Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Raketu....? Jel někdy s autem, co má normální motor??? 😂😂😂
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

Právě že měl tuto fábku od nova a neustále poté v servisu a já ten původní tříválec považuji za jednu z největších bot , kterou konstruktér může udělat. Nelžu, že když jsem si tehdy poprvé sedl do této autopaskundy, tak jsem měl zato, že to jede v "nouzáku" na dojetí do servisu. Auto bylo v záruce, zbrusu nové. Nechci se opakovat, ale po revluci jsem měl v práci tříválce Daihatsu Cuore, tehdy s karbošem a poté i další provedení jiných značek, což byly jeho kopie a to byly rakety s ohledem na obsah..Takže ten skok na 12V byl šokem, kdy i můj kámoš z dílny se divil. jak to teď jede. Já už v těchhle šlupkách ani jezdit nechci, už mě štvou, jen je vidím..
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od NOVON »

Jericho: Musím se zastat HTP,nejede to tragicky a výdrž motoru taky není úplně špatná,i LPG to zvládne dlouhodobě.Znam dost příkladů,kdy mají 200-300 tis km a drží.Zaklad je nepodtacet a co 100 tis km vyměnit rozvody.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od jericho-3 »

Je to Tvůj názor, bohužel zvuk, akcelerace žádná, já na tom našel jen jednu výhodu, jede to. Je ostuda, když u nového vozu tehdy jej zastíní všechny vozy minulosti a staří dědci říkali, když to přišlo na trh ,zlatá Š 120, kterou jsme prodali. Chtěli si na stará kolena koupit pořádné auto... :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Je fakt, že projekt HTP zklamal. S velkou pompou to přišlo, ale velmi potichu zmizelo. A je ostudou naší technické kvality, že tento motor vznikl u nás na VUT v Brně. Byli jsme tehdy k smíchu dost široké automobilové veřejnosti.

Od malého tříválce bych očekával podstatně vyšší trvanlivost a životnost. Podpálené ventily, zkroucená sedla, věčné problémy se zapalováním, přeskočené rozvodové řetězy, hluk, vibrace, o zvuku nasraného vysavače nebudu mluvit vůbec. A když se s tím jelo víc než stovkou, musel jsi mít za autem vlek s čerstvě posečenou pící, abys to nakrmil, protože to žralo i trávu u cesty.

Ne, tenhle motor fak ne, sorry jako. Zlatý starý předchůdce 1,4 OHV.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Tomas6 »

Ale je potřeba rozlišit 6ventil a 12 ventil. Páč ty 12 ventily nejsou špatné. Spotřeba kolem 7l, většina co jich znám má najeto 350 tis a víc a problémy žádné
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Marek77 »

Nejsou špatné? První tři modelové ročníky skákaly na rozvodech o dva zuby..... a to je v pořádku? Tisíce jich bylo, možná desetitisíce.

Žerou sedm litrů - to je v pořádku? Motor o zdvihovém objemu 1,2??? To doufám nemyslíš vážně???!!! Motor 1,2 nesmí žrát sedm litrů, ani kdybych ho honil jak nadutou kozu. A o akceleraci nebo výkonu snad ani nebudeme mluvit. A co se týká technického zpracování - nikdy jsem neviděl složitější malý tříválec. Jako fakt ne.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Tomas6 »

A kolik si těch 12v HTP měl? Já 3 a servisoval jsem jich dalších dobře 50. Rozvody jsem na tom řešil jen jedny. Všechno motory najeto 300 tis a víc, všechno na Lpg v rukách zedníků. Imrvere naloženo pěti lidmi a plným kufrem. 7l se ti zdá moc ? Ta 1.4 tebou prosazovaná žrala 8.5 a víc, 1.4 16v taky. Co mám 1.4tsi tak s tím jezdím za 6,5-7l. S turbomotorem.
Co jiného by jsi v té fabii chtěl za motor. Doma mám pořád ještě jednu, teď má najeto 370 tis na motor nikdo nikdy nesáhl. Jediné co jsem řešil, tak jsem už podruhé měnil bombu od Lpg a nechal vyměnit regulátor. Jinak běžná údržba. A už jsem to teda vyvařoval. Ale tak 20 let staré auto no. A oproti těm 1.4 to jede víc než slušně.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od volvo pan »

ty 3válcový jebky nebyly až tak jízdně špatný,po městě lepší,než 14 16v a i mpi to je jasný,ale 100 let starej motor si to moh dovolit. Na tom měli ještě trochu zapracovat a nemuseli stavět továrnu na ty 3valce. Jednoduchej,nesmrtelnej,bezudržbovej a lehkej motor. Takový zbytečný energie,aby nahradili vymyšlenej dobrej motor polozmetkem..Ale jo,ten silnějši byl už dobrej a ten slabej pak už asi i vychytali a nebo se to dalo řešit,ale proti mpi to posun nebyl..ve spoustě aspektu spíš zpět. Zvuk ani nekomentuju :D
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Bravomv »

Kolega v práci ji měl od novoty, 12 ventil, tuším 47 kW, nájezd lehce přes 100 tis., přeskočené rozvody, potkalo se to.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od volvo pan »

podle těch kw to byl spíš asi jen 6ti ventil,tam se to dělo často a i mnohem dřív.
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od volvo pan »

podle těch kw to byl spíš asi jen 6ti ventil,tam se to dělo často a i mnohem dřív.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Tomas6 »

A které 3válce mají pěkný zvuk? Žádné. Já na ten 12v nemůžu říct popel. A začíná se to projevovat teď po letech. 1.4 16v, která nežere olej po litrech? Všechny. Všechny klepou jak šicí stroj. A MPI? Tolik pokroucených bloků jak na 1.4 MPI jsem v životě ještě neviděl. Felicia měla měkký blok jak z másla, ale ta fabie na tom je ještě hůř.Sundáš hlavu a všechny vložky utopené. Možná nevyrobili hyper super motor, ale krok zpátky to rozhodně nebyl.
47kw byl 12v. Většinou to skočilo když někdo nezabrzdil ruční brzdu a nechal to opřené přes kvalt. Ale jak píšu, řešil jsem jen jedny, zbytek z doslechu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Tomas6 »

6V neskákaly vubec5, tam se řešily spíš upálené ventily.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Re: Tříválec Fabie 1 , výměna motoru..

Příspěvek od Bravomv »

6V měly 40 kW, 12V 47 kW. Jinak druhý kolega má ten 6V v Polu a již 3x dělal hlavu.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“