Přibývání oleje O3 CXXB
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přibývání oleje O3 CXXB
Chlapci mám trošku hlavu v pýru...Moje milovaná O3 2017 1,6 TDi CR CXXB najeto 102tis km...
Před cca měsícem jsem koukal na měrku oleje a byla uprostřed mezi min/max...dnes tedy jsem chtěl dolít, automaticky bez podívání na měrku jsem tam malinkato cmrndul a pak si říkám, no raději se přesvědčím kolik je potřeba....no a mám problém. Na té měrce je moc...ale o dost. Zkoušel jsem několikrát utřít hadrem a znova strčit a vyndat a vždy jakoby umazaná daleko výše nad max...dodám foto. Samozřejmě je mi jasné, že by to mohla být jedině nafta a předpokládám, že kvůli regeneraci DPF. Je pravdou, že nejezdím kdoví jaké dlouhé trasy, ale zase ani vyloženě krátké. Přítelkyně ji používá do práce - má to 15km a já když si ji vezmu, tak vždy minimálně trasa Benešov - Děčín, popř Benešov - Kamenice, což je vždy alespoň 12 - 15 Km....může v tom být problém? Je pravdou, že někdy se to nestihne úplně prohřát, čímž se nespustí regenerace (tipuji)...ale upřímně, úplně těm systémům zas tak nerozumím....Jak teď postupovat? Mám vynutit regeneraci? Nebo mám sem dodat měřené hodnoty, kdy naposled byl regenerován, kolik má popílku atd....ale potřeboval bych ve všem navést. Budete někdo ochotný mi u toho dělat průvodce? A co ten olej, musím ho tedy hned vyměnit? má najeto 10 tis km Shell Helix 5W30.....jo a nemůže se nic stát s motorem?
Před cca měsícem jsem koukal na měrku oleje a byla uprostřed mezi min/max...dnes tedy jsem chtěl dolít, automaticky bez podívání na měrku jsem tam malinkato cmrndul a pak si říkám, no raději se přesvědčím kolik je potřeba....no a mám problém. Na té měrce je moc...ale o dost. Zkoušel jsem několikrát utřít hadrem a znova strčit a vyndat a vždy jakoby umazaná daleko výše nad max...dodám foto. Samozřejmě je mi jasné, že by to mohla být jedině nafta a předpokládám, že kvůli regeneraci DPF. Je pravdou, že nejezdím kdoví jaké dlouhé trasy, ale zase ani vyloženě krátké. Přítelkyně ji používá do práce - má to 15km a já když si ji vezmu, tak vždy minimálně trasa Benešov - Děčín, popř Benešov - Kamenice, což je vždy alespoň 12 - 15 Km....může v tom být problém? Je pravdou, že někdy se to nestihne úplně prohřát, čímž se nespustí regenerace (tipuji)...ale upřímně, úplně těm systémům zas tak nerozumím....Jak teď postupovat? Mám vynutit regeneraci? Nebo mám sem dodat měřené hodnoty, kdy naposled byl regenerován, kolik má popílku atd....ale potřeboval bych ve všem navést. Budete někdo ochotný mi u toho dělat průvodce? A co ten olej, musím ho tedy hned vyměnit? má najeto 10 tis km Shell Helix 5W30.....jo a nemůže se nic stát s motorem?
Naposledy upravil(a) šulda dne 12 led 2022, 16:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Diesel s DPF na trasy do 20km a divíš se že je to v prd.li?? Za tohle to ani neohřeješ natož aby jsi zregeneroval.
Pokud to takhle chceš dělat dal nebude to dobrý.
Pokud to takhle chceš dělat dal nebude to dobrý.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Přesně tak, krátké trasy, zásadní problém
Nestává se ti že dojedeš ty nebo ženská vypneš to a jede sahara ? Pokud několikrát do měsíce regenerace nedoběhne, je to přesně ten problém.
Kámoš má O IV a jezdí s tím couráky, najeto snad 12tis. od nova a už se to nějak pere, občas svítí kontrolka DPF...prostě pořizovat moderní naftu na skákání kolem komína je blbost ať už koncern,japonec,korejec,italofrantik....je to jedno
Spousta těchto aut má najeto třeba 300tis.km(máme to v práci jako služebky) a je to v pohodě protože to jezdí delší trasy a pořád na plnej ceres
Nestává se ti že dojedeš ty nebo ženská vypneš to a jede sahara ? Pokud několikrát do měsíce regenerace nedoběhne, je to přesně ten problém.
