali kdysi i opravy GII 1.6D/TD, různý Fiaty naftový...ale to už je 25 let
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od volvo pan »

jako nahradni nevim,možná i jo,ale ja spíš myslel,že by to mohli mít dobře vyzkoušený a hlavně vychytaný z těch transporteru. Pokud je tam dělali. Ale těch firem na tohle asi moc nebude.. Par opravenejch t5 a ještě u sanitky by mohla bejt dobra referenční hodnota,ne? Hlavně,pokud se nepletu,je to komplet hlinik,jak r5 tak v10 blok,to se zkušenosti určitě hodi.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od roman1648 »

Fakt otázka co to bude stát protože poslední co jsem dělal byla jakási Mazda TurboDi a za převložkování jednoho zadřeného válce chtěli snad 7tis. tak kdybys dělal všech 10 válců tak aby za to nechtěli třeba 50tis....nevím
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od Schnapi »

Jedna věc jsou vložky, druhá věc velikost bloku.
Málo kdo takhle velký blok upne a má s ním zkušenosti..
Abych tady nedělal špatnou reklamu nebo nepomlouval tak z jednoho mailu mi přišla cena 85k, z druhé 68k a z posledního 50k, vše ceny včetně DPH a cena je za vložky, práci, rovnání.

volvo pan: úplně nerozumím tvou odpověď se sanitama

roman1648: nejprve srovnání blok, vyvrtají, zalisují vložku, upraví na požadovaný průměr, dle pístu a nakonec znovu přerovnají blok a vyčistí.
Jinak mi řekli doba vyhotovení měsíc, takže asi jsou vyráběné, kdyby to byla skladová věc, tak by to asi měli, protože to má stejné písty jako 2.0 TDI
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od roman1648 »

No, to jsem právě čekal nějakou takovou cenu, ono je s tím mrda práce, holt je to parník ;)
V práci opravujeme dost často V6 motory Deutz který jsou v traktorech Fendt ( ale i Zetor,JohnDere,Massey apod. ), kit vložek a pístů stojí kolem 120tis., i s prací a vším okolo je to kolem 300tis. takže tady pokud bys udělal GO já nevím za 100tis. je to pořád ve zlatě...
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od volvo pan »

no sanitky,transporter t5,a hodně tam,v sanitach,bejval 5ti val,což je ta pulka v10. Jeden čas sem snad neviděl jinou sanitku. A dost se to sralo,hlavně zezačatku,páč to v nemocnici dostavalo kopr. No a myslel sem to tak,že když někdo udělá par 5tivalcu dobře,tak pro majitele s v10 by to mohla bejt dobra reference,kam to dát. Urcite se nedelaly teda jen sanitky,ale dobře se pamatujou.Hlavně tam bejvala i zpětna vazba,jak to auto pak drží. Ale už to taky nějakej ten pátek bude,no..Ja osobně,když si představim nastrojenej motor v autě,vic jak kilo z peněžky pryč,a při první jízdě vylítana voda,tak bych si hodně rozmejšlel,kam to dat.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od roman1648 »

Jednou jsem dělal T5 kde byl právě vyloupanej nikasil ve válcích ale cena opravy daleko převyšovala cenu druhého motoru který se tam dal a jezdí to dodnes...
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od volvo pan »

ty r5 pravě myslím,že je časem nějak trochu vylepšili,ale 10 nevim.A motor r5 seženeš zdravou blbě,v10 už vubec a nebo za ranec s tim,že se budeš bat,že se vysype. Proto,když už,tak udělat a to pořadně,a má celkem zajímavej stroj,hlavně teda motorově. Plně pojiznejch je asi už málo a budou jen ubejvat..
Shnapi:písty myslim to ma jak r5 z t4 ještě,což je i 1 octa a i další,možná i naky 2lpd,ale to je všechno litina monoblok,to se většinou nevložkuje a byly by stějně jiny,tak že to je stejný nemá v tomhle žádnej vliv. A písty ti mužou zustat puvodní,jestli teda nevyjde levnějc nebo stejně pist s kruhama,jak samotny kruhy.
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Re: Vyvložkování bloku V10 TDI

Příspěvek od Schnapi »

roman1684: už tomu rozumím, hele mě přistál jeden motor v10 na dílně na díly, že prý tam něco klepalo a že raději dali nový motor že se s tím nechtěl nikdo srát, tak jsem ho chtěl vidět jak to vypadá, nakonec jsem zjistil že píst opustil ojnici a ojnice vesele lítala ve válci až udělala díru tak 3 cm hluboko, prý chlapík s tím dojel ještě 20km domu, po tom co to začalo (rofl) takže měli štěstí že vůbec dojeli, každopádně když si vezmeš že koupíš holý motor V10 AYH nebo BLE tak jsi na nějakých 40-60k, a nevíš co má najeto a neslyšel jsi ho v některých případech… tak ti zbývá buď sehnat fakt motor s obavou jestli to bude makat nebo ne, nebo koupit za 70-90k celé auto s funkčním motorem, nebo s motorem co si můžeš poslechnout a nebo varianta vložit fakt peníze do motoru a budeš vědět že když vše uděláš dobře, tak to bude makat. Vložky se jen tak neodjebou, maximálně to lehne na spodku :punk: .

volvo pan: časem zůstal blok stejný, jen upravovali něco na vyvažovací hřídeli a klice, tedy alespoň co jsem se dočetl…
Vrtání je 81, vím že ho mají 2.0 TDI ale nevím jestli mají i jiné PD, 96 a 110kW mají vrtání tuším 79,5, pak jsou povýbrusy a ty jsou 80.
2,5 by mělo být to samé jak píšeš, však to jsou dva motory v sobě, jen tedy ojnice jsou úplně jiné :-D
Jak píšeš, šrotu je dost, ale pojízdné, nebo funkční buď nejsou, nebo za to dáš nesmysl.
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“