Dobíjení zahradního traktůrku

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od Thopr »

Aloha. Řeším problém s dobíjením na svém Wolfu Garden 92.165 H, motor 500ccm Briggs Stratton 1 buch, altík je dvouokruhový, tedy má 2 vývody a nemá regulátor dobíjení, jeden je na světla a jeden a dobíjení baterie. na vývodu na baterii je pouze dioda. Dobíjí mi 16,7 V, jak nastartuji, tak cca 13,5 a pak to roste až k 17V. Baterka po 3 letech KO, tak jsem koupil novou, koupil i ten drátek z altíku s tou diodou a vyměnil, vypadalo to, že to je ok, dobíjelo to do 14,5V, po hodině a půl sečení tam bylo ale zase 16,2V.... Mohu něco přidat místo regulátoru, když ho originálně nemám. Nebo mohu zapojit nějaký odpor na tu větev co jde do baterky, aby to ubralo nějaký ten volt? Servis na trakturky má volno až za 2 měsíce.... Díky za info.
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Re: Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od Pája 19 »

Zkusil bych nějakou silnější diodu, než tam máš.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od ROMEK »

Dioda ubera tak 0.5V na PN prechode ked sa zahreje mozno viacej mozes skusit alebo nejaku odporovu spiralu treba z ventilatora.
Raz som riesil alternator na traktorku mahindra a nemal vetracie otvory pre diody ani chladiacu vrtulu na rotore zachvilu odysli diody dopadlo to tak ze sme tam dopasovali alternator z felicie.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 715
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Re: Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od passion »

Myslím si, že tam má byť nejaký regulátor na výstupe, podobne ako majú motorky a tá dióda je tam len dobastlená po poruche a vyhodení regulátora. Máš ten traktorík od nova?
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Re: Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od Pája 19 »

Jsou diody s úbytkem i 1,5V, což by stačilo. Samo, že pojmem silnější, jsem nemluvil o průměru těla diody, ale o tom, že si z katalogu vybereš vhodný parametry. ;)
Oct asv 2000, DieselPower
mar.se
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 14 črc 2014, 16:36

Re: Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od mar.se »

Možná tam má být regulátor, který při překročení prahového napětí mění přebytečný výkon alternátoru na teplo
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Re: Dobíjení zahradního traktůrku

Příspěvek od Thopr »

Mam ho od nova a opravdu mam verzi bez regulatoru. Zajimave je, ze kdyz merim vystup z toho alternatoru, tak ma 1 x 14.2 V, nechapu, proc mam na baterce od 14.0 a roste to behem chvilky az na 16.8V... jeste bych mohl koupit regulator z pitbike, ten stoji 200kc. Slo by to? Nebo nemate odkaz na tu diodu, ktera tolik ubere? Elektro neni moje silna stranka.
Přílohy
Ja mam ten dual, origo bez regulatoru.
Ja mam ten dual, origo bez regulatoru.
Screenshot_2022-05-16-18-02-36-28_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg (552.83 KiB) Zobrazeno 3302 x
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“