Tiguan CAVD - dotažení svíček

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od OťasTDi »

Kluci budu tátovi na Tiguanu 1,4 TSi 160 koní rv 2012 CAVD měnit svíčky. Jsou tam ještě původní, i když najeto jen 42 tis km...ale časté sarty (start-stop) takže chci je udělat. Koupil jsem ty nejlepší NGK iridiové co jsem mohl. Je tam nějaké úskalí při výměně? Myslím dotahovací moment, nebo jestli už tam není ten daný postup moment + pootočení. Napište postřehy...snad cívky nebudou napečené ke svíčkám, nerad bych tam tátovi něco dodrbal...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od JARDA2 »

jestli ty ngk iridiové jsou made in poland tak nebudou to nejlepší.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od Source »

Je nejak viac druhov NGK ? Tiež som dával iridium neviem kde boli vyrobené, ale to som doteraz nevedel že nejaké “made in poland” sú naprd
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od roman1648 »

Hele to je zlý, kámoš si tuhle do motorky taky chtěl objednat nějaký TOPky, tak si objednal nějaký racingový Densa snad za 1200 kus a na krabičkách made in Tchaiwan.... :roll:
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od OťasTDi »

Dobře ale dejme tomu, že makat budou...je tam nějaký úskalí při výměně? nepřekrývá je třeba sání, jako u u starých 1,6SR, nebo nějaká ta finta s momentem a pootočením? popř jakým momentem utáhnout...neco spíš k té výměně pište
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od OťasTDi »

Doplňuji...díval jsem se na YT jak to tam nějaký polák mění...takže vím, že se k nim bez problémů dostanu, disponuji tím origo vyndavákem na VW cívky...pokud to nebude extrémně napečené, tak bych to měl zmáknout, takže asi jediný dotaz je na ten utahovací moment...ten polák to dělá ráčnou od oka na cit...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od JARDA2 »

já myslím že to natočení svíčky platí až u novějších tsi, z roku 2012 to bude ještě klasika na cit. aspon u jedna dvojky to tak je. zkus najít na škodahome forum.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 176
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od rado.h »

Uťahovací moment je napísaný na sviečke. Malo by to byť 25nm, ale môžem pozrieť v else…lebo už sú to roky čo som mal 1.4 TSi.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Tiguan CAVD - dotažení svíček

Příspěvek od OťasTDi »

Tak...hotovo a bez nejmenších problémů...naštěstí gumové těsnění napečené na svíčkách vůbec nebylo a díky tomu origo vytahováku čistá prácička...utahovací moment jsem si vygooglil že u M 14 v hliníkové hlavě má být dle tabulky NGK 25 - 30 Nm.....dal jsem raději 30. Pak jsem zkusil jen tak rukou jak to vychází na cit a asi bych to tak i trefil od ruky...

Takže rado máš pravdu a jado ty taky - tady se nic natáčet nemusí, je to stará klasika. Kdyby to někdo dělal, tak jen je potřeba odšroubovat dva šrouby, co drží vedení odflusu vačky a odpojit ji ze sání + dva štekry a celé s tím uhnout aby šla vytáhnout cívka na prvním válci, ale to je naprosto easy
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“