Kámoš má O IV a jezdí s tím couráky, najeto snad 12tis. od nova a už se to nějak pere, občas svítí kontrolka DPF...prostě pořizovat moderní naftu na skákání kolem komína je blbost ať už koncern,japonec,korejec,italofrantik....je to jedno
Spousta těchto aut má najeto třeba 300tis.km(máme to v práci jako služebky) a je to v pohodě protože to jezdí delší trasy a pořád na plnej ceres
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Ahojte, ja jazdím na mojom CC 2016 (EURO6) v týždni do práce 11 km tam a zase 11 späť. Auto som kúpil ako jednoročné 30 tis naj. a teraz mám 80 tis. Nikdy som nemal problém s dpf, a euro 6 nemá problém spustiť regeneráciu keď potrebuje už po 5 km od štartu (stalo sa mi to viac krát, ale parkujem v teplej garáži). Ale dodám, že mne regeneruje pri týchto trasách pri 350 km stále (340-370), iba keď idem ďalej a prevetrám ho, tak sa to podstatne predĺži, nakoľko tam prebieha aj pasívna regenerácia. Zaplnenie filtra je okolo 20g...ale musím povedať, že viem kedy očakávať regeneráciu a vždy ju dokončím jazdou. Neobťažuje ma to, s CC som moc spokojný a vždy sa teším na každú jazdu. Takže nemusí to byť hneď problém, keď niekto jazdí kratšie trasy...
P.S. žiadny chip ani nič podobné, všetko seria.
P.S. žiadny chip ani nič podobné, všetko seria.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
No takhle, teď už to auto mám (mám ho tři čtvrtě roku) a s autem jsem kromě tohohle problému maximálně spokojený. Ano uznávám, že jsem si bláhově myslel, že 15km trasy a občas samozřejmě delší nebudou u moderního auta vadit - asi jsem se spletl, uznávám. Ale mě jde o to, jak to řešit, protože auto fakt prodat a koupit pak nějaký střep nechci. Já mám na ježdění vyloženě kolem komína Fabii 1 HTP a přes všechna varování ze všech stran jaký to není sráč jsem naprosto spokojený. Rozvody udělané, já to točím a při malém servisu si vždy pro jistotu přeměřím kompresi na 3 válci, kde ze zkušeností vím, že bývá největší problém s výfukovým ventilem...no a O3 byl náhodný kup (jasný původ, jasné km, nebourané) a auto mi prostě vyhovuje. Teď jsem koupil i nové zimáky, loni jsem udělal základní servis - takže NIC prodávat nechci...potřebuji rozumnou radu co s tím.
Můj návrh:
1. Vyměním olej + filtr
2. Vynutím si pak regeneraci na místě a vypálím filtr
3. Koupím kryt masky chladiče, aby se rychleji ohřála a líp držela teplotu
4. Budu každý měsíc (alespoň po zimní období) vynucovat regeneraci
Jo a ano - sahara mi vždy dojíždí po vypnutí klíčku (ale nutno říct, že i v zimě mám pořád zapnutou klimu kvůli vlhkosti vzduchu)
Co myslíte, pomohlo by to takhle?
Můj návrh:
1. Vyměním olej + filtr
2. Vynutím si pak regeneraci na místě a vypálím filtr
3. Koupím kryt masky chladiče, aby se rychleji ohřála a líp držela teplotu
4. Budu každý měsíc (alespoň po zimní období) vynucovat regeneraci
Jo a ano - sahara mi vždy dojíždí po vypnutí klíčku (ale nutno říct, že i v zimě mám pořád zapnutou klimu kvůli vlhkosti vzduchu)
Co myslíte, pomohlo by to takhle?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Takže takhle. Kolega po mnoha letech starých sráčů už chtěl “pěkný” auta. No prostě chtěl a problémy se budou řešit až přijdou. Takže na jeho přání se koupila krásná zachovalá a servisovana B6 (servis v D jen ve VW) no a jezdi s tím 13km do prace a v létě dovolená sem tam výlet občas. No takže to vydrželo několik let takhle z hlavy nevím kolik tuším 2 . Těch par let to ale bylo tak že auto si o olej říkalo cca po 6-7000km a někdy se měnil dokonce i dřív protože na měrce bylo tolik že to přišlo jako riziko.
