Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od RAPIDmen »

ahojte, robím motor 5.0 V8 (1967) blok sa dal motorarovi premerat spolu s klukou, tu vybrusil ku vybrusovim ložiskam lebo bola pod hranicu max pripustnu na STD ložiska...ale ide o blok ,konkretne o valce tie lahko prehonoval, ked tam dám stary kružok s piestu tak nameram v zamku (na každom valci) volu 0,80-0,90 (pripustna u tohoto motora je datach 0,25-0,50) čiže potrebujem ine kružky, Diely objednavame odtial čo prikladam fotku a to je aj otázka aky kružok vybrat ten nad STD pod STD alebo ktory neni mi to jasne ktory bude vhodny pre lahky vybrus valca, malu volu si viem pilnikom spravit jemnim alebo predavaju na to aj male stojanove ručne brusky ..ale rád by som objednal čo najspravnejšie kedže čakačka je cca 14dni +
Přílohy
piston 302cu.png
piston 302cu.png (157.82 KiB) Zobrazeno 1935 x
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od Marek77 »

Dal jsi motorářovi? A on přehonoval válce? To není motorář, ale debil. Nic takového se dělat nesmí. Buď se musí válec nechat, jak je, anebo udělat výbrus na nadrozměr, vyměnit písty za větší a kroužky, které tomu odpovídají.

Co si pomůžeš, když teď dáš větší kroužky? Stěny válců jsou opracované na průměr, který je na STD moc velký a na 1. výbrus moc malý. Co s tím jako chceš dělat? Větší píst se tam nevejde, STD píst bude mít obrovskou vůli. Bude to klepat jak žentour a chlastat olej.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od roman1648 »

Nic klepat nebude, nemá to nízké písty jak nové motory které jak se převrací v úvratích bouchají...
Předpokládám že to zahonoval jakože zahonoval že to jen kosmeticky přeprášil ne že z toho vzal desetinu,jistě měřil ovalitu a asi mu to vyšlo dobře...,dělám to běžně, i na závoďácích a nikdy nebyl problém
Kruhy na první přebrus a dopilovat tak aby tam byla škvíra 0,20-0,30mm a nazdar
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od Marek77 »

Jestli má na kroužku vůli 0,8 mm a normálně má být 0,3 mm, musel vzít víc jak desetinu na průměru, skoro patnáct stovek. A tím to zabil.

Už staré žiguliky měly na novém motoru vůli mezi pístem a stěnou 0,07 mm. Dovolená vůle byla 0,15 mm, poté jedině výbrus a větší písty. Čili dovolené opotřebení stěny bylo pouhých 0,08 mm.

Takže myslím, že se asi není o čem bavit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od martinsidlo »

Blok měl jen přeměřit a pak buď nechat s novými kroužky nebo na první výbrus a k tomu písty a kroužky. Takhle to popravil.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od roman1648 »

Změřil bych tříboďákem válce a mikrometrem písty, nebo pokud něko máš ať ti je opípá na 3D a podle toho bych se zařídil dál ale nevěřím tomu že to bude utopený...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od RAPIDmen »

áno ,piesty to ma fest vysoke možno aj 15cm toho by som sa nébal, Vypada to len jemne vyhonovane (nezobral všetky nedokonalosti je tam ešte niečo videt, Ale zaujma ma ake kruhy zvolit neviem či pod STD alebo nad STD , teda konkretne neviem na tej stranke vybrat...ked tak zmerám šparovou mierkou valec s piestom bočne vole, Kružok som dal pod rovinku bloku 15-20mm stejnomerne a zmeral volu na jazdenom 50ročnom kružku a prehonovanich valcoch bola vola 0,80,,,čiže kružky jemne nad rozmerom to daju,,,,pán robí v obore dlho meral aj ovalitu bola tristotiny ak si dobre pamatam. Dnes som začal skladat kluka po vybruse a k nej adekvatne ložiska a oil clearance 0,045 čiže to urobil okaj (primer hl.čapu kluky je cez 55mm :) ešte porešit kružky a mám všetko
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Dotaz na vyber rozmeru piestnych kružkov Ford V8 1967

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o vůli pístu ve válci, pokud to není moc, tak kup kroužky na první válec a zbruš si je podle válce, což uděláš ručně a budeš mít klid. Hlavně aby byly těsné v drážkách pístu . A je to v pohodě. Tohle není žádná kosmická loď , neboj se toho, dělal jsem to mnohokrát. Vůli udělej na lehký průsvit ve válci , někdy i "bez" a když tam dáš píst s kruhy tak rukou seshora s nim musíš trochu pohnout, aby nebyl natvrdo . Jinak Marek 77 má recht, není důvod válec honovat a tím mu ubírat průměr. On si s novými kruhy udělá sám cestu, kterou potřebuje.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“