Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20058
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

Jde legálně vyměnit klasiku tříválec s novějším motorem 12 ventilů ? Nechal si to vyměnit chlápek, který je rekordmanem v najíždění km s autem ze Škoda servisu, protože tento výtvor , který koupil od nova, měl neustále v profi servisu Škoda a půjčovali mu servisní fáro. Je nadšený, jak to teď jede, ale na STK?
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 9846
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Nerozumím otázce.... Jako jestli jde vyměnit motor 1,2 HTP 6V za motor 1,2 HTP 12V?
GrandScénic II 1,6i 82kW (*2006)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Clio III 1,2i 55kW (*2012)
Corsa D 1,2i 63kW (*2014)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20058
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

Ano a zda to projde na STK..
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 9846
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Konstrukce vozu je u obou motorizací úplně stejná. Šlo by o legislativní záležitost, čili někdo by musel ten typ motoru dovolit k dopsání do TP.

Myslím, že to legislativně lze. Ale pravděpodobně by ten jedinec musel žádat výrobce o písemné vyjádření, protože dle mého se jedná o přestavbu.
GrandScénic II 1,6i 82kW (*2006)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Clio III 1,2i 55kW (*2012)
Corsa D 1,2i 63kW (*2014)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20058
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

Proto jsem se ptal, majiteli to nabídl nějaký mechán, že má bouračku, kde je 12V s málo km, tak mu jej tam namontuje. A tak je pán dnes nadšen jak to jede, jen jsem se zapomněl zeptat, jak to zafírovali, aby to prošlo. Tak jsem zkoušel, zda to už někdo nedělal..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5159
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od ROMEK »

U vas sa na STK este riesia cisla motorov? Alebo preco by to nemalo prejst STK?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20058
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

No mám pořád na paměti, jak mne vykouřil nováček, který byl nové koště na STK a dal si práci a objevil mi jiný kod motoru, i když identita motoru byla téměř stejná. Měl jsem velké problémy a bylo mi řečeno, že i když je č.motoru vymazáno , tak kod je kod a v kastli jiný kod nemá co dělat. A v dnešní době, kdy řeší ti chytráci na STK miliony kravin , by jim těžko mohlo uniknout tohle. Já minulý týden si chtěl dát do auta celý agregát s málo najetými km, z kterého už jsem sundal hlavu, na kterou jezdím, ale díky jinému kodu,/u motoru je rozdíl pár koní/ , jsem od toho upustil, samozřejmě i díky lenosti. Abych zase poslouchal nějakého pičuse, který se neuživí jako mechanik, tak jde machrovat na STK po našprtání not , jak vyhodit starší auta, to mne neoslovuje. Už když vidím ten úšklebek těch blbů, když vidí starší auto , tak mám po náladě. Pokud tohle koncern umožńuje, prosím, ale často řeším, za co vše ti blbečci auto vyhodí a čeho si ty volové v podstatě nevšimnou...Jinak poukazovat na chyby umí každý kokot, ale opravit je už je horší. Ne nadarmo se dnes nesežene mechanik, ale techniků je pořád dost. Proč asi?Netáhlo pod peřinou je ta dnešní jistota ..
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 9846
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Kód motoru namontovaného ve voze musí souhlasit s kódem uvedeným v TP. Jinak to STK nepustí.

Čili aby mohl legálně provozovat jiný typ motoru, musí ho mít napsán v TP. Přes to nejede vlak. Proto si myslím, že buď bude mít legislativní fofr, nebo to nemá legálně a brzy dojezdí.

Navíc motorizace je vlastně zakódována i ve VIN, čili pak to celé, i kdyby mu to nějak legislativně ošetřili, stejně bude dělat pořádný bordel. Protože podle VIN tam bude vybíhat 40 kW a on fyzicky bude mít 47 kW, což je vlastně v principu úplně jiný motor.
GrandScénic II 1,6i 82kW (*2006)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Clio III 1,2i 55kW (*2012)
Corsa D 1,2i 63kW (*2014)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5159
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od ROMEK »

akože to je jasne že to musí sedieť s TP ale ja pochybujem že by dokázali rozpoznať 8 a 16V motor keby bol navrchu nejaký kryt proti hluku
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3210
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Tomas6 »

12v a 6v htp jsou na první pohled rozpoznatelné. Ta 12v to má napsané přímo na tom deklu napsané. A ti technici nejsou úplně blbí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 9846
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak, ty motory jsou na první pohled úplně jiné.
GrandScénic II 1,6i 82kW (*2006)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Clio III 1,2i 55kW (*2012)
Corsa D 1,2i 63kW (*2014)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5159
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od ROMEK »

Kluci ja vím že 8Ventil a 16V rychlo mechanik rozpozná ele na tých STK by sem sa hádal či to technik má v oku často vidím na protokolu STK titul Mgr. alebo známy má tuším stavebnu školu.

Dám inú otázku jak technik rozpozná motor TDI 81Kw a 66kw v octávii alebo PD motor 85 a 96kw v golfu ?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3210
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Tomas6 »

To samozřejmě nepozná. Ale on by měl každou STK kontrolovat kód motoru. Jak je nebo není viditelný nebo přístupný je věc druhá. Ale poznat 6v nebo 12v HTP lze na první pohled. A minimálně technik na emisích ví. Oni jsou to povětšinou mechanici kterým se nechce dělat. Alespoň tady u nás co jezdíme
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 9846
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Něco jiného je motor TDI 66 a 81 kW, kde hardware motoru je naprosto identický. Stejně tak motory PD vypadají všechny stejně. Rozdíly ve výkonových verzích jsou jen kosmetické.

Motory 1,2 HTP 6V a 12V vypadají naprosto jinak. Každý debil s osmi lety základky je rozezná na první pohled. O tom vůbec nebudu diskutovat.
GrandScénic II 1,6i 82kW (*2006)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Clio III 1,2i 55kW (*2012)
Corsa D 1,2i 63kW (*2014)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20058
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

A dotyčný ,což jsem se dozvěděl, který tam motor namontovat, tak vše vyřídil včetně razítek a majitel si lebedí, jakou má dnes "raketu"..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“