No po cca 2 letech jsme začali vnímat to že se zanáší DPF takže jsem říkal hlídat regeneraci ( což se ne úplně dařilo ) a vždy když bude jet z prace na vejlet no takže se začalo 1-2 týdně vyjiždka po práci no 3 rok přišel problém už kontrolka DPF takže nucena regenerace a čím dal častěji no pak jsme DPF vyndali vzali ultrazvukem vysušili vrátili no a od tě doby se rozsvítí kontrolka každý cca 5 den je potřeba hodit manuální řazení a rvát ho po navaděči aby zregeneroval vždy se to povedlo a tak to jezdilo do loňska tuším ze loni byl 5 rok u nás a loni při výletu se dostal do kolony rozsvitil a už nezhasl takže zbytek a návrat z výletu v nouzi a pak ježdění na doraz 3-4 v noci po navaděči zregeneroval no a u toho jsem konstatoval že to chce rozdělat no takže auto má dnes po tomto zacházení KO motor ( tlaky) vše zakarbonovany ale 5 let sloužil a slouží jen se vše zkracuje už se jezdi 3-4 tydne regenerovat. Pro informaci při koupi jsme motor dekarbonizovali a kontrolovali včetně tlaku a byli jako nový. Chtel ho má ho funguje jezdi ale finanční náklady navíc jen olej,filtry,a nucené ježdění navíc myslím něco stalo. A to se na autě nic krom zadních brzdičů neposralo. ( při koupi dekarbonizace se udelalo saní( klapky) a gumičky žhaviče a teď při kontrole a zjištění KO stavu motoru znovu)
No po cca 2 letech jsme začali vnímat to že se zanáší DPF takže jsem říkal hlídat regeneraci ( což se ne úplně dařilo ) a vždy když bude jet z prace na vejlet no takže se začalo 1-2 týdně vyjiždka po práci no 3 rok přišel problém už kontrolka DPF takže nucena regenerace a čím dal častěji no pak jsme DPF vyndali vzali ultrazvukem vysušili vrátili no a od tě doby se rozsvítí kontrolka každý cca 5 den je potřeba hodit manuální řazení a rvát ho po navaděči aby zregeneroval vždy se to povedlo a tak to jezdilo do loňska tuším ze loni byl 5 rok u nás a loni při výletu se dostal do kolony rozsvitil a už nezhasl takže zbytek a návrat z výletu v nouzi a pak ježdění na doraz 3-4 v noci po navaděči zregeneroval no a u toho jsem konstatoval že to chce rozdělat no takže auto má dnes po tomto zacházení KO motor ( tlaky) vše zakarbonovany ale 5 let sloužil a slouží jen se vše zkracuje už se jezdi 3-4 tydne regenerovat. Pro informaci při koupi jsme motor dekarbonizovali a kontrolovali včetně tlaku a byli jako nový. Chtel ho má ho funguje jezdi ale finanční náklady navíc jen olej,filtry,a nucené ježdění navíc myslím něco stalo. A to se na autě nic krom zadních brzdičů neposralo. ( při koupi dekarbonizace se udelalo saní( klapky) a gumičky žhaviče a teď při kontrole a zjištění KO stavu motoru znovu)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 502
- Registrován: 29 pro 2012, 18:00
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
No v takom prípade asi ani nejde ukontrolovať reálnu spotrebu oleja keď sa olej vkuse narieďuje a bohvie kolko tej riedkej močky motor požere.
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
No a názor na mé řešení?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
občas to pořádně projet vyčíhnout si po asi kolika km probíhá regenerace , mým scenicem jezdí ta moje jenom hrkačky 5-10 km já pak jen kouknu kolik tam je km a jedu s tím já. je to zhruba po 600 až 800 km v létě víc. na regeneraci je potřeba min 16 až 20 km v zimě víc záleží na ohřátí motoru. už to takle provozuju řadu let a dobrý.nafta jen verva a ještě tam cpu vif. v zimě přidávám do nádrže litr naturalu 98.maká to.auto najede 10t. ročně.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Pri takomto používaní je potrebné viac sa venovať regeneráciam, ak sa stále iba prerušujú a nedokončujú, tak to je smrť pre dpf. No a samozrejme to občas zobrať na diaľnicu a prevetrať, aspoň raz za mesiac, nie len kôli dpf, ale nech sa aj motor trocha pretočí a vymetie "pavučiny".
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Tak zatím jsem udělal to, že jsem vyměnil olej. Vypustil jsem 5,5 L oleje s naftou, takže odhaduji, že tam přibylo 0,5 -0,75L nafty. Dále jsem nasadil ten krycí plast před masku. To všechno je fajn, ale...pak jsem chtěl vynutit tu regeneraci a narazil jsem na problém. Abych nebyl za úplného blbce, tak předem píšu, že asi vím, v čem je problém - že DPF se mi mezitím vyčistilo a proto mi ta regenerace nešla spustit. Přesto raději píšu. Po zadání bezpečnostního kódu se vypsala chybová hláška viz foto...a tím nešla spustit regenerace. Dle měřených hodnot ale není třeba regenerovat - bylo to kvůli tomu? A od kolika gramů tedy regenerovat stacionárním vynucením lze? Díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
Ahoj, filter je po regenerácii (44km) a vypočítaná hodnota zanesenia je primeraná, to je v poriadku. Spustenie regenerácie má rôzne podmienky...ja by som jazdil a pribežne to sleduj, koľko najazdíš km keď sa spustí regenerácia. Mne CUWA regeneruje pri zaplnení 23,4g, postup dole je pre CR motory (edc17, uds), môže sa líšiť v závislosti od kodu motora.
https://diagnostics.vis4vag.com/cs/moto ... ehem-stani
Podmínky:
- spojkový pedál - spínač pedálu - bez závad
- paměť závad prázdná
- obsah palivové nádrže > 20l
- teplota motoru > 79°C
- teplota výfukových plynů > 400°C
- spotřebiče ZAP
- zařazena rychlost P/N
- parkovací brzda ZAP
- kapota zavřeno
- otáčky motoru volnoběh
- Během procesu nemanipulovat s pedály, spotřebiči, brzdami, kapotou a vozidlem.
- provádět na volném prostranství - hrozí nebezpečí požáru
!!! Pokud je filtr zaplněn nad maximální hodnotu, je nutné jej vyměnit za nový jinak hrozí nebezpečí požáru při regeneraci!!!
(maximální hodnota = 38g)
Kontrola stavu zaplnění filtru pevných částic
- otáčky motoru volnoběh
Čekat 20s
spojit se s řídící jednotkou 01 - motor
Měřené hodnoty UDS
vyberte položku v menu:
IDE00434 - Zaplnění filtru pevných částic - vypočtená hodnota
IDE00435 - Zaplnění filtru pevných částic - naměřená hodnota
TIP! Do okna "Filtr" zadejte kód IDE, ENG nebo MAS pro snadnější hledání v menu.
Požadovaný stav:
IDE00434 - Zaplnění filtru pevných částic - vypočtená hodnota < 38g
IDE00435 - Zaplnění filtru pevných částic - naměřená hodnota < 38g
!!! Pokud je filtr zaplněn nad maximální hodnotu, je nutné jej vyměnit za nový jinak hrozí nebezpečí požáru při regeneraci!
Při dosažení hodnot - pokračovat
otáčky motoru: volnoběh
Měřené hodnoty UDS
vyberte položku v menu:
TIP! Do okna "Filtr" zadejte kód IDE, ENG nebo MAS pro snadnější hledání v menu.
IDE02229-MAS00194 - teplota výfukových plynů - teplota před součástí: turbo dmychadlo požadovaná hodnota: >150°C
IDE02234-MAS00194 - teplota výfukových plynů - teplota před součástí: filtr pevných částic
požadovaná hodnota: >130°C
IDE02236-MAS00194 - teplota výfukových plynů - teplota za součástí: filtr pevných částic
požadovaná hodnota: >120°C
Při dosažení hodnot - pokračovat
16 - Bezpečnostní přístup
vložit hodnotu:
27971 = zpřístupnění funkce: přizpůsobení
Start
04 - Základní nastavení
1) vyberte položku v menu:
IDE00471 - regenerace filtru pevných částic
2) V okně Základní nastavení klikněte na Měřené hodnoty a vyberte požadované položky k zobrazení.
IDE00434 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: vypočtená hodnota
IDE00435 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: naměřená hodnota
IDE00425-ENG57549 – Fáze - regenerace
TIP! Do okna "Filtr" zadejte kód IDE, ENG nebo MAS pro snadnější hledání v menu.
3) Základní nastavení – Start
4) následujte instrukce diagnostiky
Požadovaný stav:
- IDE00434 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: vypočtená hodnota < 10g
- IDE00435 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: naměřená hodnota < 10g
5) Základní nastavení – konec
06 - ukončení komunikace
Konec testu
Menu
https://diagnostics.vis4vag.com/cs/moto ... ehem-stani
Podmínky:
- spojkový pedál - spínač pedálu - bez závad
- paměť závad prázdná
- obsah palivové nádrže > 20l
- teplota motoru > 79°C
- teplota výfukových plynů > 400°C
- spotřebiče ZAP
- zařazena rychlost P/N
- parkovací brzda ZAP
- kapota zavřeno
- otáčky motoru volnoběh
- Během procesu nemanipulovat s pedály, spotřebiči, brzdami, kapotou a vozidlem.
- provádět na volném prostranství - hrozí nebezpečí požáru
!!! Pokud je filtr zaplněn nad maximální hodnotu, je nutné jej vyměnit za nový jinak hrozí nebezpečí požáru při regeneraci!!!
(maximální hodnota = 38g)
Kontrola stavu zaplnění filtru pevných částic
- otáčky motoru volnoběh
Čekat 20s
spojit se s řídící jednotkou 01 - motor
Měřené hodnoty UDS
vyberte položku v menu:
IDE00434 - Zaplnění filtru pevných částic - vypočtená hodnota
IDE00435 - Zaplnění filtru pevných částic - naměřená hodnota
TIP! Do okna "Filtr" zadejte kód IDE, ENG nebo MAS pro snadnější hledání v menu.
Požadovaný stav:
IDE00434 - Zaplnění filtru pevných částic - vypočtená hodnota < 38g
IDE00435 - Zaplnění filtru pevných částic - naměřená hodnota < 38g
!!! Pokud je filtr zaplněn nad maximální hodnotu, je nutné jej vyměnit za nový jinak hrozí nebezpečí požáru při regeneraci!
Při dosažení hodnot - pokračovat
otáčky motoru: volnoběh
Měřené hodnoty UDS
vyberte položku v menu:
TIP! Do okna "Filtr" zadejte kód IDE, ENG nebo MAS pro snadnější hledání v menu.
IDE02229-MAS00194 - teplota výfukových plynů - teplota před součástí: turbo dmychadlo požadovaná hodnota: >150°C
IDE02234-MAS00194 - teplota výfukových plynů - teplota před součástí: filtr pevných částic
požadovaná hodnota: >130°C
IDE02236-MAS00194 - teplota výfukových plynů - teplota za součástí: filtr pevných částic
požadovaná hodnota: >120°C
Při dosažení hodnot - pokračovat
16 - Bezpečnostní přístup
vložit hodnotu:
27971 = zpřístupnění funkce: přizpůsobení
Start
04 - Základní nastavení
1) vyberte položku v menu:
IDE00471 - regenerace filtru pevných částic
2) V okně Základní nastavení klikněte na Měřené hodnoty a vyberte požadované položky k zobrazení.
IDE00434 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: vypočtená hodnota
IDE00435 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: naměřená hodnota
IDE00425-ENG57549 – Fáze - regenerace
TIP! Do okna "Filtr" zadejte kód IDE, ENG nebo MAS pro snadnější hledání v menu.
3) Základní nastavení – Start
4) následujte instrukce diagnostiky
Požadovaný stav:
- IDE00434 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: vypočtená hodnota < 10g
- IDE00435 - Filtr pevných částic: zanesení sazemi: naměřená hodnota < 10g
5) Základní nastavení – konec
06 - ukončení komunikace
Konec testu
Menu
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
rado.h krásně jsi mi to popsal, díky....ale já všechny hodnoty měl v pořádku a vše bylo takto připraveno....a po zadání bezpečnostního kódu chyba viz foto...a to já řeším - proč? protože ve filtru bylo málo sazí na to aby se spustila??? minimální hodnotu pro spuštění....to je to co fórařím.... protože ostatní bylo splněno
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
No podľa toho postupu, musí byť zanesenie viac ako 10g, pretože potom by sa tento proces nedokončil úspešne. Podmienka je, že po regenerácii, musí byť výsledok menší ako 10, takže zákonite musíš začať pri hodnote nad 10g. Tak si to vysvetľujem ja a je to logické.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Re: Přibývání oleje O3 CXXB
A těch 10g má být ta vypočtená, nebo ta měřená hodnota? Díky moc
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3